Installatie 'database instellingen'
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Installatie 'database instellingen'
Hi,
Ik ben zojuist begonnen met het installeren van me phpbb forum maar bij het databaseinstellingen deel blijf ik steken.
ik heb gebruik gemaakt van deze gids: http://wiki.phpbb.nl/Installeren_%28phpBB3%29
Ik snap niet hoe je die stap moet uitvoeren, alles wat ik in dit deel doe eindigt met een fout..
Mijn vraag: Hoe hebben jullie deze stap uitgevoerd?
Ik heb inmiddels een database (+gebruikersgegevens) maar er blijft een foutmelding komen..
Ik ben zojuist begonnen met het installeren van me phpbb forum maar bij het databaseinstellingen deel blijf ik steken.
ik heb gebruik gemaakt van deze gids: http://wiki.phpbb.nl/Installeren_%28phpBB3%29
Ik snap niet hoe je die stap moet uitvoeren, alles wat ik in dit deel doe eindigt met een fout..
Mijn vraag: Hoe hebben jullie deze stap uitgevoerd?
Ik heb inmiddels een database (+gebruikersgegevens) maar er blijft een foutmelding komen..
Laatst gewijzigd door tommyhf op 20 mei 2008, 14:54, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: Installatie 'database instellingen'
Je moet in het Control Panel van je host een database aanmaken.
En deze vervolgens koppelen aan phpBB door de gegevens van deze database daar in te vullen.
In de meeste gevallen kan je deze velden leeglaten:

En deze vervolgens koppelen aan phpBB door de gegevens van deze database daar in te vullen.
In de meeste gevallen kan je deze velden leeglaten:
Jim Mossing Holsteyn - Beheerder
Documentatie | Algemene voorwaarden | Wiki
Heb je suggesties over het verbeteren van phpBB.nl of andere site-gerelateerde vragen? Stuur me een PB!
Heb je suggesties over het verbeteren van phpBB.nl of andere site-gerelateerde vragen? Stuur me een PB!
Databse is inmiddels aangemaakt gegevens ingevoerd met deze foutmelding blijft komen:
phpBB kan geen databaseverbinding maken, zie de foutmelding hieronder.
Access denied for user 'tommy_forum'@'localhost' (using password: YES)
phpBB kan geen databaseverbinding maken, zie de foutmelding hieronder.
Access denied for user 'tommy_forum'@'localhost' (using password: YES)
verkeerde db gegevens.
config.php chmodden na 777
Doenwenu.nl Een site over van alles ... zeg maar
En hoe kan ik dat veranderenlifeguard schreef:verkeerde db gegevens.

666 is ook voldoende.lifeguard schreef:verkeerde db gegevens.

Hij staat op 777 (niet dat het nu werkt..)
Dan heb je de verkeerde database gegevens ingevoerd. 

Got it! Bedankt jongens Hier mag een slotje op