Na de installatie van een nw forum blijf ik tegen permissie problemen aanlopen
Voor de volledigheid moet ik aangeven dat ik de Mod "Auto-Group" geïnstalleerd heb.
Deze Mod zorgt er voor dat gebruikers in een group terecht komen afhankelijk van het aantal door hen geplaatste berichten.
Het probleem is dat nieuw geregistreerde leden geen "Nieuw Topic" knop te zien krijg. Wanneer ik in de permissies ga zoeken dan zie ik dat nieuwe gebruikers geen gebruikersrol toegewezen krijgen. Ik ben er ondertussen redelijk zeker van dat, wanneer ik ze handmatig een rol toewijs, dit probleem opgelost is.
Hoe kan ik er voor zorgen dat nieuwe gebruikers ook automatisch de juiste gebruikersrol toegewezen krijgen ?
Alvast bedankt voor de reacties.
Nog steeds permissie problemen
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
- marian0810
- Contacteer:
Re: Nog steeds permissie problemen
En je weet zeker dat alle anderen die knop wel zien?
Nee, dat weet ik niet zeker maar er zijn alleen nieuw geregistreerde leden omdat het een heel nieuw forum is.
Wat ik wel weet is dat ik de knop zelfs als Admin niet zag terwijl ik er toch van uit ga dat ik dan alle rechten heb.
Links onderaan staat trouwens wel dat er berichten geplaatst kunnen worden, onderwerpen gestart en meer van dat soort dingen.
Wat ik wel weet is dat ik de knop zelfs als Admin niet zag terwijl ik er toch van uit ga dat ik dan alle rechten heb.
Links onderaan staat trouwens wel dat er berichten geplaatst kunnen worden, onderwerpen gestart en meer van dat soort dingen.
Even ter aanvulling.
Ik heb zelf dus een account als "normale" gebruiker. Hiermee zie ik de knop wel
En ik heb een admin account, hiermee zie ik de knop niet
Ik heb zelf dus een account als "normale" gebruiker. Hiermee zie ik de knop wel
En ik heb een admin account, hiermee zie ik de knop niet

- marian0810
- Contacteer:
Staat die account waarmee je hem wel ziet soms op Engels ingesteld?
Kijk hier even naar: viewtopic.php?f=40&t=45740
Kijk hier even naar: viewtopic.php?f=40&t=45740
Mag ik je vriendelijk danken ?
De door mij gebruikte stijl kwam weliswaar niet voor in de lijst met stijlen in het beheerpanel maar dit heb ik opgelost door de knoppen te plaatsen in de set welke gebruikt werd.
Het is zo simpel. Het vervelende is alleen dat dit zeker niet het eerste forum (wel het eerste PHPbb forum
) is dat ik opzet en ik mezelf wel voor de kop kan slaan dat ik hier niet aan gedacht heb.
De door mij gebruikte stijl kwam weliswaar niet voor in de lijst met stijlen in het beheerpanel maar dit heb ik opgelost door de knoppen te plaatsen in de set welke gebruikt werd.
Het is zo simpel. Het vervelende is alleen dat dit zeker niet het eerste forum (wel het eerste PHPbb forum