Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
-
Fabian
Bericht
door Fabian » 23 apr 2008, 18:55
- Adres van je forum: http://www.chat4usall.nl/phpbb/
Event. modificaties op je forum:
Wanneer ontstond het probleem? Gisteren
phpBB versie: 3.0.1 ja
Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? alleen tekst aangepast naast het logo en dingen ingesteld dat je een eigen pictogram kan uploaden, voor de rest is alles hetzelfde gebleven.
Wat is het probleem?
Hallo,
Gistere heb ik phpbb versie 3 geïnstalleerd dat lukte redelijk alleen wanneer ik een subforum aanmaak kan ik het niet zichtbaar maken wanneer men inlogd ziet men op de pagina staan: er zijn geen forums beschikbaar, zou het erg waarderen als iemand me met dit probleem zou kunnen helpen, mijn forum staat op
www.chat4usall.nl/phpbb/
Groeten Fabian
..
-
Jim
-
Contacteer:
Bericht
door Jim » 23 apr 2008, 19:18
Waarschijnlijk een permissie probleem. Controleer de permissies voor de groepen die je forums niet kunnen zien.

-
Fabian
Bericht
door Fabian » 24 apr 2008, 00:50
bbjimbb schreef:Waarschijnlijk een permissie probleem. Controleer de permissies voor de groepen die je forums niet kunnen zien.

Ik heb geprobeerd de permissie in te stellen maar weet niet welke het moet zijn, moet ik bv een groep aanmaken en dan bv bij rol volledige toegang instellen of is dat niet echt nodig.
Groeten Fabian
-
Divigo
Bericht
door Divigo » 24 apr 2008, 01:12
Gebruikers permissies
beheerpaneel --> gebruikers en groepen --> permissies groepen --> selecteer geregistreerde gebruikers --> zet op standaard mogelijkheden
Forum permissies
beheerder paneel --> forums --> maak forum aan --> bevestig
Hierna krijg je een groen blok met daarin permissies instellen.
In het volgende scherm kun je groepen toevoegen van de groepen die erin mogen.
Succes.
Gr Dennis
-
Fabian
Bericht
door Fabian » 24 apr 2008, 11:57
Heb alles ingesteld zoals je aanraden maar ik zag dat ik niet meer de standaart map erin heb staan wat je ziet als je phpbb geïnstalleerd hebt, kan dat een oorzaak zijn of maakt het niet uit als je die map hebt verwijdert.
Groeten Fabian
-
Divigo
Bericht
door Divigo » 24 apr 2008, 12:02
Nee dat kan geen kwaad.
Even met het volgende rekenening houden.
In een categorie moet wel een forum staan.
Anders is dus categorie ook niet zichtbaar.
Dus krijg je:
Categorie ---> niet zichtbaar
Categorie + forum --> wel zichtbaar
Ik hoop dat je begrijp wat ik bedoel.
Gr Dennis
-
Fabian
Bericht
door Fabian » 24 apr 2008, 12:50
Hoi Dennis,
Ik heb geprobeerd de dingen in te stellen zoals je zei eerst catagorie maken daarna subforum maar op 1 of andere manier wil het niet lukke, zou je als je wilt wat screenshots neer kunnen zetten ofzoiets dat ik ongeveer het idee heb waar ik na moet zoeken. Alvast bedankt.
Groeten Fabian

-
Divigo
Bericht
door Divigo » 24 apr 2008, 13:02
Hoi Fabian
Ik heb je even een PM gestuurd.
Gr Dennis
-
Divigo
Bericht
door Divigo » 24 apr 2008, 13:47
Hoi Fabian
Ik heb de eerste even goed gezet voor je.
Wat nu fout was gegaan is dat je bij de categorie de gebruikersnamen had geselecteerd.
Dit had de groep geregistreerde gebruikers moeten zijn.
Wanneer je nu een nieuwe categorie of forum aanmaakt kun tijdens het aanmaken kopieer permissies gebruiken. Hier zit een drop down en daar kun je dan een forum selecteren.
Mocht je nog hulp nodig hebben dan laat het maar weten.
Gr Dennis
PS: PB is trouwens gelijk verwijderd.
-
Fabian
Bericht
door Fabian » 24 apr 2008, 13:56
Hoi Dennis,
Bedankt voor je hulp weet nu exact wat ik moet instellen, nogmaals heel hartelijk bedankt:d
Groeten Fabian