Posten tijdens indexeren

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
sandra
Contacteer:

Posten tijdens indexeren

Bericht door sandra » 05 aug 2008, 14:42

paul schreef:Ga naar admin -> systeem -> zoek index, en klik op creeër zoekindex by fulltext native :)
LET OP: Dit kan een behoorlijke tijd duren, naar gelang de grote van je forum!
Ik heb een vraag. Ik weet dat de zoekfunctie pas weer werkt als dat indexeren klaar is, en bij mij duurt het al snel een uur of 3, maar kan het kwaad als de gebruikers in de tussentijd wel wat posten?
Ik heb geen idee hoe het werkt, maar ik dacht aan het volgende:
- phpbb2 offline zetten voor gebruikers
- phpbb3 installeren, database converteren
- zoekfunctie uitzetten
- phpbb3 online zetten, dus toegankelijk voor alle gebruikers
- zoekindex creeren

Of kan het kwaad, als mensen posten terwijl zoekindex nog gecreeeerd moet worden? Ik twijfel nl of de berichten die ze op dat moment posten dan later ook nog wel te vinden zal zijn via zoekfunctie....
Ook hier: bedankt voor het zoeken, maar probeer te voorkomen dat je oude topics gaat oprakelen.
- Bee

sandra
Contacteer:

Re: na update geen zoekresultaten meer.

Bericht door sandra » 07 aug 2008, 16:41

Sorry, ik dacht dat het juist netjes is vragen bij reeds bestaande topics te posten, zodat alles netjes bij elkaar blijft en anderen kunnen zien welke tips / antwoorden er al zijn geweest. Zal voortaan als ik antwoord met zoekfunctie niet kan vinden toch maar nieuwe topic starten. ;)

sandra
Contacteer:

Re: Posten tijdens indexeren

Bericht door sandra » 09 aug 2008, 23:16

Ik heb inmiddels antwoord: je kan gewoon posten terwijl zoekindex nog gecreeerd moet worden, ook de nieuwe geposte tekst wordt dan nog geindexeerd.
Heb nl opnieuw zoekindex gecreeerd, terwijl ie bezig was een maffe woord gepost, toen ie klaar was dat woord bij zoekfunctie ingevuld en de topic werd inderdaad gevonden. :)

Mid

Re: Posten tijdens indexeren

Bericht door Mid » 09 aug 2008, 23:30

O.K., toch handig om even te weten! ;)

Gesloten