Ik hen een nieuw PHPbb 3 forum draaien en zit even met een beginnersvraagje.
Ik wil een bepaalde groep leden alleen berichten laten plaatsen na goedkeuring.
Ik wil een andere groep gebruikers in staat stellen om deze berichten goed te keuren.
Ik ben er vrij zeker van dat ik deze opties ergens heb gezien bij de instellingen maar ik kan ze niet terug vinden.
Wie helpt mij even op weg ?
Alvast bedankt.
Beginnersvraag m.b.t. rechten
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Re: Beginnersvraag m.b.t. rechten
Om te zorgen dat leden alleen berichten kunnen plaatsen met goedkeuring moet je een moderatie wachtrij instellen, dat moet zo:
Beheerderspaneel > Permissies > Forum permissies groepen
Kies dan je groep en het forum en druk dan op Geavanceerde permissies en bij het tabblad Andere zet je de optie
En voor mensen die het wel goed moeten kunnen keuren doe je het zelfde tot je bij het de permissies bent. Dan verander je bovenaan het scherm bij Selecteer type het type in Moderator Permissies.
Daar zet je de optie
Beheerderspaneel > Permissies > Forum permissies groepen
Kies dan je groep en het forum en druk dan op Geavanceerde permissies en bij het tabblad Andere zet je de optie
Kan berichten plaatsen zonder goedkeuring
op Nee. 
En voor mensen die het wel goed moeten kunnen keuren doe je het zelfde tot je bij het de permissies bent. Dan verander je bovenaan het scherm bij Selecteer type het type in Moderator Permissies.
Daar zet je de optie
Kan berichten goedkeuren
op Ja. 
Jim Mossing Holsteyn - Beheerder
Documentatie | Algemene voorwaarden | Wiki
Heb je suggesties over het verbeteren van phpBB.nl of andere site-gerelateerde vragen? Stuur me een PB!
Documentatie | Algemene voorwaarden | Wiki
Heb je suggesties over het verbeteren van phpBB.nl of andere site-gerelateerde vragen? Stuur me een PB!
Re: Beginnersvraag m.b.t. rechten
Hardstikke bedankt voor je reactie, volgens mij moet het zo gaan lukken

Ik heb in ieder geval gevonden wat ik zocht.

Ik heb in ieder geval gevonden wat ik zocht.