Automatisch een notificatiemail laten versturen

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
103720

Automatisch een notificatiemail laten versturen

Bericht door 103720 » 10 sep 2008, 18:12

• Adres van je forum: http://www.sjbzeeland.nl/forum
    Event. modificaties op je forum:
    Wanneer ontstond het probleem?
    phpBB versie: 3.0.2

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?
    Wat is het probleem?
Ik heb geen probleem, maar wel een vraag. Ons (nog op te zetten) forum zal verdeeld zijn in een aantal topics die overeenkomen met activiteiten die wij met onze Stichting organiseren. Elke activiteit heeft een eigen commissie en in die commissie zitten dus een aantal leden van onze Stichting.

Nu lijkt het mij makkelijk dat elk lid van een commissie automatisch een email krijgt op het moment dat er een bericht wordt geplaatst in de topic die over de activiteit gaat waar dat lid deel van uitmaakt.

Bijvoorbeeld: Ik heb een forum aangemaakt over een activiteit "Kerstboomverbranding". Ik heb ook een groep aangemaakt genaamd "Kerstboomverbranding". In die groep komen forumleden die deel uitmaken van de commissie die de kerstboomverbranding organiseren. Hoe krijg ik het nu voor elkaar dat ieder forumlid die in de groep "Kerstboomverbranding" zit automatisch een mailtje krijgt op het moment dat er een nieuw bericht wordt geplaatst in het forumonderdeel "Kerstboomverbranding".

Jim
Contacteer:

Re: Automatisch een notificatiemail laten versturen

Bericht door Jim » 10 sep 2008, 18:20

Dat kan door onderaan het forum van de betrefende commissie, dat de persoon drukt op: Abonneer forum of voor onderwerpen: Abonneer onderwerp. :)
Jim Mossing Holsteyn - Beheerder
Documentatie | Algemene voorwaarden | Wiki

Heb je suggesties over het verbeteren van phpBB.nl of andere site-gerelateerde vragen? Stuur me een PB!

103720

Bericht door 103720 » 10 sep 2008, 18:41

Dat is duidelijk, maar is er nergens een standaardinstelling waarbij de beheerder kan instellen dat iedereen automatisch een notificatie-email zal ontvangen?

Met "jouw" optie ligt het aan de gebruiker. Als die 'vergeet' om die optie aan te klikken zal hij verstoken blijven van een email op het moment dat er een bericht wordt geplaatst.

Jim
Contacteer:

Bericht door Jim » 10 sep 2008, 19:02

Voor zover ik weet is dat zonder MOD niet mogelijk in phpBB. :(

Je kan natuurlijk altijd al je commissieleden inlichten van de optie dat als ze dat willen, dat ze het dan zelf kunnen doen. :)
Jim Mossing Holsteyn - Beheerder
Documentatie | Algemene voorwaarden | Wiki

Heb je suggesties over het verbeteren van phpBB.nl of andere site-gerelateerde vragen? Stuur me een PB!

Gesloten