Forum maakt incomplete backups

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
paul2

Forum maakt incomplete backups

Bericht door paul2 » 28 feb 2008, 13:52

Recentelijk al gepost hier . . . de problemen op ons Forum na terug zetten van een backup.
Groot gedeelte van de content is verloren gegaan nadat een recente backup werd terug gezet.
Inmiddels is het Forum weer online en met hulp van velen bezig de opgevallen stukken weer in te vullen.
Uiteraard wil ik zoiets voorkomen voor een volgende keer !!!

Op een ander domein heb ik hetzelfde Forum nu geinstalleerd tbv test doeleinden.
Ik heb heb zojuist een nieuwe backup gemaakt van het actieve Forum en in het testforum geladen.
Op het testforum is nu hetzelfde probleem ontstaan.
Structuur etc. is wel in orde, maar heel veel topics zijn LEEG.

Heb in admin panel bij het maken van de backup aangegeven dat ik zowel structuur als data wil.
Geprobeerd als ingepakt en text bestand.

Heeft iemand een idee wat er aan de hand zou kunnen zijn ?

gr. Paul

Niek
Contacteer:

Re: Forum maakt incomplete backups

Bericht door Niek » 01 mar 2008, 14:28

Maak de backup eens via mySQL zelf ipv via het forum beheer.
Als je niet weet hoe je in mySQL kunt komen moet je even in de handleiding van je host kijken.
Groetjes Niek

Alleen support via het forum, niet via PB, MSN of email.

paul2

Bericht door paul2 » 01 mar 2008, 14:54

Hoi Niek,

Inmiddels is het gelukt om een backup van het actieve Forum over te zetten naar het TestForum.
Dit inderdaad gedaan via phpMyAdmin panel.
Had ook nog wat voeten in aarde . . . uiteindelijk in 2 stukken overgebracht, maar dat werkt !

Uiteraard blij dat er nu een backup-mogelijkheid is . . .
Maar wel héél eigenaardig dat als je denk dat te kunnen doen via het admin panel . . . dat je daarmee de helft van je content verliest (zoals gebeurd is) !

Dus wat mij betreft (of iemand moet nog een idee hebben met wat er mis zit in mijn forum mbt de backup-feature): Vertrouw je backups NIET die je gemaakt hebt vanuit het admin panel !!
Als je er een terug zet kans op een LEEG forum !

Dank voor je tip !
groeten,
Paul

paul2

Bericht door paul2 » 09 mar 2008, 01:23

Nog beter . . . voor een ieder met dezelfde backup-problemen:
http://www.mysqldumper.de/en/index.php

Werkt feilloos en betrouwbaar . . .

gr. Paul

Gesloten