problemen met coderen forum
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
problemen met coderen forum
Hallo
Wanneer ik probeer een huidig phpbb3 style om te toveren met mijn eigen code, en afbeeldingen heb ik problemen. Namelijk: Er gebeurt gewoon niets! Ik upload alles zoals het hoort. En toch gebeurt er niets...
Bijvoorbeeld: Ik verander de afbeelding van de header, en na het uploaden staat de oude header er nog gewoon, terwijl dat eigenlijk niet kan. Want theoretisch is die header er niet meer, als je de code bekijkt.
Het zelfde probleem heb ik ook bij kleuren. Wanneer ik de kleur van bijvoorbeeld de search box wil veranderen blijft die gewoon standaard wit.
Kent iemand dit probleem?
Alvast bedankt
Wanneer ik probeer een huidig phpbb3 style om te toveren met mijn eigen code, en afbeeldingen heb ik problemen. Namelijk: Er gebeurt gewoon niets! Ik upload alles zoals het hoort. En toch gebeurt er niets...
Bijvoorbeeld: Ik verander de afbeelding van de header, en na het uploaden staat de oude header er nog gewoon, terwijl dat eigenlijk niet kan. Want theoretisch is die header er niet meer, als je de code bekijkt.
Het zelfde probleem heb ik ook bij kleuren. Wanneer ik de kleur van bijvoorbeeld de search box wil veranderen blijft die gewoon standaard wit.
Kent iemand dit probleem?
Alvast bedankt
Re: problemen met coderen forum
Beheerderspaneel ==> Leeg buffer
Groetjes Niek
Alleen support via het forum, niet via PB, MSN of email.
Bedankt voor je snelle reactie. Maar zou je me ook kunnen zeggen waar ik die functie 'leef buffer' kan vinden?
wanneer je inlogt bij je beheerderspaneel zie je in het midden staan Leeg de buffer. Hierachter klik je op Uitvoeren.
Wanneer je veel stijl wijzigingen gaat maken, kun je de buffer ook uitschakelen. Dit doe je bij Beheerderspaneel ==> Instellingen serverprestatie ==> Hercompileer oude stijl componenten: Ja/Nee zet dit op JA om het uit te schakelen.
Wanneer je veel stijl wijzigingen gaat maken, kun je de buffer ook uitschakelen. Dit doe je bij Beheerderspaneel ==> Instellingen serverprestatie ==> Hercompileer oude stijl componenten: Ja/Nee zet dit op JA om het uit te schakelen.
Groetjes Niek
Zou het eventueel mogelijk zijn de engelse benamingen te zeggen? Want ik vind het niet. Is de buffer de cache?
Ik ben even aan het proberen een Nederlandse vertaling er aan het opzetten. Dus ik ga eerst eens zo proberen. Ik zal iets laten weten of het gelukt is.
Ik ben even aan het proberen een Nederlandse vertaling er aan het opzetten. Dus ik ga eerst eens zo proberen. Ik zal iets laten weten of het gelukt is.
Laatst gewijzigd door BlutzMax op 19 jun 2008, 20:45, 1 keer totaal gewijzigd.
Sorry, gebruik zelf altijd nederlands.
Administration Control Panel ==> Purge the cache klik hierachter op "Run now"
Om uit te schakelen Administration Control Panel ==> Load settings ==> Recompile stale style components: Yes/ No.

Administration Control Panel ==> Purge the cache klik hierachter op "Run now"
Om uit te schakelen Administration Control Panel ==> Load settings ==> Recompile stale style components: Yes/ No.
Groetjes Niek
Ok, nu lijkt alles te werken zoals het hoort
Bedankt!!!
Het is het beste dat als ik klaar ben de buffer terug aan zet zeker? En zoja...waarom?

Bedankt!!!
Het is het beste dat als ik klaar ben de buffer terug aan zet zeker? En zoja...waarom?
De buffer/ cache zorgt dat de pagina's worden opgeslagen (in de map cache op je server) om het sneller te kunnen laden.
Groetjes Niek
Ahzo, dat wist ik niet!
Dus in principe kan ik al de bestanden van het forum weg gooien, terwijl het nog altijd blijft werken?

Dus in principe kan ik al de bestanden van het forum weg gooien, terwijl het nog altijd blijft werken?

Nee zo is het weer niet.
Het gaat om de stijl bestanden.

Het gaat om de stijl bestanden.
Groetjes Niek
Ahja, ok...Ik snap het
Is het nu het beste om het achteraf terug aan te zetten, of maakt dat niet veel uit, in verband met veiligheid enzo? Want mezelf kennende zal ik het wel al eens een paar keer vergeten aan te zetten 

Nee, voor de veiligheid maakt het niet zoveel uit. Maar de cache zorgt dat je forum sneller word aangezien pagina's worden opgeslagen zodat ze niet steeds opnieuw geladen hoeven te worden zoals Niek al zei. 
Dus ik raad je wel aan het straks voor terug aan te zetten (de cache)

Dus ik raad je wel aan het straks voor terug aan te zetten (de cache)
Jim Mossing Holsteyn - Beheerder
Documentatie | Algemene voorwaarden | Wiki
Heb je suggesties over het verbeteren van phpBB.nl of andere site-gerelateerde vragen? Stuur me een PB!
Documentatie | Algemene voorwaarden | Wiki
Heb je suggesties over het verbeteren van phpBB.nl of andere site-gerelateerde vragen? Stuur me een PB!