FTP Vernieuwen

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
Gebruikersavatar
Irvine
Berichten: 56
Lid geworden op: 15 dec 2007, 00:50

FTP Vernieuwen

Bericht door Irvine » 13 jul 2008, 00:55

Hallo, phpBB 3.0.2 is uit en ik weet dat het handiger is om het automatisch te laten updaten, maar ik wil het deze keer handmatig doen omdat ik de hele FTP wil 'verschonen'. Nu is mijn vraag, kan ik gewoon de hele FTP weghalen, zoals hieronder?

Afbeelding

Config.php is de enige waarvan ik zeker ben dat deze gebackupt moet worden en later weer toegevoegd worden. Ook van de /files/ map en de /images/avatars/upload/ mapheb ik het idee dat deze gebackupt moet worden. Is het voor de rest veilig om het helemaal weg te halen en te vervangen met de inhoud van de comprimeerde map phpBB 3.0.2 (daarna natuurlijk de install map verwijderen) en zou mijn forum als het goed is prima moeten werken?

Gebruikersavatar
Bee
Berichten: 13403
Lid geworden op: 29 aug 2004, 10:30

Re: FTP Vernieuwen

Bericht door Bee » 13 jul 2008, 08:38

Waarom wil je de FTP verschonen? Het ziet er al schoon uit en het is alleen maar met meer risico als je het zo wil doen.

Behoud als je het perse zo wil doen config.php, de images map en de files map.
... Maar ik modereer (nog) niet.

Gebruikersavatar
Irvine
Berichten: 56
Lid geworden op: 15 dec 2007, 00:50

Re: FTP Vernieuwen

Bericht door Irvine » 13 jul 2008, 12:34

Kwil het verschonen omdat er overal losse bestanden rondhangen die ik er ooit heb gezet, en omdat ik al aan zoveel templates heb gesleuteld dat ik dat even overnieuw wil doen. Maar nu krijg ik de volgende melding:

SQL ERROR [ mysqli ]

Unknown column 's.session_forum_id' in 'where clause' [1054]

SQL

SELECT COUNT(DISTINCT s.session_ip) as num_guests FROM phpbb_sessions s WHERE s.session_user_id = 1 AND s.session_time >= 1215947820 AND s.session_forum_id = 2

BACKTRACE


FILE: includes/db/mysqli.php
LINE: 143
CALL: dbal->sql_error()

FILE: includes/functions.php
LINE: 3160
CALL: dbal_mysqli->sql_query()

FILE: includes/functions.php
LINE: 3193
CALL: obtain_guest_count()

FILE: includes/functions.php
LINE: 3385
CALL: obtain_users_online()

FILE: viewforum.php
LINE: 138
CALL: page_header()

Gebruikersavatar
Irvine
Berichten: 56
Lid geworden op: 15 dec 2007, 00:50

Re: FTP Vernieuwen

Bericht door Irvine » 13 jul 2008, 14:52

Laat maar, heb het op een andere manier al gedaan en die is gelukt (Y)

Gesloten