foutmelding in forum

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
DragonWish
Contacteer:

foutmelding in forum

Bericht door DragonWish » 10 jul 2008, 19:31

• Adres van je forum: http://www.aquawish.nl
    Event. modificaties op je forum: quickreply
    Wanneer ontstond het probleem? tijdje terug
    phpBB versie: 3.0.1

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?
    Wat is het probleem?
Op bepaalde pagina's van het forum (sommige topics wel andere niet). Krijg ik een foutmelding via IE en Firefox. Ik heb het idee dat dit met de kleurcodes onder de avatar (gebruikersnaam) te maken heeft.

Na nader onderzoek blijkt hetvolgende:
De fout: "gereed, maar met fouten op de pagina."
Regel: 432
Fout: ')' wordt verwacht

Code: Selecteer alles

Regel 432 = <dl class="postprofile" id="profile{postrow.POST_ID}">
dit staat in viewtopic_body.html

In Firefox krijg ik verder de melding:
"Fout tijdens het parsen van waarde voor eigenschap 'color'. Declaratie genegeerd.
Ook dit gebeurt in viewtopic_body.html. hier staat de volgende regel:

<span style="color: {postrow.POST_AUTHOR_COLOUR};" class="username-coloured">{postrow.POST_AUTHOR}</span>
Wanneer ik de bron bekijk op een pagina waar ik de error krijg, dan lijkt het alsof hij {postrow.POST_AUTHOR_COLOUR} niet invuld. Deze is dus leeg er staat dan style="color:;"

------
wie kan me verder helpen

Mid

Re: foutmelding in forum

Bericht door Mid » 10 jul 2008, 22:08

DragonWish schreef:In Firefox krijg ik verder de melding:
"Fout tijdens het parsen van waarde voor eigenschap 'color'. Declaratie genegeerd.
Ook dit gebeurt in viewtopic_body.html. hier staat de volgende regel:

<span style="color: {postrow.POST_AUTHOR_COLOUR};" class="username-coloured">{postrow.POST_AUTHOR}</span>
Wanneer ik de bron bekijk op een pagina waar ik de error krijg, dan lijkt het alsof hij {postrow.POST_AUTHOR_COLOUR} niet invuld. Deze is dus leeg er staat dan style="color:;"
Regel 432 zie ik niet; het kan samenhangen met voorgaande regels.

{postrow.POST_AUTHOR_COLOUR} -----> Klopt het wel, dat Colour hier met een "u" erin wordt gespeld?
Colour is Engels en color is Amerikaans.

Bee

Bericht door Bee » 10 jul 2008, 22:38

Volgens mij klopt dat wel, aangezien de standaardtaal van phpBB Brits Engels is.
... Maar ik modereer (nog) niet.

DragonWish
Contacteer:

Bericht door DragonWish » 12 jul 2008, 18:18

standaard leden krijgen standaard geen persoonlijke kleur. Deze wordt daar dus ook niet geplaatst. Firefox ziet dit als fout. Geef je de groep geregistreerde gebruikers een eigen kleur. Is het probleem opgelost

Gesloten