Spellingscontrole

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
XpDieto

Spellingscontrole

Bericht door XpDieto » 28 dec 2007, 09:59

Wat ik eigenlijk nog mis (in alle forums) is de mogelijkheid om je tekt op spellingsfouten te controleren voordat deze geplaatst wordt.
Ik zelf heb last van dislextie en spelfouten zie ik dus niet. Maar het staat wel erg stom.
Vaak kopieer ik de tekst in word en doe daar de spellingscontrole ;)
Een knop met deze functie zou best handig zijn en mischien ook wel gewenst :geek:

Gamemaniak
Contacteer:

Re: Spellingscontrole

Bericht door Gamemaniak » 28 dec 2007, 12:11

Ik denk niet dat deze mod bestaat aangezien hier aardig veel werk in gaat zitten, omdat die voor iedere taal anders is :) Wel is er bijvoorbeeld voor een browser als Firefox een plugin met spellingscontrole ;)

Griddy
Contacteer:

Bericht door Griddy » 28 dec 2007, 14:52

JA! Ik kan je ook Firefox en de taalplug-ins aanraden. Daar worden de controles uitgevoerd in elk forum waar je post en ook in de talen die je gebruikt. Je kan daarvoor de woordenboeken downloaden op de plug-in site van de browser. ;)

OFF-Topic... Voor dyslectici kan ik ook een gratis programmaatje aanraden waar mijn leerlingen mee werken: Browsalaoud http://www.browsealoud.nl/ Het leest diverse talen voor die je in websites terugvindt. Leuk en ook gemakkelijk (tijdelijk) uit te schakelen als het je zou storen.
--- Nadeel: veel te duur om op je eigen privé site te laten activeren :(

XpDieto

Bericht door XpDieto » 28 dec 2007, 20:17

Bedankt voor de reacties. Toch raar dat IE niet zo'n functie heeft. Ik heb er al eens over geklaagt bij Microsoft.

Gamemaniak
Contacteer:

Bericht door Gamemaniak » 29 dec 2007, 11:51

Ik denk niet dat het veel zal uithalen om bij Microsoft te klagen XpDieto. Ik kan het niet anders verwoorden dan dat het arrogante zakken zijn :D

Gesloten