Permissie: Wel goedkeuren onderwerp, niet voor bericht

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
AndriesLouw

Permissie: Wel goedkeuren onderwerp, niet voor bericht

Bericht door AndriesLouw » 28 sep 2007, 20:54

phpBB versie: 3.0.RC5

Wat is het probleem?

Ik zoek de juiste permissie voor de volgende situatie:
- Gebruikers mogen nieuwe topics openen
- Gebruikers mogen nieuwe reacties plaatsen
- Voor het openen van een topic is goedkeuring vereist
- Voor het plaatsen van een reactie is geen goedkeuring vereist

Ik krijg het wel voor elkaar dat voor zowel het maken van een topic als een reactie goedkeuring vereist is, maar dat er alleen voor 1 van beide (maken van een nieuw onderwerp) goedkeuring vereist is krijg ik niet voor elkaar.

Moet ik phpBB zelf aanpassen? Zodat er alleen goedgekeurd hoeft te worden bij nieuwe topics? Moet ik een script maken wat automatisch de reacties goedkeurd? Of zie ik een instelling geheel over het hoofd?

Ik hoop dat iemand mij per ("Geavanceerde permissies") tabblad kan vertellen wat ik precies moet instellen om goedkeuring van nieuwe topics te eisen, zonder goedkeuring van berichten verplicht te stellen.

Alvast bedankt!

AndriesLouw

Re: Permissie: Wel goedkeuren onderwerp, niet voor bericht

Bericht door AndriesLouw » 28 sep 2007, 21:37

Ondertussen heb ik het opgelost door /posting.php en includes/functions_posting.php zodanig aan te passen dat alleen voor het maken van een nieuw onderwerp goedkeuring vereist is. Dit is echter niet een "officiële" oplossing, dus mocht iemand nog andere suggesties hebben..

Salomon

Bericht door Salomon » 29 sep 2007, 06:59

AL die wijzigingen terugdraaien, en wat gaan klooien met de permissies :) (In het beheerderspaneel, tabje Permissies)

AndriesLouw

Bericht door AndriesLouw » 29 sep 2007, 10:57

Dat is het probleem, ik heb reeds alle mogelijke permissies uitgeprobeerd. Maar het schijnt niet mogelijk te zijn om alleen voor het openen van nieuwe onderwerpen goedkeuring te eisen, en voor het plaatsen van een reactie niet (ik heb de broncode nagekeken, en query die kijkt of goedkeuring vereist is, is exact hetzelfde voor het openen van een topic als voor het plaatsen van een reactie (het is dus 1 gezamenlijke permissie instelling in de (MySQL) DB, iets wat ik al vermoedde, die gezamenlijke instelling zorgt er dus voor dat ik niet beide individueel kan instellen)).

Salomon

Bericht door Salomon » 29 sep 2007, 11:18

Hmm dat is inderdaad waar... Ik denk afwachten of er een MOD voor komt.

Gesloten