Installatie vereisten (freehostia.com)

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
Omar

Installatie vereisten (freehostia.com)

Bericht door Omar » 24 okt 2007, 20:02

Besten.....

Ik het alles geupload naar mijn host (freehostia.com) en toen wou ik het instaleren maar ik liep al snel tegen een paar dingen aan namelijk er staat dit al hij de vereisten gaat doorzoeken en deze kan hij niet vinden:

PHP instelling register_globals is uitgeschakeld:
phpBB zal gewoon werken wanneer deze optie aan staat, maar om veiligheidsredenen raden we je aan - indien mogelijk - register_globals uit te schakelen. Nee
HTTP-teken invoerconversie:
mbstring.http_input moet pass als waarde hebben. Nee
HTTP-teken uitvoerconversie:
mbstring.http_output moet pass als waarde hebben. Nee
De Databases maar daar heb je er maar 1 van nodig en die heb ik de rest niet.

Voor de rest heeft ie alles en de databaes is dit:

Vereist - Je moet minstens 1 door PHP ondersteunde database hebben. Indien er geen enkele compatibele databasemodule als beschikbaar weergegeven is, moet je jouw host contacteren of de bijhorende PHP-documentatie raadplegen.

Firebird: Onbeschikbaar MySQL met MySQLi extensie: Onbeschikbaar MySQL: Beschikbaar MSSQL server 2000+: Onbeschikbaar MSSQL server 2000+ via ODBC: Onbeschikbaar Oracle: Onbeschikbaar PostgreSQL 7.x/8.x: Onbeschikbaar SQLite: Onbeschikbaar

IK kan alleen maar op weer controleren drukken hoe moet ik nu verder?

Alvast bedankt

MVG,
Omar
Onderwerptitel verduidelijkt
- Derky

wimsito

Re: Installatie probleem

Bericht door wimsito » 24 okt 2007, 20:42

Ik vermoed dat je een gratis account hebt gemaakt. Bij een gratis acc op Freehostia zit geef database.

Andere host zoeken dus! (Zie algemene onderwerpen -> gratis en goedkope hosting )

Roofiej0

Re: Installatie probleem

Bericht door Roofiej0 » 25 okt 2007, 09:54

Tijdje geleden heb ik ook gehost op freehostia, althans ik dacht dat ik daar kon hosten.
Eerst wil ik wat zeggen :
@wimsito - Er zit wel een database bij freehostia een free account.
Het enige wat ik kan bedenken, is dat er een paar files onbeschrijfbaar zijn. Probeer eens te CHMODDEN.
Je gaat naar je FTP Server en dan rechtermuisknop op het bestand dat je wilt CHMODDEN. stel daar de permissies in. Misschien kan je nu wel starten met je install.
Ex-Service Teamlid

Omar

Re: Installatie vereisten (freehostia.com)

Bericht door Omar » 25 okt 2007, 11:24

C modden heb ik gedaan ik ga nu even een MYSQL database maken.
Maar heb jij daar ook je forum lopen?

Bas
Contacteer:

Bericht door Bas » 25 okt 2007, 11:56

Freehostia werkt niet met phpBB3, aangezien mbstring fout geconfigureerd is. Of je moet bij phpBB2 blijven, of je moet een andere host zoeken.

Roofiej0

Bericht door Roofiej0 » 25 okt 2007, 17:07

Omar schreef:C modden heb ik gedaan ik ga nu even een MYSQL database maken.
Maar heb jij daar ook je forum lopen?
Ik HAD daar een phpbb2 forum lopen. Maar geloof me neem een echte betaalde host!
Bas schreef:Freehostia werkt niet met phpBB3, aangezien mbstring fout geconfigureerd is. Of je moet bij phpBB2 blijven, of je moet een andere host zoeken.
Klopt heb wel een tijdje phpbb2 erop laten lopen. Waarom kies je niet voor dot[spam] Omar?
Spam weg ;)
- Derky
Ex-Service Teamlid

Gamemaniak
Contacteer:

Bericht door Gamemaniak » 25 okt 2007, 18:21

Aangezien het duidelijk is wat de oorzaak is, en zoals wimsito kun je in het desbetreffende topic kijken mocht je een andere host zoeken ;)

Gesloten