Gebruikers krijgen beheerrechten?

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
avs

Gebruikers krijgen beheerrechten?

Bericht door avs » 12 okt 2007, 07:03

Deze week heb ik phpBB versie 3 rc 5 gedownload.
De installatie e.d. verliep vlekkeloos.
Echter blijkt dat een gewone geregistreerde gebruiker zomaar adminrechten krijgt.
Dus wanneer die gebruiker inlogt ziet hij onderin het scherm het [beheerderpaneel] linkje evenals bovenin rechts het [moderator] linkje.
De gebruiker is alleen maar lid van de groep "geregistreerde gebruikers" en zowel op de gebruiker als op de groep zitten geen afwijkende rechten die ze meer toegang zouden moeten geven.

Ik heb elk onderdeeltje en instelling in phpbb bekeken maar ik kan niet vinden waar het aan schort.
Als ik de gebruiker uit de groep "geregistreerde gebruikers" haal dan verdwijnen wel die beheerrechten en is de gebruiker als het ware een 'gast'.

De groep "gereg. gebruikers" al diverse malen gecontroleerd op de rechten, maar die staan gewoon op 'standaard'. Sterker nog...zelfs al zet ik de groep op "geen rol toegekend" dan nog krijgen leden van die groep gewoon beheer-rechten.

Zie ik nu wat over het hoofd ?
*** Never change a winning team ***

Bas
Contacteer:

Re: Gebruikers krijgen beheerrechten?

Bericht door Bas » 12 okt 2007, 07:20

Let ook op Permissies -> Beheerders in het ACP, of die groep daar bij staat. :)

avs

Bericht door avs » 12 okt 2007, 07:26

Yup...daar zat het probleem :)
te gek bedankt.

Nog een klein vraagje...

Als men zich registreerd worden ze automatisch lid van de "gereg. gebruikers" groep.
Is dat ergens in te stellen ? b.v. als ik ze standaard lid wil laten worden van een andere groep ?
Verder een prima versie deze rc5 :)

Derky
Contacteer:

Bericht door Derky » 12 okt 2007, 11:22

avs schreef:Als men zich registreerd worden ze automatisch lid van de "gereg. gebruikers" groep.
Is dat ergens in te stellen ? b.v. als ik ze standaard lid wil laten worden van een andere groep ?
Volgens mij kan dat niet.

avs

Bericht door avs » 12 okt 2007, 12:35

Ok...vermoedde ik al :D

tnx

Gesloten