Include PHP in template: probleem bij het gebruik van vars

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
Joentje

Include PHP in template: probleem bij het gebruik van vars

Bericht door Joentje » 19 aug 2008, 10:15

• Adres van je forum: http://www.lemzek.com/forum/
    Event. modificaties op je forum: Geen
    Wanneer ontstond het probleem? 19 aug
    phpBB versie: 3.0.2

Wat is het probleem?
Hallo,

ik probeer een externe php file te includen in viewtopic_body.html en de inhoud van deze file weer te geven in de signature space onder een post. Ik wil een php file aanroepen die van een externe pagina (als in 'buiten' het forum) informatie ophaalt over een bepaalde gebruiker.

Nu is het includen of gebruik van php geen probleem mbv:

Code: Selecteer alles

<!-- PHP -->
include("awards.php");
<!-- ENDPHP -->
Echter zou ik graag een variable willen gebruiken (username of userid) om de juiste gebruikersinformatie naar boven te halen. Nu heb ik geprobeerd om (in een wanhoopspoging :P ) een variable ala {postrow.POST_AUTHOR_FULL} mee te sturen naar de include en geprobeerd om deze direct in het php script in viewtopic_body.html te gebruiken, maar zonder resultaat.

Kortom, mijn vraag: is er een manier om een php script te includen en daarbij de variablen van phpbb te gebruiken?

Lucas

Re: Include PHP in template: probleem bij het gebruik van vars

Bericht door Lucas » 19 aug 2008, 15:10

Voor zover ik weet is dit geen phpBB o.o" Het spijt me, maar zonder bewijs kan ik niet zeggen dat het phpBB is. ^^

Om je een beetje te helpen waar ik op doel: Copyrightbeleid van phpBB.nl
Gesloten! Als het gefixed is kan je me PM'en en gooi ik het weer open
- Lucas

Gesloten