probleem na installatie

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
sanderveld

probleem na installatie

Bericht door sanderveld » 20 feb 2008, 13:30

• Adres van je forum: http://www.c1000forum.nl/phpBB3/
    Event. modificaties op je forum:geen modificaties. Schone installatie.
    Wanneer ontstond het probleem?Meteen na de installatie
    phpBB versie: 3.0.0

Heb je onlangs iets veranderd aan je forum? Nope.. nieuwe installatie
    Wat is het probleem?Na installatie, wil ik inloggen, dit lukt alleen als ik mijn wachtwoord laat onthouden. Wil ik vervolgens in het beheerderspanel inloggen, vraagt het forum steeds weer nieuwe inlog. Ik heb cookies van IE al verwijders, geschiedenis en tijdelijke bestanden ook al gewist.. Het forum inmiddels 4 keer opnieuw geinstalleerd (weet nu uit mijn hoofd welke files ik moet chmodden ;))

Help please !
..

fulleffect
Contacteer:

Re: probleem na installatie

Bericht door fulleffect » 20 feb 2008, 17:14

het is logisch dat je opnieuw moet inloggen naar je admin paneel. dit is er om er voor te zorgen dat je forum niet gehackt kan worden via jou pc ;-) . dit wachtwoord zal dus nooit onthouden worden

sanderveld

Bericht door sanderveld » 20 feb 2008, 18:19

Ok.. ik zie nu dat ik niet geheel duidelijk geweest ben in het stellen van het probleem..

Ik kom dus NIET in het admin paneel.. Iedere keer als ik mijn gebruikersnaam en wachtwoord invoer, staat er dat ik succesvol ben ingelogd, en dat ik doorgestuurd wordt naar het admin paneel, maar vervolgens vraagt phpbb opnieuw voor gebruikersnaam en wachtwoord... Dit kan ik dus 100 keer invoeren, maar kom niet in de admin panel.

Als ik gewoon wil inloggen op het forum, heb ik hetzelfde probleem, alleen als ik kies voor onthoud mijn login, wordt ik netjes ingelogd. Wil ik daarna uitloggen, krijg ik een foutmelding dat ik niet uitgelogd kan worden door een probleem met sessies.. :S

Ik hoop dat ik zo het probleem duidelijker omschreven heb...

Sander

fulleffect
Contacteer:

Bericht door fulleffect » 20 feb 2008, 18:33

wil je de preciese foutmelding hier citeren, dan kunnen we er wat mee.. het kan nu zoveel dingen zijn die fout zijn ;-)

Derky
Contacteer:

Bericht door Derky » 20 feb 2008, 19:21

Wis je cookies.

sanderveld

Bericht door sanderveld » 20 feb 2008, 19:30

als ik op beheerders paneel druk, moet ik het wachtwoord invoeren, als ik dit gedaan heb krijg ik te zien: Je bent succesvol ingelogd en wordt nu naar het beheerderspaneel doorgestuurd. Daarna krijg ik weer dezelfde pagina te zien als voorheen, dus moet weer mijn wachtwoord invoeren. daarboven staat: Om dit forum te beheren moet je opnieuw inloggen.

Ik heb de cookies gewist van het forum, en ook in IE heb ik de cookies verwijderd..

Niek
Contacteer:

Bericht door Niek » 22 feb 2008, 18:42

Via je ftp programma ga je naar de map cache/ en verwijder hier alle bestanden behalve index.htm en .htaccess. Probeer hierna weer opnieuw in te loggen.
Groetjes Niek

Alleen support via het forum, niet via PB, MSN of email.

mumin

Bericht door mumin » 23 feb 2008, 14:25

Dit probleem heb ik ongeveer ook maar dan alleen met ie(7).

Als ik me inlog staat er ingelogt, u wordt doorgestuurd :P Maar dan moet ik me gelijk weer opnieuw aanmelden. Dit kan ik 100x doen blijft hetzelfde. Met firefox doet hij het gewoonwegs wel. Dit probleem is volgens mij alleen bij mij, niet bij de rest van de gebruikers.

Heb de chache geleegt (behalve index) maar het probleem blijft hetzelfde. Zal ik de chache weer terugzetten trouwens?

Niek
Contacteer:

Bericht door Niek » 23 feb 2008, 14:35

mumin schreef:Heb de chache geleegt (behalve index) maar het probleem blijft hetzelfde. Zal ik de chache weer terugzetten trouwens?
Je moet ook .htaccess laten staan.

En probeer eens je browser cache te legen. Waarschijnlijk zit daar het probleem in jou geval.
Groetjes Niek

Alleen support via het forum, niet via PB, MSN of email.

sanderveld

Bericht door sanderveld » 24 feb 2008, 14:50

De map cache zojuist leeggehaald (behalve index.htm en .htacces) en nog werkt het niet.. Ook de browser cache geleegd, en zelfs de nieuwste browser opgehaald (IE7)

:( HELP!!

sanderveld

Bericht door sanderveld » 24 feb 2008, 14:57

Heel raar !! Ik heb firefox gedownload, en daar werkt het wel mee !! Ligt dus niet aan mijn installatie of zo :S

Echt vreemd !!

fulleffect
Contacteer:

Bericht door fulleffect » 24 feb 2008, 15:01

misschien een goed idee om met ccleaner je pc ff goed schoon te maken (alle internet en tijdelijke bestanden deraf halen ;-) ) wil wel eens helpen. helemaal aangezien firefox het wel gewoon doet.

sanderveld

Bericht door sanderveld » 24 feb 2008, 15:25

Zelfs nadat ik met behulp van CCleaner alle tijdelijke bestanden van mijn laptop verwijderd heb, lukt het met IE7 nog steeds niet !!

Gelukkig met firefox wel.... Maar het moet toch gewoon met IE werken ??

Sander

mumin

Bericht door mumin » 24 feb 2008, 17:23

Toevallig op mijn laptop hetzelfde met ie
Maar het is maar sinds 2weken ofso zo. Daarvoor was het niet zo. Het kan ook zo zijn dat het sinds de gold zo doet. Ik herrinner het me niet echt.

Hmm, als ik de Cache leeg via smartFTP en dan refresh doe gelijk erachter zie ik dat ze gelijk weer terugkomen? :P

fulleffect
Contacteer:

Bericht door fulleffect » 24 feb 2008, 17:35

dat is logisch aangezien je cache dan weer gevult wordt met de paginas die jij bezoekt.

sanderveld

Bericht door sanderveld » 25 feb 2008, 16:13

Ik denk dat het toch aan mijn laptop ligt.. (liever gezegd windows XP)

Als ik op een andere computer werk, heb ik geen problemen!

Gesloten