met internet explorer 6 style niet goed

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
J.P.
Contacteer:

met internet explorer 6 style niet goed

Bericht door J.P. » 24 feb 2008, 13:13

• Adres van je forum: http://www.palmans.net/~fordmondeoclub/ ... portal.php
    Event. modificaties op je forum:Ik heb phpbb3-portal.1.2.2 geinstalleerd met de ajax_chat
    Wanneer ontstond het probleem?Ik ontdekte het pas op een pc met internet explorer 6
    phpBB versie: 3.0.0

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum?nee
    Wat is het probleem?
..
Met internet explorer 7 ziet de portal er goed uit maar met internet explorer 6 is het in elkaar gedrukt.

Zie het probleem in onderstaande afbeelding.
Afbeelding
Ik heb op dezelfde een 2de site geinstalleerd met dezelfde modificaties en daar is die goed.
Nu ben ik erachter dat het aan de database moet liggen want als ik de database met alle berichten en topics koppel aan de testsite dan wordt het ook verkeerd afgebeeld.

Wie weet wat er verkeerd kan zijn aan de database.
De berichten en topics waren van een phpbb2 forum en zijn omgezet naar phpbb3.
mysql_upgrade heb ik ook al uitgevoerd.
Ik had deze vraag ook al bij stylen neergezet maar kreeg daar geen reactie.

J.P.
Contacteer:

Re: met internet explorer 6 style niet goed

Bericht door J.P. » 29 feb 2008, 12:07

Is er nu niemand die de kennis heeft en mij kan vertellen waar ik het moet zoeken.

Jim
Contacteer:

Bericht door Jim » 29 feb 2008, 12:28

Van IE 6 is het algemeen bekend dat het stijlen en webstandaarden slecht ondersteunt,
voor een fix speciaal voor deze MOD moet je even de maker van MOD contacteren.
Jim Mossing Holsteyn - Beheerder
Documentatie | Algemene voorwaarden | Wiki

Heb je suggesties over het verbeteren van phpBB.nl of andere site-gerelateerde vragen? Stuur me een PB!

pa.do

Bericht door pa.do » 29 feb 2008, 13:38

Ook in FireFox ziet je Portaal er niet goed uit. Header wel, maar de rest zit teveel naar links. Het forum is wel goed. Met IE7 is wel alles goed. (niet dus, zie onder)

Ik denk dat het toch iets is met je Portaal. Heb je in één of meerdere van de Blocks wijzigingen aangebracht of in de style zelf? Zo niet dan zou je inderdaad bij de maker van het Portaal moeten zijn.

Edit: Zou met de Shoutbox (of resten daarvan) te maken kunnen hebben. Misschien verziekt die de layout. Het valt me op dat de tekst "LAATSTE FORUMMEDEDELINGEN" niet in het kader staat, maar er buiten (Óók in IE7). In die buurt gaat het waarschijnlijk mis.

Niek
Contacteer:

Bericht door Niek » 01 mar 2008, 14:47

Controleer de volgende instellingen eens.
Beheerderspaneel ==> portaal ==> Links en rechter tabel breedte instellingen
Groetjes Niek

Alleen support via het forum, niet via PB, MSN of email.

J.P.
Contacteer:

Bericht door J.P. » 01 mar 2008, 19:00

pa.do schreef:Ook in FireFox ziet je Portaal er niet goed uit. Header wel, maar de rest zit teveel naar links. Het forum is wel goed. Met IE7 is wel alles goed. (niet dus, zie onder)

Ik denk dat het toch iets is met je Portaal. Heb je in één of meerdere van de Blocks wijzigingen aangebracht of in de style zelf? Zo niet dan zou je inderdaad bij de maker van het Portaal moeten zijn.

Edit: Zou met de Shoutbox (of resten daarvan) te maken kunnen hebben. Misschien verziekt die de layout. Het valt me op dat de tekst "LAATSTE FORUMMEDEDELINGEN" niet in het kader staat, maar er buiten (Óók in IE7). In die buurt gaat het waarschijnlijk mis.
Bij mij in internet explorer ziet alles er goed uit.
Kan je ook eens kijken op mijn andere forum.
Die gebruik ik om de mods te testen.
Daar is alles hetzelfde geinstalleerd behalve de berichten en gebruikers, dus alle mods zijn hier hetzelfde.
Het enige verschil is dat deze opnieuw geinstalleerd is op mysql 5 en dus niet omgezet is van 4 naar 5.
Hier werkt alles goed.
dit is de test site.

@Niek de intstellingen staan op 180,180.

pa.do

Bericht door pa.do » 01 mar 2008, 20:36

Op je testsite ziet het er met IE7 goed uit, met FF zie ik alleen de verschuiving naar links van alles behalve de header.

Op phpBB.com meldt ook iemand hetzelfde probleem met dit portal. Er staat nog geen oplossing bij. Denk toch dat het in het portal zit.

Ik gebruik zelf het portal van http://www.board3.de. Dit portal (is een Beta-mod op phpbb.com) is verder ontwikkeld op basis van het phBB3-portal en de ondersteuning is veel beter (in Engels of Duits). Ze hebben ook een upgrade van phpBB3 naar Board3. Ik heb dat op mijn testforum gedaan en het bevalt mij erg goed. Is misschien iets om te overwegen als je niet uit dit probleem komt.

Succes!

Gesloten