Probleem met avatars

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
Regiorunner

Probleem met avatars

Bericht door Regiorunner » 06 okt 2007, 15:54

• Adres van je forum: http://forum.methorst.net
    Event. modificaties op je forum: Geen
    Wanneer ontstond het probleem? Sinds ik mijn forum heb hersteld nadat de server van mijn hosting gehackt was.
    phpBB versie: 3.0.RC5

Heb je onlangs iets verandert aan je forum? Nee
    Wat is het probleem?
De server van mijn hosting was een paar dagen geleden gehackt, er was namelijk bij elk html bestand die op de server stond een regel toegevoegd waarmee een trojan gedownload werd. Dit gebeurde dus ook bij de bezoekers van mijn forum. Mijn hosting heeft de boel gistermiddag hersteld. Daarna werd mij geadviseerd om alle bestanden opnieuw te uploaden en te overschrijven. Dat heb ik dus ook gedaan bij mijn eigen forum. Alles werkt, behalve het uploaden van de avatars. Mijn forum geeft wel aan dat het gebruikersprofiel goed is bijgewerkt, als ik een avatar upload. Maar de avatar verschijnt alleen niet in het forum/gebruikerspaneel. Dit is bij alle gebruikers het geval.
In het beheerderspaneel staan de paden naar de uploadmap goed. En de CHMOD staat ook gewoon op 777 bij die map.

Mijn probleem lijkt heel erg op dit probleem.
Hebben jullie enig idee waar dit aan kan liggen?

Stef

Re: Probleem met avatars

Bericht door Stef » 06 okt 2007, 22:28

Kun je de afbeeldingen direct oproepen, dus via je locatie waar hij staat?

nickdhnick
Contacteer:

Bericht door nickdhnick » 06 okt 2007, 22:30

Als je met je rechter muisknop een een avatar klikt (of op een rood kruisje :P ) en bij eigenschappen kijkt... wat is dan de link naar de avatar? klopt die ook?

als je die link dan bezoekt zie je dan de avatar wel?
Wijziging: Stef was me voor

Regiorunner

Bericht door Regiorunner » 07 okt 2007, 13:16

Ik had nu net weer ff geprobeerd om een nieuwe avatar te uploaden.
Via SmartFTP ben ik er achter gekomen dat de naam van mijn avatar die ik geuploaded had, was veranderd naar 1b55fb913d28d0207d782bb965bebfd8_2.gif.
Als ik in de browser naar http://forum.methorst.net/images/avatar ... bfd8_2.gif ga, komt er in mijn browser 403 Forbidden te staan.
En als ik via mijn forum de avatar wil opvragen, kom ik op deze link uit:
http://forum.methorst.net/download.php? ... 758824.gif. Als ik dit in mijn browser kopieer en plak, komt er gewoon dezelfde tekst te staan als de link die ik heb gekopieerd.

Regiorunner

Bericht door Regiorunner » 08 okt 2007, 13:36

Stef schreef:Kun je de afbeeldingen direct oproepen, dus via je locatie waar hij staat?
Om nog even hier op terug te komen. Ik kan standaard de afbeeldingen niet oproepen, want dan krijg ik zo'n 403 Forbidden error.
Maar als ik de .htaccess bestand uit m'n upload-map verwijder kan ik hem wel gewoon oproepen.
Maar ik kan dan helaas nog steeds niet een nieuwe avatar uploaden. :roll:

Regiorunner

Bericht door Regiorunner » 08 okt 2007, 14:10

Ik heb inmiddels ff een nieuw testforum geïnstalleerd. Maar daar heb ik precies hetzelfde probleem. Hebben jullie enig idee waar dat aan zou kunnen liggen?

Stef

Bericht door Stef » 09 okt 2007, 13:06

Je kunt wel uploaden dmv bijlages?

Regiorunner

Bericht door Regiorunner » 09 okt 2007, 13:19

Dat heb ik niet geprobeerd.
Maar inmiddels is mijn probleem net opgelost door mijn hosting! Het bleek dat ze de beveiliging hadden opgeschroefd na de hackpoging, en daardoor werden geüploade avatars niet weergegeven in het forum.
In ieder geval bedankt voor de hulp! ;)

Gesloten