Van Elbert mocht ik deze vraag gewoon in "support" zetten."
Plotseling worden de aanhalingstekens en letters als é en ë op mijn website weergegeven met hokjes. Dat was eerst niet. Volgens mij kwam het na een update. Enig idee waar ik dat weer recht kan breien?
Dat is alleen op mijn persoonlijke website (niet mijn forum). Ik zie het niet bij andere websites. Ik heb geen simpele aanhalingstekens maar opgemaakte (die staan schuin naar rechts en naar links in plaats van verticaal naar beneden)
Zou het te maken kunnen hebben met het installeren van service pack 3 voor office 2003? Ik weet dat het met de character set te maken heeft (browser codering) maar bij mijn weten heb ik niets verandert. Ik zie nu ook ineens dat na de updates de weergave van de klok is gewijzigd van 24 uurs indicatie naar PM en AM. Zou er iets gewijzigd kunnen zijn?
weergave internet pagina
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Re: weergave internet pagina
Wat je zegt is waarschijnlijk precies het geval, je hebt de backup geopend in Word? Heb je de back-up nog?
Ik kan het checken door de Ghost backup opnieuw te installeren. Die maak ik elke dag vóór updates en software wijzigingen.
Welke backup bedoel je? De site is niet met Word gemaakt. Of bedoel je de hdd backup.
Welke backup bedoel je? De site is niet met Word gemaakt. Of bedoel je de hdd backup.
Ik las het verkeerd, ik dacht dat je een SQL-back-up in Word had bewerkt. Maar wat heeft Office er dan mee te maken, heb je FrontPage gebruikt ofzo?
Ik ben er al achter, het komt doordat de codering in internet explorer telkens automatisch opstart in UTF-8 in plaats van West Europees Windows. Via beeld - codering.
Hoe zorg ik ervoor dat hij niet in UTF-8 start?
Autoselect uitschakelen werkt niet, en in internet opties geavanceerd helpt alles waar UTF-8 staat uitschakelen ook niet.
Mijn aanhalingstekens hebben deze opmaak code:
In west europees windows codering komt het goed op het scherm, maar die start niet meer automatisch op.
Het heeft echt helemaal niets te maken met het gebruik van Frontpage of zo, want anders had ik dit probleem wel eerder gehad. Wat ik zo vreemd vind is dat de codering na wijziging via "beeld" "codering" hij de volgende keer bij starten explorer gewoon weer in UTF-8 opstart. Dat wil ik er graag uit hebben.
Het gekke is dat het installeren van een backup van de hdd van 2 weken oud ook niets helpt. Terwijl tijdens die backup dit probleem er nog niet was.
Hoe zorg ik ervoor dat hij niet in UTF-8 start?
Autoselect uitschakelen werkt niet, en in internet opties geavanceerd helpt alles waar UTF-8 staat uitschakelen ook niet.
Mijn aanhalingstekens hebben deze opmaak code:
Code: Selecteer alles
<span style="mso-bidi-font-size: 12.0pt">‘</span><span style="mso-bidi-font-size: 12.0pt">
Het heeft echt helemaal niets te maken met het gebruik van Frontpage of zo, want anders had ik dit probleem wel eerder gehad. Wat ik zo vreemd vind is dat de codering na wijziging via "beeld" "codering" hij de volgende keer bij starten explorer gewoon weer in UTF-8 opstart. Dat wil ik er graag uit hebben.
Het gekke is dat het installeren van een backup van de hdd van 2 weken oud ook niets helpt. Terwijl tijdens die backup dit probleem er nog niet was.