Update naar final 3.0 release
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Update naar final 3.0 release
Een algemene vraag over het updaten. Ik zit met mijn testforum nu op RC3. Ik heb op prosilver een aantal wijzigingen aangebracht. Ik heb begrepen (er staat nergens goed uitgelegd dat dit zo is) dat ik de update van RC3 naar RC4 eerst moet uitvoeren alvorens ik naar RC5 kan gaan.
Mijn vraag is nu of ik ook kan wachten tot de final release uit is en dan in één keer upgraden van phpbb 2.0 naar 3.0. Lijkt me handiger dan steeds maar alle RC-releases te updaten. Ik ga toch niet eerder echt live dan na de final release.
Een andere vraag gaat over de wijze van updaten. Kan ik automatisch updaten (op mijn testforum dus van RC3 naar RC4 en vervolgens naar RC5) zonder mijn wijzigingen kwijt te raken? Ik kan nergens vinden wat er bij een automatische update gebeurt en wanneer ik die methode beter wel of niet kan gebruiken.
Mijn vraag is nu of ik ook kan wachten tot de final release uit is en dan in één keer upgraden van phpbb 2.0 naar 3.0. Lijkt me handiger dan steeds maar alle RC-releases te updaten. Ik ga toch niet eerder echt live dan na de final release.
Een andere vraag gaat over de wijze van updaten. Kan ik automatisch updaten (op mijn testforum dus van RC3 naar RC4 en vervolgens naar RC5) zonder mijn wijzigingen kwijt te raken? Ik kan nergens vinden wat er bij een automatische update gebeurt en wanneer ik die methode beter wel of niet kan gebruiken.
Re: Update naar final 3.0 release
Je kan in een keer van RC3 naar RC5, of later van RC3 naar final.
Updaten gaat vrij simpel, het is gewoon wat bestanden uploaden naar de install map, en de instructies volgen nadat je naar install/ gaat.
Wijziginge gaan niet verloren.
Updaten gaat vrij simpel, het is gewoon wat bestanden uploaden naar de install map, en de instructies volgen nadat je naar install/ gaat.
Wijziginge gaan niet verloren.
Bedankt voor je snelle reactie Paul. Ik heb inmiddels ook gezien dat bij de downloads zelf ook de nodige informatie zit (was ik vergeten van mijn RC3 update) . Daar staat ook uitgelegd dat de automatische update alleen maar werkt als je maar één release verder gaat. Met gewijzigde bestanden kan ik gewoon in één keer van RC3 naar RC5 en later dus ook van RCx naar de final-versie.
Maar mijn wijzigingen raak ik natuurlijk wel kwijt als (en voorzover) ze zitten in de gewijzigde bestanden. Dat lijkt me logisch. Dus op die plaatsen moet ik de wijzigingen toch even opnieuw aanbrengen.
Nogmaals bedankt, ik kan weer verder!
Maar mijn wijzigingen raak ik natuurlijk wel kwijt als (en voorzover) ze zitten in de gewijzigde bestanden. Dat lijkt me logisch. Dus op die plaatsen moet ik de wijzigingen toch even opnieuw aanbrengen.
Nogmaals bedankt, ik kan weer verder!

De automatische update werkt ook van RC3 naar RC5.
In de Docs-file staat daarover de volgende informatie:
The automatic update package is holding - contrary to the others - only the update informations for updating the last released version to the latest available version. These package is meant for use with the automatic update tool.
Begrijp ik het dan verkeerd of klopt deze informatie niet?
The automatic update package is holding - contrary to the others - only the update informations for updating the last released version to the latest available version. These package is meant for use with the automatic update tool.
Begrijp ik het dan verkeerd of klopt deze informatie niet?
Hmm, je hebt inderdaad gelijk. Ik haal 2 dingen door elkaar.
echter, het uitvoeren van de die update is gedaan in ongeveer 5 tot 10 minuten. HEt is niet erg veel werk.
echter, het uitvoeren van de die update is gedaan in ongeveer 5 tot 10 minuten. HEt is niet erg veel werk.
was dat niet zo dat je voorheen niet meteen kon updaten?
Eerst was het zo dat je niet kan updaten meteen van RC1 naar RC4.
Na de aanpassing van RC4 kan je updaten naar RC6 meteen ("als voorbeeld")
Alleen dat geld pas na de RC4 versies, bij eerdere versies is dat niet mogelijk.
Na de aanpassing van RC4 kan je updaten naar RC6 meteen ("als voorbeeld")
Alleen dat geld pas na de RC4 versies, bij eerdere versies is dat niet mogelijk.
[Feature] Toestaan van "oudere" updates met de automatische updater. Dit zorgt er voor dat mensen het kunnen gebruiken voor het updaten van bijvoorbeeld 3.0.0 naar 3.0.1 (met het correcte pakket natuurlijk ) en dan van 3.0.1 naar 3.0.2 als de laatse versie op het moment 3.0.2 is. Deze veranderingen hebben effect met RC4 of mensen die hun install/install_update.php handmatig vervangen gedurende de updates.
Laatst gewijzigd door Raimon op 01 okt 2007, 19:37, 1 keer totaal gewijzigd.
Raimon - phpBB.com Styles Team Leader
phpBBservice.nl - Nederlands phpBB Support Forum || Nederlandse phpBB3 Downloads
phpBBservice.nl - Nederlands phpBB Support Forum || Nederlandse phpBB3 Downloads
Zoiets dacht ik ook, maar dan kloppen de diff files niet meer dacht ik.Raimon schreef:was dat niet zo dat je voorheen niet meteen kon updaten?
Na de aanpassing van RC4 kan je updaten naar RC6 meteen (als voorbeeld)
Alleen dat geld pas na de RC4 versies, eerder kan dat niet.[Feature] Toestaan van "oudere" updates met de automatische updater. Dit zorgt er voor dat mensen het kunnen gebruiken voor het updaten van bijvoorbeeld 3.0.0 naar 3.0.1 (met het correcte pakket natuurlijk ) en dan van 3.0.1 naar 3.0.2 als de laatse versie op het moment 3.0.2 is. Deze veranderingen hebben effect met RC4 of mensen die hun install/install_update.php handmatig vervangen gedurende de updates.
Heb het inmiddels gedaan (met gewijzigde files, dus). Is inderdaad zo gebeurd. 

Er komt eerst nog een RC6, Acyd-Burn vertelde dit op http://www.phpbb.com
Ik weet nie wat me deze vraag te maken heeft? Want als je RC3 hebt moest je dus al meerdere versie overbruggen.luchtzak schreef:Er komt eerst nog een RC6
In
/install/database_update.php
staat ook de volgende (database update) code:- Spoiler: bekijk
Het gaat meer om de files die geupdated moeten worden derk.
Ik ben de draad nu even kwijt.
Voor mij was de vraag of het via de automatische update mogelijk is om meer dan één versie verder te gaan met de update. Uit de documentatie maak ik op dat dat niet kan. Dus heb ik (evenals de vorige keren overigens) het update proces gedaan met de gewijzigde bestanden. Bij mijn provider (YourHosting) kan ik de zip-files in één keer uploaden en uitpakken op de juiste plaats. Dat ging prima van RC3 naar RC5. Je moet daarnaast ook de gehele install-map uploaden en uitvoeren. Voor mij is dat een goede en snelle manier van updaten.
Ik zie dus nog niet in wat een automatische update dan voor voordelen heeft, te meer daar volgens mij het "overslaan" van releases (nog) niet mogelijk is.
Voor mij was de vraag of het via de automatische update mogelijk is om meer dan één versie verder te gaan met de update. Uit de documentatie maak ik op dat dat niet kan. Dus heb ik (evenals de vorige keren overigens) het update proces gedaan met de gewijzigde bestanden. Bij mijn provider (YourHosting) kan ik de zip-files in één keer uploaden en uitpakken op de juiste plaats. Dat ging prima van RC3 naar RC5. Je moet daarnaast ook de gehele install-map uploaden en uitvoeren. Voor mij is dat een goede en snelle manier van updaten.
Ik zie dus nog niet in wat een automatische update dan voor voordelen heeft, te meer daar volgens mij het "overslaan" van releases (nog) niet mogelijk is.
Laatst gewijzigd door pa.do op 02 okt 2007, 20:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Het is volgens de documentatie niet mogelijk, maar volgens de code mogelijk wel.
Verder gaat het automatische upgraden sneller als handmatig
Verder gaat het automatische upgraden sneller als handmatig

Zoals ik het heb gedaan, kan dat bijna niet sneller. Maar ik wacht wel af tot de beschrijving wordt aangepast aan de code.