Smilie code in post na upgrade phpbb3

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
wojo00

Smilie code in post na upgrade phpbb3

Bericht door wojo00 » 27 okt 2007, 22:37

Hallo, ik heb mn forum van versie 2 naar 3 veranderd.. heel mooi allemaal, ben er erg tevreden mee alleen zit ik met een probleempje. Ik had zelf smilies toegevoegd op mn oude forum. Nou blijkt het dat niet alle smilies met de upgrade zijn mee verhuist, ik heb een smilie zelf moeten uploaden en moeten aanmaken. Maar in alle berichten waar deze smilie gebruikt is, blijf je toch gewoon de code zien.. zoals dit :vade:
Er zijn heel veel berichten met deze smilie, hij wordt echt vaak gebruikt en ik wil graag dat die wordt weergeven, want het ziet er niet uit nu en heb ook veel commetaar erover gehad van de bezoekers :(
Kan dit nog gefixed worden, of heb ik pech? :arrow: Hulp gezocht

Soleil

Re: Smilie code in post na upgrade phpbb3

Bericht door Soleil » 28 okt 2007, 10:26

ik heb een dergelijk probleem gehad, weet natuurlijk niet of het hetzelfde probleem is.
Het forum eist dat er een spatie voor de smiliecode staat, anders wordt alleen de code weergegeven.
Als ik bij een bericht waar de smilie instaat (die niet wordt weergegeven) op wijzig klik zie ik dit:
:arrow: Tekst

Code: Selecteer alles

[quote]:arrow: Tekst[/quote]
Geef ik een spatie na het sluithekje van quote:
:arrow: Tekst

Code: Selecteer alles

[quote] :arrow: Tekst[/quote]
.:. Je bent nooit te oud om te leren .:.

Roofiej0

Bericht door Roofiej0 » 28 okt 2007, 17:54

Je moet precies dezelfde 'snelkopelling' dus snel code toevoegen bij de smileys als dat je eerst had gedaan.
Ex-Service Teamlid

wojo00

Bericht door wojo00 » 29 okt 2007, 00:22

Hoi, bedankt voor jullie reacties.
Ik heb de code precies zo gemaakt al deze was in de oude versie van phpbb2. Nou blijkt dat nieuwe posts kunnen worden gemaakt met deze smilie, maar alle oude posts willen hem niet pakken. Het werkt wel als een admin de post 'wijzigd' en dan weer toevoegd, geen verandering gemaakt maar de smilie doet het wel.. dit is een leuk truukje voor 10 posts maar voor 10.000 posts kan het gewoon niet :shock:
Iemand enig idee hoe dit kan opgelost worden.. een database truukje ofzo? Ik heb zelf echt geen idee, hulp zou echt tof zijn!

groeten

Soleil

Bericht door Soleil » 29 okt 2007, 08:41

Bij mij werkt het ook wel met nieuwe posts. Ik heb geen 10.000 posts te bewerken maar zou ook blij zijn met een structurelere oplossing dan handmatig alles aanpassen. hulp is heeeeel welkom.
Ook nog:
Ik wijzig het handmatig, klik op voorbeeld, klik op bevestig, de spatie is weer weg en de smiley doet het weer niet.
Ik wijzig het weer handmatig, ik klik op bevestig en het komt goed. pfoei.
.:. Je bent nooit te oud om te leren .:.

Derky
Contacteer:

Bericht door Derky » 29 okt 2007, 09:05

Soleil schreef:Bij mij werkt het ook wel met nieuwe posts. Ik heb geen 10.000 posts te bewerken maar zou ook blij zijn met een structurelere oplossing dan handmatig alles aanpassen. hulp is heeeeel welkom.
Ook nog:
Ik wijzig het handmatig, klik op voorbeeld, klik op bevestig, de spatie is weer weg en de smiley doet het weer niet.
Ik wijzig het weer handmatig, ik klik op bevestig en het komt goed. pfoei.
Als je van mening bent dat dit een bug is, Report deze dan in de bugtracker. ;)

Gesloten