Database inrichten
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Database inrichten
Ik heb een domein aangemaakt, die werkt
nu heb ik php geinstalleerd in een directory welke in aan heb gemaakt,
overschijven (777) allemaal okay.
Alleen nu is MSQL nog leeg, en nu gaat het licht uit.
Hoe moet ik nu verder?
nu heb ik php geinstalleerd in een directory welke in aan heb gemaakt,
overschijven (777) allemaal okay.
Alleen nu is MSQL nog leeg, en nu gaat het licht uit.
Hoe moet ik nu verder?
Re: Database inrichten
Als je een database hebt gemaakt dan is die leeg. Als je hem met de goede gegevens koppelt aan PHPBB 3 dan zal deze zelf tabellen in de database aanmaken om alles in op te slaan.
Jim Mossing Holsteyn - Beheerder
Documentatie | Algemene voorwaarden | Wiki
Heb je suggesties over het verbeteren van phpBB.nl of andere site-gerelateerde vragen? Stuur me een PB!
Heb je suggesties over het verbeteren van phpBB.nl of andere site-gerelateerde vragen? Stuur me een PB!
Ik had het in de verkeerde map geplaatst, ipv in de hoofd directorie had ik hem heel dom in
een subdit geplaatst, gelukkig weet ik wat ik fout heb gedaan, alleen nu probleem twee; hoe plaats ik een back up van het oude forum dr weer op.
Via FTP of via het forum zelf? Als ik het via het admin paneel doe kom ik namelijk niet de backups op mn pc tegen.
Dus zal het wel met FTP moeten, of online bij de server.
Maar leg eens uit als ik het met FTP doe in welke directory moet hij dan geplaats worden? Of kan ik hem dr gewoon nar toe copieren?
een subdit geplaatst, gelukkig weet ik wat ik fout heb gedaan, alleen nu probleem twee; hoe plaats ik een back up van het oude forum dr weer op.
Via FTP of via het forum zelf? Als ik het via het admin paneel doe kom ik namelijk niet de backups op mn pc tegen.
Dus zal het wel met FTP moeten, of online bij de server.
Maar leg eens uit als ik het met FTP doe in welke directory moet hij dan geplaats worden? Of kan ik hem dr gewoon nar toe copieren?
- fulleffect
- Contacteer:
ligt eraan hoe je de backup gemaakt heb.. als je gewoon de bestanden gekopieerd heb, kan je deze doormiddel van ftp uploaden. op de vraag waar: ligt eraan, ik kan niet uit je berichten opmaken wat je precies van plan ben met deze backup..
Fullefect; wat ik presies van plan ben.....We zijn evrhuisd en wil het oude forumw eer terugplaatsen.
Heb een backup gemaakt via het admin paneel.(Toen het nog bij de oude server stond)
Heb nu een vers forum dr op egzet en wil nu alles weer terugplaatsen zodat het oude forum met zn leden en berichten dr weer is .
Heb een backup gemaakt via het admin paneel.(Toen het nog bij de oude server stond)
Heb nu een vers forum dr op egzet en wil nu alles weer terugplaatsen zodat het oude forum met zn leden en berichten dr weer is .
- fulleffect
- Contacteer:
oke, je zal eerst moeten zorgen dat het oude forum weer draait... pas daarna kan je updaten.
heb je een backup gemaakt van alles, of alleen van de database?
heb je een backup gemaakt van alles, of alleen van de database?
Ik heb alles aangevinkt op het moment dat ik een back up maakte op het admin paneel,,,
Updaten is al gebeurd (Heb immers een verse PHP dr op staan) en alles draait.fulleffect schreef:oke, je zal eerst moeten zorgen dat het oude forum weer draait... pas daarna kan je updaten.
Dus deze mag als 'opgelost' in mijn boekje?Imense schreef:Updaten is al gebeurd (Heb immers een verse PHP dr op staan) en alles draait.
- fulleffect
- Contacteer:
ik denk het niet coen. zover ik het nu begrijp heeft hij een versie phpbb 3.0 geinstalleerd en hij heeft een backup van een phpbb 2.0 met alle berichten endergelijke van een andere host. hij zal eerste de backup terug moeten zetten. en vervolgens pas updaten.. je kan niet oude tabellen over een nieuwe heen zetten 

Dat klopt inderdaad, maar ik begrijp het nu niet helemaal meer. De www-link van de topic-starter gaat in elk geval naar een forum met als description; "Joepie! Het werkt weer....".fulleffect schreef:ik denk het niet coen. zover ik het nu begrijp heeft hij een versie phpbb 3.0 geinstalleerd en hij heeft een backup van een phpbb 2.0 met alle berichten endergelijke van een andere host. hij zal eerste de backup terug moeten zetten. en vervolgens pas updaten.. je kan niet oude tabellen over een nieuwe heen zetten

Ik heb het ook niet over dat forum maar over het subdomeinCoen schreef: "Joepie! Het werkt weer....".
http://imense.sweetlovetalk.eu/
Ik had al een versie 3 staan, staat er nu ook weer.
We zijn vorrige week verhuist en wil dat testforum weer online krijgen, zoals
we hem altijd online hebben gehad.
Dus het gaat om een versie drie!! waar ik dus mn back up op wil zetten GEEN update

Kan iemand mij verder helpen zodat ik weer verder kan met het forum?
Zo'n bijzondere vraag is het toch niet?
Zo'n bijzondere vraag is het toch niet?

- fulleffect
- Contacteer:
maar je hebt een backup van een versie 2 toch?? en om die backup werkend te maken moet je die backup plaatsen op een phpbb 2.0 forum. en vervolgens updaten naar 3.0.
Dus je manier van updaten is foutgegaan. Je kan deze back-up NIET terug plaatsen. Dit forum gaat dus verloren als je je bach-up terug wil hebben.
Jim Mossing Holsteyn - Beheerder
Lezen is ook een vak hoor....waar staat dat ik een versie 2 had?fulleffect schreef:maar je hebt een backup van een versie 2 toch?? en om die backup werkend te maken moet je die backup plaatsen op een phpbb 2.0 forum. en vervolgens updaten naar 3.0.
Imense schreef:Ik had al een versie 3 staan, staat er nu ook weer.

http://www.pearl.nl Ik heb het niet over updaten maar over een backup terugplaatsen kan iemand me svpo helpen wordt een beetje moedeloos...bbjimbb schreef:Dus je manier van updaten is foutgegaan. Je kan deze back-up NIET terug plaatsen. Dit forum gaat dus verloren als je je bach-up terug wil hebben.
backup staat hier op mn PC, heb ik gecopieerd naar de store map, maar is opgeslagen als een tekst bestand.
Hoe kan ik hem uploaden?
Het gaat dus NIET over een update.
Het komt doordat dit topic onoverzichtelijk is geworden, dat er mensen gaan gissen naar een mogelijke oplossing. Ik wil dat je in de volgende post in dit topic de volgende vragen beantwoord, anders ben ik bang dat ik (en anderen met mij) je niet goed kunnen helpen;

- Vanuit welke versie phpBB heb je jouw forum gebackupped (2.x of 3.x)?
- Op welke versie van phpBB draait het forum, wat uiteindelijk je echte forum moet worden, nu? (2.x of 3.x)?
- Naar welke versie wil je je forum uiteindelijk brengen? (2.x of 3.x)

Coen, ik zal de vragen beantwoorden;
1.0 Vanuit welke versie phpBB heb je jouw forum gebackupped (2.x of 3.x)?
Versie 3.x
2.0Op welke versie van phpBB draait het forum, wat uiteindelijk je echte forum moet worden, nu? (2.x of 3.x)?
Het forum draait nu op versie 3.x
Naar welke versie wil je je forum uiteindelijk brengen? (2.x of 3.x)
Ik wil hem op versie 3.x houden.
1.0 Vanuit welke versie phpBB heb je jouw forum gebackupped (2.x of 3.x)?
Versie 3.x
2.0Op welke versie van phpBB draait het forum, wat uiteindelijk je echte forum moet worden, nu? (2.x of 3.x)?
Het forum draait nu op versie 3.x
Naar welke versie wil je je forum uiteindelijk brengen? (2.x of 3.x)
Ik wil hem op versie 3.x houden.
- fulleffect
- Contacteer:
oke, dat verduidelijkt een hoop.. beetje mijn schuld van phpbb2.. ik ging ervanuit dat je die nog draaide.. sorry.
zoals je zelf al zegt moet je hem dus uploaden in de "store" map. ik heb het net even geprobeerd op mijn testforum. als je kiest voor downloaden krijg je een ingepakt bestand. als je dit bestand in de store map zet is er niks aan de hand. jij hebt het over een tekst bestand, dus ga ik er vanuit dat je hem hebt uitgepakt?? maar ook als je dit uitgepakte bestand (sql bestand dus) in de store map zet gaat dat gewoon goed. ik hoop dat hiermee eindelijk je vraag is beantwoord.
enige wat er nou nog kan zijn is dat je een ander tekst bestand heb dan een sql.
zoals je zelf al zegt moet je hem dus uploaden in de "store" map. ik heb het net even geprobeerd op mijn testforum. als je kiest voor downloaden krijg je een ingepakt bestand. als je dit bestand in de store map zet is er niks aan de hand. jij hebt het over een tekst bestand, dus ga ik er vanuit dat je hem hebt uitgepakt?? maar ook als je dit uitgepakte bestand (sql bestand dus) in de store map zet gaat dat gewoon goed. ik hoop dat hiermee eindelijk je vraag is beantwoord.
enige wat er nou nog kan zijn is dat je een ander tekst bestand heb dan een sql.

Ik heb het maar nagevraagt, het lukte namelijk niet.
Het was een sql backup van onze oude host. Op het admin paneel werd
hij niet herkent, wel de zipp bestanden.
Goed het was blijkbaar voor gevorderden
maar weet nu wel hoe ik het de volgende keer moet doen.
Mijn dank is groot!
Het was een sql backup van onze oude host. Op het admin paneel werd
hij niet herkent, wel de zipp bestanden.
Goed het was blijkbaar voor gevorderden

Mijn dank is groot!