Permissie-slangenkuil

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
iV-Owl

Permissie-slangenkuil

Bericht door iV-Owl » 16 apr 2008, 10:56

• Adres van je forum: http://www.huyshengelo.net/stadsplein/
    Event. modificaties op je forum: Geen ?
    Wanneer ontstond het probleem? Zojuist
    phpBB versie: 3.0.1

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? Geïnstalleerd en basis-instellingen gedaan.
    Wat is het probleem?
Ik snap helemaal niets meer van phpBB 3!
Ik kom niet uit de permissie-instellingen-slangekuil, daardoor zijn mijn fora onzichtbaar en zie ik dus ook niet de mogelijkheid om te posten / reageren op de fora die toevallig wel zichtbaar zijn? (Ik heb de NL versie geïnstalleerd compleet met NL-image-set)

Vraag: Ik wil dat alle fora gewoon zichtbaar zijn en voor alle fora dezelfde standaard gebruikers-permissies instellen. Alleen voor mijn "welkom" wil ik dat er niet op gereageerd kan worden of nieuwe onderwerpen gestart. Hoe doe ik dat het snelst?

Bij voorbaat HEEL VEEL dank!
(Don't you eat that yellow snow. FZ)

MandersOnline
Contacteer:

Re: Permissie-slangenkuil

Bericht door MandersOnline » 16 apr 2008, 12:48

je kan het op 1 manier heel snel doen dat is 1 forum voorzien van de permissies zoals jij ze wil hebben. en vervolgens kan je aangeven bij de andere forums dat ze die permissies moeten kopieren.

Niek
Contacteer:

Bericht door Niek » 16 apr 2008, 13:29

Om je even op weg te helpen :
Beheerderspaneel ==> Permissies ==> Forum permissies ==> Zet een vinkje bij 'Alle forums' ==> Selecteer de groep waarvan je de permissies wilt instellen (ik neem nu als voorbeeld "bots") ==> Nu kun je per forum selecteren wat de bots wel/ niet mogen. Voor bots kun je ook het beste de rol "Bots toegang" selecteren.

Zo zou ik het doen in jou geval: (dit mag je natuurlijk ook anders doen)
Gasten ==> overal alleen lezen toegang
Geregistreerde gebruikers ==> overal standaard toegang, bij het forum "welkom" alleen lezen toegang
Globale moderators ==> overal volledige toegang
Beheerders ==> overal volledige toegang

Nu stel je nog de moderator permissies in. Dit gaat op ongeveer dezelfde manier.
Groetjes Niek

Alleen support via het forum, niet via PB, MSN of email.

iV-Owl

Bericht door iV-Owl » 16 apr 2008, 13:32

Hi MO,

Bedankt voor je reactie. Wat jij zegt had ik in principe ook al in mijn hoofd maar het grote probleem is de stap daarvoor: hoe stel ik de juiste permissies in voor "... standaard gebruikers ..." voor dat eerste, 'basis-forum' zeg maar.

Groeten

Edit: ik zie dat er nog een reactie is.

Jij ook bedankt voor je reactie Niek. Ik denk dat dat inderdaad is wat ik bedoel. Zal het even proberen.

Nogmaals dank allebei.
(Don't you eat that yellow snow. FZ)

Gesloten