Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
-
diedhert
Bericht
door diedhert » 09 apr 2008, 19:31
- Adres van je forum: http://www.natuurpuntwestkust.be/phegea
Event. modificaties op je forum:
Wanneer ontstond het probleem?
phpBB versie: 3.0.1
Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?
Wat is het probleem?
Mijn forum heeft een update nodig, en in plaats van naar de laatste versie van 2. te stappen zou ik naar 3.0 overstappen. Ik heb onderstaande artikels gelezen
http://wiki.phpbb.nl/Upgrade_phpBB2_naar_phpBB3
http://wiki.phpbb.nl/PhpBB3:Installeren,
Een aantal zaken zijn me niet duidelijk. Het oude forum moet naar een submap worden verplaatst. Ik wil het nieuwe forum in dezelfde oorspronkelijke submap hebben (phegea). Installeer ik PhPBB 3. in vb. phegea3 en hernoem ik die achteraf, of kopieer ik de oude (phegea) naar een andere submap (phegeaoud) en installeer ik versie 3. meteen in de phegea directory ?
Voor de conversie moet versie 3. geïnstalleerd worden. Dient men een andere database aan te maken, of kiest men de naam en paswoorden van dezelfde database als de 2.0 versie.
Vriendelijke groeten,
Diederik D'Hert
-
Lucas
Bericht
door Lucas » 09 apr 2008, 19:33
Hij moet eerst vers worden geinstalleerd...daarna kan er pas geconverteerd worden. Hij "schrijft" de gegevens namelijk naar de nieuwe database. Daarna kunnen de gebruikers gewoon met hun wachtwoord inloggen.
phpBB2 gaat in een submap in phpBB3 ^^
Dus als dan je nieuwe forum op voorbeeld.nl/phpBB3 zou staan, moet phpBB2 in voorbeeld.nl/phpBB3/phpBB2
-
diedhert
Bericht
door diedhert » 09 apr 2008, 19:36
Bedankt, maar ben nog niet helemaal mee (sorry, ik ben een leek wat phpbb betreft).
Mijn oud forum staat op natuurpuntwestkust.be/phegea . Het nieuwe forum moet onder hetzelfde adres te vinden zijn. Hoe pak ik dit dus aan ?
Er staat ook dat ze een verschillend voorvoegsel moeten hebben. Dus als ik de oude naar een submap breng onder phegea (natuurpuntwestkust.be/phegea/phegea) dan zou het niet lukken. Kan ik zonder meer de submap van het oude forum een andere naam geven (natuurpuntwestkust.be/phegea/phegeaoud) ?
-
Lucas
Bericht
door Lucas » 09 apr 2008, 21:07
Je maakt een nieuwe map aan op die plek. Noem het "tijdelijk" ofzo. Gooi daar alle mappen en bestanden van phpBB2 in. Upload daarna phpBB3 en installeer die. Daarna converteer je de hele boel. ^^
-
Skullie
-
Contacteer:
Bericht
door Skullie » 09 apr 2008, 21:52
Of je kan altijd het Service team wat laten werken

Maar moeilijk is het inderdaad niet.
-
Lucas
Bericht
door Lucas » 10 apr 2008, 10:15
Dat is er in principe alleen als je er zelf echt niet uitkomt.

We moedigen iedereen dan ook gewoon aan het zelf te proberen.