Beginnersvraag m.b.t. rechten

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
capady

Beginnersvraag m.b.t. rechten

Bericht door capady » 15 jul 2008, 17:40

Ik hen een nieuw PHPbb 3 forum draaien en zit even met een beginnersvraagje.

Ik wil een bepaalde groep leden alleen berichten laten plaatsen na goedkeuring.
Ik wil een andere groep gebruikers in staat stellen om deze berichten goed te keuren.

Ik ben er vrij zeker van dat ik deze opties ergens heb gezien bij de instellingen maar ik kan ze niet terug vinden.
Wie helpt mij even op weg ?

Alvast bedankt.

Jim
Contacteer:

Re: Beginnersvraag m.b.t. rechten

Bericht door Jim » 15 jul 2008, 18:40

Om te zorgen dat leden alleen berichten kunnen plaatsen met goedkeuring moet je een moderatie wachtrij instellen, dat moet zo:

Beheerderspaneel > Permissies > Forum permissies groepen
Kies dan je groep en het forum en druk dan op Geavanceerde permissies en bij het tabblad Andere zet je de optie Kan berichten plaatsen zonder goedkeuring op Nee. ;)

En voor mensen die het wel goed moeten kunnen keuren doe je het zelfde tot je bij het de permissies bent. Dan verander je bovenaan het scherm bij Selecteer type het type in Moderator Permissies.
Daar zet je de optie Kan berichten goedkeuren op Ja. ;)
Jim Mossing Holsteyn - Beheerder
Documentatie | Algemene voorwaarden | Wiki

Heb je suggesties over het verbeteren van phpBB.nl of andere site-gerelateerde vragen? Stuur me een PB!

capady

Re: Beginnersvraag m.b.t. rechten

Bericht door capady » 15 jul 2008, 22:46

Hardstikke bedankt voor je reactie, volgens mij moet het zo gaan lukken :) :)
Ik heb in ieder geval gevonden wat ik zocht. :lol:

Gesloten