Banner in header geplaatst

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
J.P.
Contacteer:

Banner in header geplaatst

Bericht door J.P. » 06 feb 2008, 18:51

Ik ben aan het proberen geweest om een banner op een mooie manier bovenin te krijgen.
Nu wil ik graag dat het vak waar de banner instaat dezelfde kleur krijgt als de balkjes eronder.
Als ik <div class="headerbar"> verander in <div class="navbar">, dan krijgt die wel dezelfde kleur maar veranderd het model ook.
Hoe kan ik een extra <div class="nieuw"> aanmaken

Update...
Ik ben nu bij stylen in het beheerders paneel bezig geweest maar het lukt niet best.
Nu heb ik via ftp de bstanden van style terug gezet maar nu lees ik in het beerderspaneel bij style nog steeds de veranderde texten.
Hoe krijg ik de style nu weer standaard
..

BetaDevil

Re: Banner in header geplaatst

Bericht door BetaDevil » 06 feb 2008, 22:55

OPEN styles/prosilver/theme/colours.css
ZOEK

Code: Selecteer alles

.headerbar {
	background-color: #12A3EB;
	background-image: url("{T_THEME_PATH}/images/bg_header.gif");
	color: #FFFFFF;
}
VERVANG MET

.headerbar {
	background-color: #cadceb;
}
en leeg de buffer in de ACP, en je hebt wat je wilt :)

J.P.
Contacteer:

Bericht door J.P. » 07 feb 2008, 00:12

Het is nu wel gelukt.
Ik snap alleen niet waarom via het beheerderspaneel en als ik dan naar de style kijk staan er andere dingen dan bij het bestand zelf.
Wat wordt er terug gezet als ik op vernieuw bij Stijlen/Thema's klik.

Bij Themabewerker staat er

.headerbar {
	background: #ebebeb none repeat-x 0 0;
	margin-bottom: 4px;
	padding: 0 5px;
}
En in het bestand colours.css staat er

.headerbar {
   background-color: #cadceb;
}

FreakyBlue
Contacteer:

Bericht door FreakyBlue » 07 feb 2008, 08:41

Als ik het allemaal goed begrijp is de verklaring het volgende: als je via het acp veranderingen aanbrengt in je template-files, je css of je imageset, dan wordt dat opgeslagen in je database en niet in je bestanden zelf. Je kan dus de gewijzigde bestanden via ftp overschrijven met de oude bestanden, maar dat heeft geen zin. Gewoon de wijzigingen herstellen via je acp en het is weer oke.
My music and tutorials -> https://youtube.com/gh0stwrit3rMusic/
Former phpBB Style and Mod Author -> https://www.phpbb.com/customise/db/auth ... tributions

J.P.
Contacteer:

Bericht door J.P. » 07 feb 2008, 12:21

In de acp zie ik niks meer aan te passen maar toch is de balk achter de header voor de helft nog blauw.

Mischien komt het hierdoor.

In het acp kan ik ook het onderstaanden doe.
Bewerk themadetails
Hier kan je zekere themadetails bewerken zoals de naam. Je kan ook kiezen of je het stijlblad wilt opslaan in de database of in het bestandsysteem, en hiertussen transfereren. Deze mogelijkheden hangen af van je PHP-instellingen en de schrijftoelatingen van je webserver.

Maar als ik dat doe krijg de melding
Het stijlblad bestand kon niet door de server geschreven worden dus is het nu in je database opgeslagen.

Hoe moet ik de rechten van de map styles of de bestanden in de map instellen.

Update.

Ik snap er nu niks meer van, ik heb alles in die map even op 777 gezet en nu krijg ik de melding.
Het thema eist dat de stylesheet wordt geparsed. Dit is enkel mogelijk als het in de database wordt ingevoerd.

Gesloten