phpbb3 midi in layout plaatsen.

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
kadir

phpbb3 midi in layout plaatsen.

Bericht door kadir » 08 apr 2008, 02:50

• Adres van je forum: het is test daarna ga ik overstappen naar betaalde host
    Event. modificaties op je forum: Nee
    Wanneer ontstond het probleem? Vandaag
    phpBB versie: 3.0.0.1

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? Nee
    Wat is het probleem?

Hallo allemaal, Ik kom steeds niet uit, Ik wil banner van phpbb3 verwijderen en copyright links verplaatsen op layout net als phpbb.nl, Meeste mensen hebben zo, Wat ik wil doen is die phpbb mide in layout plaatsen en copyright links etc etc wil ik op layout plaatsen, Hoe kan je in layout plaatsen & Die banner verwijderen, Copyright link verplaatsen?

Niek
Contacteer:

Re: phpbb3 midi in layout plaatsen.

Bericht door Niek » 08 apr 2008, 18:32

Zou je nog eens uit kunnen leggen wat je wilt, maar dan duidelijk. Ik snap er namelijk niets van :|
Groetjes Niek

Alleen support via het forum, niet via PB, MSN of email.

kadir

Bericht door kadir » 09 apr 2008, 00:27

Niek schreef:Zou je nog eens uit kunnen leggen wat je wilt, maar dan duidelijk. Ik snap er namelijk niets van :|
Ik wil phpbb mide in layout plaatsen zoals phpbb.nl en banner van phpbb verwijderen, Copyright wat onder staat wil ik ergens anders plaatsen gewoon op layout, Dat wil ik alleen nie tmeer.

kadir

Bericht door kadir » 10 apr 2008, 00:24

plaatjes is niet netjes maar boeiend, Ik probeer ff met plaatje uit te leggen, Ik wil 1 ding doen maar ik heb 3 vragen over.

http://img520.imageshack.us/img520/8682/80137181aa1.jpg
Hoe haal je header weg, Van phpbb3?

http://img153.imageshack.us/img153/5150/71876135nm7.jpg
Hoe krijg je phpbb3 tussen layout?

http://img155.imageshack.us/img155/8858/81875308rf9.jpg
Hoe kan je copyright verplaatsen op layout?

Dit zijn mijn vragen niet meer. Alvast bedankt.

Niek
Contacteer:

Bericht door Niek » 12 apr 2008, 16:52

Dit moet je allemaal aanpassen in je stijl. Ga naar de volgende map styles/JOUWSTYLE/templates/ voor de header moet je in overall_header.html zijn, en voor de footer in overall_footer.html.

Je moet om dit te doen wel beschikken over de benodigde kennis van html/ css.
Groetjes Niek

Alleen support via het forum, niet via PB, MSN of email.

kadir

Bericht door kadir » 13 apr 2008, 14:18

Harstike bedankt, Het ziet moeilijker uit dan ik had verwacht, Welke stuk script moet ik aanpassen, Kan je niet een layout plaatsen en die script er op die layout?

kadir

Bericht door kadir » 15 apr 2008, 00:16

Kan iemand mij veder helpen?

Divigo

Bericht door Divigo » 15 apr 2008, 00:19

Kadir je vraagt om een compleet script.
Misschien dat je dit even bij gevraagd moet plaatsen.
Daar zitten genoeg leden die je hieraan kunnen helpen.
Ik maak er ook gebruik van en het werkt perfect.

viewforum.php?f=62

Gr Dennis

kadir

Bericht door kadir » 19 apr 2008, 20:42

Divigo schreef:Kadir je vraagt om een compleet script.
Misschien dat je dit even bij gevraagd moet plaatsen.
Daar zitten genoeg leden die je hieraan kunnen helpen.
Ik maak er ook gebruik van en het werkt perfect.

viewforum.php?f=62

Gr Dennis
Dankje wel voor je tip, Maar op deze forum word meer aandacht gegeven. ;)

BetaDevil

Bericht door BetaDevil » 19 apr 2008, 21:43

Wij helpen graag mensen, maar wij bieden geen hele scripts aan. Als webmaster zul je ook iets af moeten weten van het maken van websites (en soms ook Algemeen Nederlands kennen :ugeek:).

kadir

Bericht door kadir » 20 apr 2008, 14:09

Laat maar als niet zo ver word geholpen, Schiet toch weer niet op. (ik weet niet waarom jullie op mij nederlans letten, Niet iedereen is goed in nederlands, Kortom iedereen is weer ergens anders goed in.)

Djgraveyard

Bericht door Djgraveyard » 28 aug 2008, 04:35

Okey ten eerste wil ik even reageren op diegene die zegt dat hij graag wilt helpen omdat hij een webmaster is.

Enige wat die zegt is praat goed nederlands en we zetten hier geen hele scripts neer.

Ten tweede deze hele layout gebeuren van jullie site is niet afkomstig van jullie ;) dit komt van phpBB3 af waar je gratis gebruik van kunt maken.

Ik kwam hier op deze topic terrecht omdat ik ongeveer hetzelfde zocht.
Ben een beginnende DJ heb mijn site al 70% klaar daarin ben ik een forum aan het bouwen.
Gratis heb ik het layout van phpBB3 gehaald en kan je daarbij de stylen aanpassen ( Dit is toegestaan als je maar de copyrights intact laat gelieve)

Nu heb ik toch iets gevonden en ik hoop dat ik nog diegene kan helpen die dit ook willen zie hieronder wat je moet doen:

open styles/prosilver/template/overall_header.html
En zoek dit stukje code op:

Code: Selecteer alles

<div class="headerbar">
         <div class="inner"><span class="corners-top"><span></span></span>

<div id="site-description">
            <a href="{U_INDEX}" title="{L_INDEX}" id="logo">{SITE_LOGO_IMG}</a>
            <h1>{SITENAME}</h1>
            <p>{SITE_DESCRIPTION}</p>
            <p style="display: none;"><a href="#start_here">{L_SKIP}</a></p>
         </div>

<!-- IF S_DISPLAY_SEARCH and not S_IN_SEARCH -->
         <div id="search-box">
            <form action="{U_SEARCH}" method="post" id="search">
            <fieldset>
               <input name="keywords" id="keywords" type="text" maxlength="128" title="{L_SEARCH_KEYWORDS}" class="inputbox search" value="<!-- IF SEARCH_WORDS-->{SEARCH_WORDS}<!-- ELSE -->{L_SEARCH_MINI}<!-- ENDIF -->" onclick="if(this.value=='{LA_SEARCH_MINI}')this.value='';" onblur="if(this.value=='')this.value='{LA_SEARCH_MINI}';" /> 
               <input class="button2" value="{L_SEARCH}" type="submit" /><br />
               <a href="{U_SEARCH}" title="{L_SEARCH_ADV_EXPLAIN}">{L_SEARCH_ADV}</a> {S_SEARCH_HIDDEN_FIELDS}
            </fieldset>
            </form>
         </div>
      <!-- ENDIF -->

<span class="corners-bottom"><span></span></span></div>
      </div>
Selecteer dit en verwijder dit stukje.
Vergeet dan niet om daarna even je cache leeg te halen anders wil het nog wel eens fout gaan.

Om te zien hoe het er dan uit ziet:
http://www.djgraveyard.nl
en dan naar Forums

Hopelijk dat ik iemand hierbij mee geholpen heb.

Ik hoop dat niemand gediscrimineerd wordt omdat iemand een andere afkomst heeft en/of niet juist nederlands spreekt.
Zeker al helemaal niet als je hoofd bent van iets :x .
Forums zijn om andere te helpen en niet afkeuren op hun taal gebruik en afkomst
Want anders was dit wel een website http://www.leernl.nl geweest ;)
Want dat is absoluut onproffesioneel zeker als jullie van phpbb.nl zijn.

Met vriendelijke groet,
Dj Graveyard

(en soms ook Algemeen Nederlands kennen ).
Kennen wordt altijd gevolgd door een lijdend voorwerp.

Lucas

Bericht door Lucas » 28 aug 2008, 10:41

Goed, laat ik hier ook maar even mijn mening zeggen.
Djgraveyard schreef:Okey ten eerste wil ik even reageren op diegene die zegt dat hij graag wilt helpen omdat hij een webmaster is.

Enige wat die zegt is praat goed nederlands en we zetten hier geen hele scripts neer.
We zetten hier gerust hele scripts neer, maar iemand iemand moet er wel zin in hebben. phpBB staat en valt bij zijn achterban. Jij hebt de persoon hierbij geholpen :), en daar mag je jezelf best een klopje voor op de schouder geven.
Djgraveyard schreef:Ten tweede deze hele layout gebeuren van jullie site is niet afkomstig van jullie ;) dit komt van phpBB3 af waar je gratis gebruik van kunt maken.
Klopt!...maar ik snap niet wat het er mee te maken heeft. phpBB.nl maakt gebruik van vele aanpassingen aan het forum, en de overige pagina's staan ook in verbinding met phpBB.nl
phpBB.nl is niet verplicht om zijn complete website te delen. Als er dingen zijn die we graag voor onszelf willen houden, is er niemand die zegt dat het niet mag
Djgraveyard schreef:Ik hoop dat niemand gediscrimineerd wordt omdat iemand een andere afkomst heeft en/of niet juist nederlands spreekt.
We hebben hier de moderators voor, en ik heb dit topic, om eerlijk te zijn, niet gezien.(Vakantie hè). Maar als je een moderator hier even over aanspreekt, zal hij of zij actie ondernemen of even met ons gaan praten. Je hebt volledig gelijk, op phpBB.nl discrimineren we niemand om zijn taalkundig gedrag. De enige keer dat we er wat van zeggen is als we het zelf niet snappen. Maar iedereen is hier welkom.

Fridge
Contacteer:

Bericht door Fridge » 28 aug 2008, 11:43

Lucas schreef:phpBB.nl is niet verplicht om zijn complete website te delen. Als er dingen zijn die we graag voor onszelf willen houden, is er niemand die zegt dat het niet mag
Kan hier natuurlijk een hele discussie over starten maar heb daar eerlijk gezegd weinig trek ik, wat ik er wel over kwijt wil is dat deze gedachtegang naar mijn mening niet strookt met de opensource gedachte achter phpBB.
Iedereen is natuurlijk vrij om iets wel of niet te sharen, maar voor een supportboard van phpBB (lees: opensource) zou je ook zo'n gedachtegang verwachten, blijkbaar vergis ik mezelf hier dan in ;)

Lucas

Bericht door Lucas » 28 aug 2008, 12:25

De GPL licentie geldt eigenlijk alleen als ik of wie dan ook het vrijgeef. De phpBB group heeft hun software(phpBB) vrijgegeven. Wij hebben onze vertaling vrijgegeven, en de vorige beheerders hebben bepaalde dingen van de site ook al vrijgegeven(Berend, Posting Template, Beheerders BBcode). Van die bestanden is de complete kern aan te passen zonder dat een bedrijf moeilijk gaat doen, en elk bestand is leesbaar. Dat is open-source. Met een enkele voorwaarden dat het vrijgegeven moet zijn. Daar gaat de licentie over, over wat als je het vrijgeeft...het is geen verplichting tot vrijgave. Hoe erg ik ook zeur, ik krijg de phpBB.com aangepaste zoekfunctie niet hoor...

Fridge
Contacteer:

Bericht door Fridge » 28 aug 2008, 12:48

Over welke zoekfunctie spreken we dan, die in de header ?
Vind trouwens de native phpbb zoekfunctie hier vrij belabberd werken, maar dat is misschien een kwestie van instellen, de helft van wat ik zoek en weet dat het er staat wordt namelijk niet gevonden.

kadir

Bericht door kadir » 29 aug 2008, 13:11

Djgraveyard schreef:Okey ten eerste wil ik even reageren op diegene die zegt dat hij graag wilt helpen omdat hij een webmaster is.

Ten tweede deze hele layout gebeuren van jullie site is niet afkomstig van jullie ;) dit komt van phpBB3 af waar je gratis gebruik van kunt maken.

Ik kwam hier op deze topic terrecht omdat ik ongeveer hetzelfde zocht.
Ben een beginnende DJ heb mijn site al 70% klaar daarin ben ik een forum aan het bouwen.
Gratis heb ik het layout van phpBB3 gehaald en kan je daarbij de stylen aanpassen ( Dit is toegestaan als je maar de copyrights intact laat gelieve)

Nu heb ik toch iets gevonden en ik hoop dat ik nog diegene kan helpen die dit ook willen zie hieronder wat je moet doen:

open styles/prosilver/template/overall_header.html
En zoek dit stukje code op:

Code: Selecteer alles

<div class="headerbar">
         <div class="inner"><span class="corners-top"><span></span></span>

<div id="site-description">
            <a href="{U_INDEX}" title="{L_INDEX}" id="logo">{SITE_LOGO_IMG}</a>
            <h1>{SITENAME}</h1>
            <p>{SITE_DESCRIPTION}</p>
            <p style="display: none;"><a href="#start_here">{L_SKIP}</a></p>
         </div>

<!-- IF S_DISPLAY_SEARCH and not S_IN_SEARCH -->
         <div id="search-box">
            <form action="{U_SEARCH}" method="post" id="search">
            <fieldset>
               <input name="keywords" id="keywords" type="text" maxlength="128" title="{L_SEARCH_KEYWORDS}" class="inputbox search" value="<!-- IF SEARCH_WORDS-->{SEARCH_WORDS}<!-- ELSE -->{L_SEARCH_MINI}<!-- ENDIF -->" onclick="if(this.value=='{LA_SEARCH_MINI}')this.value='';" onblur="if(this.value=='')this.value='{LA_SEARCH_MINI}';" /> 
               <input class="button2" value="{L_SEARCH}" type="submit" /><br />
               <a href="{U_SEARCH}" title="{L_SEARCH_ADV_EXPLAIN}">{L_SEARCH_ADV}</a> {S_SEARCH_HIDDEN_FIELDS}
            </fieldset>
            </form>
         </div>
      <!-- ENDIF -->

<span class="corners-bottom"><span></span></span></div>
      </div>
Selecteer dit en verwijder dit stukje.
Vergeet dan niet om daarna even je cache leeg te halen anders wil het nog wel eens fout gaan.

Om te zien hoe het er dan uit ziet:
http://www.djgraveyard.nl
en dan naar Forums

Hopelijk dat ik iemand hierbij mee geholpen heb.

Ik hoop dat niemand gediscrimineerd wordt omdat iemand een andere afkomst heeft en/of niet juist nederlands spreekt.

Met vriendelijke groet,
Dj Graveyard

(en soms ook Algemeen Nederlands kennen ).
Kennen wordt altijd gevolgd door een lijdend voorwerp.

Bedankt voor je hulp ik zal kijken of het mij lukt, Was iedereen net als jou en mensen die als jou begrijpen, Als niet lukt dan zeg ik het wel. Je site is vet gemaakt, Succes met laatste 30% veder, Alvast bedankt.

Gesloten