Kan niet inloggen na het afronden van een nieuwe installatie

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
Syntaxx

Kan niet inloggen na het afronden van een nieuwe installatie

Bericht door Syntaxx » 31 okt 2007, 19:17

• Adres van je forum:
    Event. modificaties op je forum: Geen
    Wanneer ontstond het probleem? Direct na de installatie
    phpBB versie: 3.0.RC7

Heb je onlangs iets verandert aan je forum? Nee, ik ben nog nooit ingelogd geweest!
    Wat is het probleem? Ik heb de instructies van http://wiki.phpbb.nl/PhpBB3:Installeren gevolgd bij de installatie. Wanneer het laatste scherm van de installatie wordt getoond, heb ik de /Install directory verwijderd en de map /cache leeggemaakt (alles behalve .htaccess en index.htm verwijderd) daarna op de button [Login] geklik om in te loggen. De volgende melding wordt getoond: "Doordat je geen beheerder bent, beschik je niet over de juiste permissies om het beheerderspaneel te openen.".

Wanneer ik op 'inloggen' of 'forumoverzicht' klik (ik heb ondertussen al 10x alles opnieuw geïnstalleerd en verschillende paden doorlopen!!) en op het volgende scherm mijn user en password intyp, komt er een scherm met het bericht: "Je bent succesvol ingelogd.". Rechtsboven zie ik dat mijn user is ingelogd (Uitloggen [ user ]) . Na een aantal seconden wordt de hoofdpagina getoond en blijk ik toch niet ingelogd te zijn¿!?

Het lukt ook niet wanneer ik op de link 'Beheerderspaneel' klik in het scherm waar staat "Je bent succesvol ingelogd.". Dan wordt dezelfde melding getoond: "Doordat je geen beheerder bent, beschik je niet over de juiste permissies om het beheerderspaneel te openen". Ook het verwijderen van alle forumcookies levert géén resultaat op, de meldingen blijven komen..
Ik heb een aantal posts op dit forum gelezen over vergelijkbare problemen na een upgrade van RC5 naar RC7, maar nog niet bij een volledig nieuwe installatie. Mochten die wel bestaan, wijs mij er dan a.u.b. op :oops:

Ik heb een 2.0.22 forum draaien op een ander deel van de site, maar ik gebruik aparte databases. Deze installatie is gewoon een uitprobeersel en een kennismaking met de 3.x versie. Het lijkt mij niet dat deze 2 elkaar in de weg kunnen zitten, maar voor de zekerheid vemeld ik het maar even

Wie weet de oplossing voor bovenstaand probleem?
Laatst gewijzigd door Syntaxx op 28 nov 2010, 12:27, 2 keer totaal gewijzigd.

Paul
Beheerder
Beheerder
Contacteer:

Re: Kan niet inloggen na het afronden van een nieuwe installatie

Bericht door Paul » 31 okt 2007, 20:29

verwijder je cookies en tijdelijke internet bestandfen eens?

Syntaxx

Bericht door Syntaxx » 31 okt 2007, 20:35

Ik heb de 'Tijdelijke internetbestanden' en 'Cookies' nu verwijderd via het menu in de browser, maar krijg dezelfde meldingen bij het inloggen.

-----
Er is toch wat veranderd, nu ik het ± 1 uur later nogmaals probeer: inloggen op het forum lukt nu wel, maar ik kan nog steeds niet naar het 'beheerderspaneel'. Wanneer ik ingelogd ben en het password opnieuw intyp, krijg ik de melding: 'Je bent succesvol ingelogd en wordt nu naar het beheerderspaneel doorgestuurd'. Daarna moet ik opnieuw mijn password intypen en beland ik in een loop.

Wanneer ik wil uitloggen, krijg ik de melding: 'Uitloggen is mislukt, omwille van een sessieprobleem.'.

Dit lijkt 1 stap verder, maar eigenlijk is het slechts een stap opzij :roll:

-----
De volgende morgen maar eens op het werk geprobeerd en inloggen lukt nu wel. Het lijkt er dan toch op dat het een combinatie is van de PC waar ik het vanaf heb geïnstalleerd en daarna meteen inloggen. Vanmiddag thuis nog een keer proberen voor de zekerheid ...

Syntaxx

Bericht door Syntaxx » 02 nov 2007, 08:24

Op de PC vanaf waar ik de installatie heb uitgevoerd, lukt het mij nog steeds niet om in te loggen of in het beheerderspaneel te geraken.

Vanaf een andere PC is dit geen probleem. 'Verwijder alle forumcookies' en het verwijderen van tijdelijke internetbestanden en cookies via de browser helpen niet. Ook de PC opnieuw opstarten geeft geen soelaas.

Iemand nog tips?

jikker
Contacteer:

Bericht door jikker » 26 dec 2007, 10:27

Ik heb het zelfde gehad met mijn forum afgelopen weekende.Op mijn primaire pc kon ik alleen nog inloggen als ik per sessie aanvinkte dat ik automatisch ingelogd moest worden.Wilde ik daarna naar het admin beheer,dan kreeg ik te lezen dat ik die rechten helemaal niet had.Lastig allemaal.
Nu host ik mijn fora vanaf een server thuis en dus was ik er snel achter dat de problemen niet aan de server of de database ect lag,maar echt aan de pc waar ik mee werk.
Nu weet ik niet met welke os je werkt,maar hier had ik dit met vista ultimate.Als ik de zelfde machine reboot in mandriva ppe dan was er niks aan de hand en ook met backtrack liep het goed.Dus heb ik even gekeken naar wat ik als laatste met vista gedaan heb.
Bleek te liggen aan een tooltje die ik ge-instaleerd had om de internet verbinding te boosten.De past een hoop aan je instellingen aan en daar zat het dan ook in.Programma gedeinstalleerd en de instellingen terug gezet,register opgeschoond en het werkt weer perfect!

Dus als je niet meer weet wat je als laatste geinstalleerd hebt,probeer eens een systeem herstel naar een datum van voor je problemen!

Sucses

Gesloten