ip tracking

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
Domi

ip tracking

Bericht door Domi » 17 feb 2008, 03:41

Beste allemaal,

Ik ben vrij nieuw met phpBB maar ik wil graag iets weten over de mogelijkheid tot ip tracking. Is het mogelijk om alle inlogger hun ip op te slaan?

Ik kan de optie in het config scherm nergens vinden maar misschien is er een plugin o.i.d.

Het heeft als doel om te zien of er misschien mensen hun forum account delen met anderen, dit is voor ons niet zo gunstig. Natuurlijk weten we dat er allerlei manieren zijn om dit te verbergen of te omzeilen...maar we willen het toch een beetje in de gaten houden...

Hopelijk heeft iemand wat meer info hierover,

Alvast bedankt,
Domi

• Adres van je forum: http://
    Event. modificaties op je forum:
    Wanneer ontstond het probleem?
    phpBB versie: 3.0.0

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?
    Wat is het probleem?
..

Gamemaniak
Contacteer:

Re: ip tracking

Bericht door Gamemaniak » 17 feb 2008, 12:39

Beheerderspaneel -> Gebruikersbeheer -> Gebruiker -> en daar kun je vinden Geregistreerd op IP ;)

Domi

Bericht door Domi » 02 mar 2008, 23:57

Hey Maniak,

bedankt voor je reactie. Ik heb het niet kunnen vinden..ik zie bij gebruikersbeheer alleen zoek een lid staan..verder geen ip opties.

Kan je daar trouwens het ip zien waarme een gebruiker geregistreerd is? Of waarmee hij inlogt? Ik heb dus bij iedere inlog sessie een IP nodig..

Gamemaniak
Contacteer:

Bericht door Gamemaniak » 03 mar 2008, 10:32

Domi schreef:Hey Maniak,

bedankt voor je reactie. Ik heb het niet kunnen vinden..ik zie bij gebruikersbeheer alleen zoek een lid staan..verder geen ip opties.
Je moet ook de naam van de gebruiker invoeren om het ip van de gebruiker te vinden :P

lithoforum
Contacteer:

Bericht door lithoforum » 03 mar 2008, 15:25

Domi schreef:Hey Maniak,

Kan je daar trouwens het ip zien waarme een gebruiker geregistreerd is? Of waarmee hij inlogt? Ik heb dus bij iedere inlog sessie een IP nodig..
Je zou ook kunnen overwegen je hosting provider eens vriendelijk aan te kijken en te vragen of je de HTTP logfiles via je FTP server kunt downloaden. Als hij een beetje van goede wil is zet ie de logdirectory wel open voor je.
In die logfiles staan alle bezoekers die je website bezoeken en je kunt na wat ervaring te hebben opgedaan in combinatie met wat gamemaniak zei vrijwel alle informatie over je bezoekers tevoorschijn toveren.
Om dubbel in te loggen te voorkomen kun je wellicht al beginnen met alle IP adressen van zogenaamde anonieme proxies te blokkeren. Dan ontneem veel bezoekers al een mogelijkheid om via verschillende IP adressen in te loggen.
Als je interesse hebt dan heb ik wel een lijst met ruim 700 IP adressen voor je van dit soort anonieme proxies, wereldwijde SPAMbots en ander digitaal ongedierte zoals Google bots, MSN bots, etc.. Je kunt die lijst zo in je IP banbeheer laden. Ik hoor het wel.

Niek
Contacteer:

Bericht door Niek » 03 mar 2008, 18:50

lithoforum schreef:digitaal ongedierte zoals Google bots, MSN bots, etc..
Als je niet meer wilt dat je in de index van de zoekmachines komt moet je dat zeker doen ja. :o
Anders is het zeer af te raden die te blokkeren.
Groetjes Niek

Alleen support via het forum, niet via PB, MSN of email.

Markoz

Bericht door Markoz » 04 mar 2008, 20:44

Lithoforum, heb je die lijst toevallig online staan?

En ik ben naar hetzelfde opzoek: een mod die alle ip's opslaat waarmee ingelogd wordt. Deze is er wel voor phpBB2.. Die kan ik zeker niet half overzetten?

justme3

Bericht door justme3 » 05 mar 2008, 12:38

Ik heb dat veel gebruikers op hetzelfde ip zijn geregistreerd. 192.168.13.xx Hoe kan dat? en wat kan ik daaraan doen?

lithoforum
Contacteer:

Bericht door lithoforum » 05 mar 2008, 16:08

Markoz schreef:Lithoforum, heb je die lijst toevallig online staan?
Ja, op http://www.lithoforum.nl/phpBB3/viewtopic.php?f=7&t=13

Er staan wel wat dubbele ip nr´s tussen maar die worden niet dubbel in de database opgeslagen.
De lijst kan korter gemaakt worden door wat selectiever wild cards toe te passen, maar daar had ik geen tijd voor.
Markoz schreef:En ik ben naar hetzelfde opzoek: een mod die alle ip's opslaat waarmee ingelogd wordt. Deze is er wel voor phpBB2.. Die kan ik zeker niet half overzetten?
Ik gebruik de http logfiles die m´n provider netjes op m´n ftp server heeft staan. Daar staat alles en iedereen genoteerd die naar je forum kijkt en wat ze in de diverse fora doen.
Met een beetje handige routine kun je alleen die ip nr´s eruit filteren die ook daadwerkelijk inloggen.
Ik had wel gehoord van een mod die alles registreert, maar de http logfiles zijn voor mij voldoende.

Gesloten