Nederlandse taal
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Nederlandse taal
Hallo beste mensen...
Ik heb sinds kort eindelijk PHPBB 3 geinsteeerd maar hij is in het engels.
Dus heb ik alleen het taalpakket gedownload niet de subsilver afbeeldeingen.
Dus ik heb alleen het NL pakket dus ik upload hem in de map Language ( of hoe je het ook schrijft ) maar als ik dan naar me Admin panel ga staat er alleen nog maar Britnisch Engelisch ofzo maar geen Nederlands :s.
Ook upload ik hem gewoon in de map PHPBB 3 komt ie er niet waar moet ik hem uploaden of moet ik ook de subsilver stuff downloaden?
Alvast besdankt!
MVG,
Omar
Ik heb sinds kort eindelijk PHPBB 3 geinsteeerd maar hij is in het engels.
Dus heb ik alleen het taalpakket gedownload niet de subsilver afbeeldeingen.
Dus ik heb alleen het NL pakket dus ik upload hem in de map Language ( of hoe je het ook schrijft ) maar als ik dan naar me Admin panel ga staat er alleen nog maar Britnisch Engelisch ofzo maar geen Nederlands :s.
Ook upload ik hem gewoon in de map PHPBB 3 komt ie er niet waar moet ik hem uploaden of moet ik ook de subsilver stuff downloaden?
Alvast besdankt!
MVG,
Omar
Re: Nederlandse taal
Taalbestanden in:
subsilver2 vertaling in:
prosilver vertaling in:
/language/nl/
(let dus op dat hier de bestanden in staan en dus niet weer een map die "nl" heet bijv.)subsilver2 vertaling in:
/styles/subsilver2/imageset/nl/
prosilver vertaling in:
/styles/prosilver/imageset/nl/
Je bedoelt niet een map die "ne"' heet neem ik aan?Derky schreef:Taalbestanden in:
/language/nl/
(let dus op dat hier de bestanden in staan en dus niet weer een map die "nl" heet bijv.)

En hiermee bedoelt Derky dus de imageset voor de style. De buttons dus.Derky schreef: subsilver2 vertaling in:
Hoop dat je probleem nu is opgelost

Ex-Service Teamlid
En vergetet hem niet onder (Ik dacht system, maar ken ook maintence zijn) system in admin te activeren.
He maar moet die styles?Derky schreef:Taalbestanden in:
/language/nl/
(let dus op dat hier de bestanden in staan en dus niet weer een map die "nl" heet bijv.)
subsilver2 vertaling in:
prosilver vertaling in:
/styles/prosilver/imageset/nl/
Maar ik upload de map NL altijd in Language! En hij doet het nog steeds niet? Nog een proberen
Heb je dit al gedaan?paul schreef:En vergetet hem niet onder (Ik dacht system, maar ken ook maintence zijn) system in admin te activeren.
Ex-Service Teamlid
Ja die stijl moet, anders zie je de nederlandse buttons niet zoals NIEUWBERICHT.
Zoals paul al zegt
Zoals paul al zegt
paul schreef:En vergetet hem niet onder (Ik dacht system, maar ken ook maintence zijn) system in admin te activeren.
Groetjes Niek
Alleen support via het forum, niet via PB, MSN of email.
Roofiej0 schreef:Heb je dit al gedaan?paul schreef:En vergetet hem niet onder (Ik dacht system, maar ken ook maintence zijn) system in admin te activeren.
Héé dat lijkt op elkaarNiek schreef:Zoals paul al zegtpaul schreef:En vergetet hem niet onder (Ik dacht system, maar ken ook maintence zijn) system in admin te activeren.

Eindelijk ik overtref de UBER poster Niek

Graag dit soort reacties de volgende keer achterwege laten en bij het onderwerp blijven. 

- Derky
Ex-Service Teamlid
Het is gelukt!
Aleen ik kan geen niewe topic maken en dat heb met afbeeldeingen te maken want er staat in de zijhoek: Je mag nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum wijzigen
Je mag je berichten uit dit forum verwijderen
Je mag bijlagen toevoegen in dit forum
Dus kan ik het wel maken allen ik zie de button niet :s.
Ik heb de imageset geupload in de map styles/prosilver ( die style gebruik ik ook) / imageset/ en dan de map engels gedelete en dan de map NL eringezet dus staat er in de map imageset een map NL er staat na die map nogwel andere files in zoals: forum_read.gif enz.
Moet ik weet naar system of wat dan ook?
Alvast bedankt.
MVG,
Omar
Aleen ik kan geen niewe topic maken en dat heb met afbeeldeingen te maken want er staat in de zijhoek: Je mag nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum wijzigen
Je mag je berichten uit dit forum verwijderen
Je mag bijlagen toevoegen in dit forum
Dus kan ik het wel maken allen ik zie de button niet :s.
Ik heb de imageset geupload in de map styles/prosilver ( die style gebruik ik ook) / imageset/ en dan de map engels gedelete en dan de map NL eringezet dus staat er in de map imageset een map NL er staat na die map nogwel andere files in zoals: forum_read.gif enz.
Moet ik weet naar system of wat dan ook?
Alvast bedankt.
MVG,
Omar
Oke ik heb het ook al!
Weet iemand hoe je de legena volgoorde kan wijzigen?
Open daar even een ander topic voor, of zoek even want dit is al eerder gevraagd.Omar schreef:Oke ik heb het ook al!

- rebelpeter
- Contacteer:

Wat is het probleem

ik krijg 'Nederlands' als taaloptie niet te zien in het Admin Panel bij Board Settings, alleen de optie 'British English' is te kiezen als Default Language.
Wat heb ik gedaan?
- Ik had een phpBB 3.0 RC4 versie (in het engels) werkend als mijn persoonlijk motor-forum
(de link ernaar is: http://www.pcmasterplan.com/rebelpeter/forum). - Die heb ik met Filezilla (versie 3) als FTP client eerst verwijderd, zoals in de handleiding staat, behalve dan de mappen 'images' en 'files'.
- Het originele bestand config.php en mijn bestandje 'site_logo.gif' heb ik eerst even op mijn desktop in veiligheid gebracht, dus ook weer volgens de handleiding.
- Daarna heb ik de nederlandse versie opgehaald van phpBB 3.0, van de site waar ook dit forum is gehuisvest.
- Daarna heb ik alle bestanden en mappen uit die NL versie op de site gezet en van de juiste schrijf- en leesrechten voorzien, ook weer volgens de handleiding. De bestanden en mappen voor nederlands staan nu netjes naast de engelse bestanden op de sit, dat heb ik met Filezilla gecontroleerd.
- Ik zet vervolgens de originele config.php en het sitelogo weer terug op hun plaats, ook weer met de juiste rechten ingesteld.
- Daarna heb ik install op de website gedraaid, conform de handleiding en de 'log' op het admin panel gecheckt, die netjes vermeldde dat de update zonder problemen of fouten heeft plaatsgevonden.
Als ik daarna naar het Admin panel ga zie ik ook dat de nieuwste versie actief is. Ook mijn logo is er weer. Tot zover is alles okay. Maar dan ga ik naar het Admin Panel en wil ik nederlands als taal instellen en dan zie ik dat ik geen Nederlands kan installen, alleen British English,

NB: mijn doel is alles, dus zowel forum EN admin panel in het nederlands te krijgen.
NB2: ik heb het probleem tijdelijk opgelost door de namen van de mappen met 'nl' en 'en' te verwisselen, dus daarom ziet het er nu wel goed uit, tis alleen niet de bedoeling dit zo te laten!

Laatst gewijzigd door rebelpeter op 15 dec 2007, 08:25, 3 keer totaal gewijzigd.
via system in het ACP en daarna language packs, moet je het taalpakket nog even activeren.
daarna krijg je in je board settings de nederlandse keuze erbij
daarna krijg je in je board settings de nederlandse keuze erbij

Een discussie van een idioot winnen is onmogelijk. Hij haalt je neer tot op zijn niveau en daar pakt hij je op ervaring.
- rebelpeter
- Contacteer:
ah .. hartelijk dank, dat was inderdaad de oplossing ... voor een deel!
de keuze 'Nederlands' is nu inderdaad aan "ACP > Board Settings" toegevoegd en nadat ik 'Nederlands' ingesteld had (na eerst alle verwisselingen 'en' en 'nl' weer teruggedraaid te hebben), was het forum wel maar het ACP nog niet in het nederlands ... even verder zoeken wat er nu fout is gegaan.
Het blijkt nog vreemder: de gebruikersnamen die ik gebruik (Admin en Rebelpeter) schakelen de site om in het engels als ik inlog daarmee, ook als ik naar het ACP ga, maar zodra ik uitlog schakelt het forum terug naar Nederlands. Het zijn niet de internetcaches: die heb ik geleegd, RARA wat is hier aan de hand??
Ik heb de boel weer gefixed door alle mappen met engelse teksten (3 mappen, in 'language', prosilver en subsilver2, die allen 'en' heten), te renamen naar 'enx', en daarna werkt het wel goed in het nederlands maar uiteraard niet meer het engels en dit is natuurlijk niet de bedoeling!)
Een gedachte van me was dat phpBB dan in het profiel van een lid ergens een taalinstelling heeft zitten, maar in de profielen bij de namen heb ik geen instelling gevonden die een taal koppelt aan dat profiel.
Dus waarom schakelt het phpBB terug naar engels als ik met die namen in log?
NB: ik hoop niet dat ik je te veel naar mijn niveau haal ...
de keuze 'Nederlands' is nu inderdaad aan "ACP > Board Settings" toegevoegd en nadat ik 'Nederlands' ingesteld had (na eerst alle verwisselingen 'en' en 'nl' weer teruggedraaid te hebben), was het forum wel maar het ACP nog niet in het nederlands ... even verder zoeken wat er nu fout is gegaan.
Het blijkt nog vreemder: de gebruikersnamen die ik gebruik (Admin en Rebelpeter) schakelen de site om in het engels als ik inlog daarmee, ook als ik naar het ACP ga, maar zodra ik uitlog schakelt het forum terug naar Nederlands. Het zijn niet de internetcaches: die heb ik geleegd, RARA wat is hier aan de hand??
Ik heb de boel weer gefixed door alle mappen met engelse teksten (3 mappen, in 'language', prosilver en subsilver2, die allen 'en' heten), te renamen naar 'enx', en daarna werkt het wel goed in het nederlands maar uiteraard niet meer het engels en dit is natuurlijk niet de bedoeling!)
Een gedachte van me was dat phpBB dan in het profiel van een lid ergens een taalinstelling heeft zitten, maar in de profielen bij de namen heb ik geen instelling gevonden die een taal koppelt aan dat profiel.
Dus waarom schakelt het phpBB terug naar engels als ik met die namen in log?
NB: ik hoop niet dat ik je te veel naar mijn niveau haal ...

Hernoem de map weer terug naar 'en'.
Ga nu weer naar Systeem ==> Taalpakketten en verwijder het British English taalpakket. Nu wordt voor alle leden en de bots de standaard taal op Nederlands gezet. Nu kun je het British English taalpakket eventueel weer installeren.
Ga nu weer naar Systeem ==> Taalpakketten en verwijder het British English taalpakket. Nu wordt voor alle leden en de bots de standaard taal op Nederlands gezet. Nu kun je het British English taalpakket eventueel weer installeren.
Groetjes Niek
- rebelpeter
- Contacteer:
Ja het is GELUKT niek, dank je!
enige wat nu nog overblijft is de datum notatie in de diverse forums: die blijft op zijn engels, dus met die AM en PM notatie, ook als alle andere teksten nu in het nederlands zijn EN als ik een andere instelling (de nederlandse versie) in ACP > Forum Instellingen en daarna bevestig, en zelfs als ik even uitlog of de browser herstart.
Als ik uitlog staat ie overigens vreemd genoeg wél goed, maar zodra ik weer inlog spring ie over op de engelse datum notatie. De tijd gaat ook fout (op de engelse manier dus) als ik als niet-admin inlog.
ik heb ook hier weer alles wat maar op een buffer of cache lijkt, geleegd, maar het blijft fout gaan.
dus de vraag is nu nog: waarom krijg ik niet de (ingestelde) nederlandse manier van datum en tijd als ik ingelogd ben ?
enige wat nu nog overblijft is de datum notatie in de diverse forums: die blijft op zijn engels, dus met die AM en PM notatie, ook als alle andere teksten nu in het nederlands zijn EN als ik een andere instelling (de nederlandse versie) in ACP > Forum Instellingen en daarna bevestig, en zelfs als ik even uitlog of de browser herstart.
Als ik uitlog staat ie overigens vreemd genoeg wél goed, maar zodra ik weer inlog spring ie over op de engelse datum notatie. De tijd gaat ook fout (op de engelse manier dus) als ik als niet-admin inlog.
ik heb ook hier weer alles wat maar op een buffer of cache lijkt, geleegd, maar het blijft fout gaan.
dus de vraag is nu nog: waarom krijg ik niet de (ingestelde) nederlandse manier van datum en tijd als ik ingelogd ben ?
Op het begin bij het registreren dan kan je zelf kiezen wat voor tijd je wilt. Ik denk dat bij vele accounts deze nog op de oude (engelse) tijd staat. Dat kan je eventueel veranderen in je gebruikerspaneel. Ik weet niet zeker of ik wel goed zit hoor 

Ex-Service Teamlid
- rebelpeter
- Contacteer:
ja hoor, klopt inderdaad, de gebruiker kan dat in zijn eigen instellingen kiezen en omdat ik met beide gebruikers uit het 'engelse' tijdperk kwam, stonden die nog beiden op 'engels'. Alles is nu opgelost, hartelijk dank!