beste, in een poging om te upgraden naar phpbb versie 3 heb ik m'n forum flink naar de haaien geholpen. Het adres is http://www.autocrossforum.be
Ik heb vooraf wel een backup gemaakt, maar na terug plaatsen werkt het forum nog niet
graag dus iemand die de backup kan terug plaatsen zoals het hoort en gelijk upgraden naar de laatste versien van 2.0. Ik kwam er te laat achter dat ik zelf geen neiuwe databases kan maken op de server. Daarmee is de ellende ws begonnen.
Bij reactie van één van u zal ik m'n gegevens doorgeven
graag help
fatale upgrade
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
-
- Contacteer:
Re: fatale upgrade
Wat is er precies mis?
-
- Contacteer:
wat is er gebeurd:
ik wilde upgraden naar versie 3.xxx
Ik verplaatste de oude bestanden naar een submap en uploade de nieuwe versie. Bij het installeren hiervan vroeg het prog om een naam voor de database op te geven. Omdat ik zelf geen nieuwe databases kan aanmaken, verwijderde ik alle bestanden uit de oude database. Toen liep het dus mis, want bij het converteren kon hij de oude bestanden niet vinden. Ik heb dus alles terug verwijderd en de backup terug geplaatst. Nu werkt het forum niet meer. Ik zal even een bijlage toevoegen van de openingspagina zoals hij nu is. Tenminste, zoals hij is wanneer ik de html-pagina die ik raprap on-line plaatste verwijder.
ik wilde upgraden naar versie 3.xxx
Ik verplaatste de oude bestanden naar een submap en uploade de nieuwe versie. Bij het installeren hiervan vroeg het prog om een naam voor de database op te geven. Omdat ik zelf geen nieuwe databases kan aanmaken, verwijderde ik alle bestanden uit de oude database. Toen liep het dus mis, want bij het converteren kon hij de oude bestanden niet vinden. Ik heb dus alles terug verwijderd en de backup terug geplaatst. Nu werkt het forum niet meer. Ik zal even een bijlage toevoegen van de openingspagina zoals hij nu is. Tenminste, zoals hij is wanneer ik de html-pagina die ik raprap on-line plaatste verwijder.
- Bijlagen
-
- naamloos.JPG
- (115.77 KiB) 145 keer gedownload
Je hebt niet alles geupload, je had trouwens ook een andere prefix kunnen kiezen, en dan alle tabellen kunnen behouden.
Ik ga dit topic even verplaatsen naar phpBB3 support.
Ik raad je aan je phpBB2 backup terug te zetten en daarna onze wiki over het upgraden naar phpBB3 te volgen.
Als het daarna nog niet lukt, kun je een aanvraag in het service team forum plaatsen.
Zorg wel eerst dat je phpBB2 forum weer werkt. Aangezien dit geen werk voor het Service Team is
Ik raad je aan je phpBB2 backup terug te zetten en daarna onze wiki over het upgraden naar phpBB3 te volgen.
Als het daarna nog niet lukt, kun je een aanvraag in het service team forum plaatsen.
Zorg wel eerst dat je phpBB2 forum weer werkt. Aangezien dit geen werk voor het Service Team is

-
- Contacteer:
ik ben eruit, jongens. Ik heb alles verwijderd (database en bestanden op de server. Ik heb dan een nieuw forum geïnstalleerd en daarna uit de nieuwe database alle bestanden verwijderd. Ik heb dan de backup terug gezet. Alles werkt weer terug
bedankt alleszins voor de input. Op jullie forum heb ik de nodige kennis opgedaan om m'n probleem zelf op te lossen
mvg
jan
bedankt alleszins voor de input. Op jullie forum heb ik de nodige kennis opgedaan om m'n probleem zelf op te lossen
mvg
jan