database importeren

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
red wodka
Contacteer:

database importeren

Bericht door red wodka » 31 mei 2007, 15:24

• Wat is het probleem?database importeren
    Wanneer ontstond het probleem?
    Adres van je forum: http://
    Modifications op je forum:
    Huidige stijl:
    phpBB versie: x.0.x
    Waar is je forum gehost:
    Heb je onlangs iets verandert aan je forum?
Ik zou graag eens de database van mijn bestaande forum op mijn testforum importeren maar ik krijg de melding dat het tegroot is om te importeren
Hoe kan ik dat dan doen ?
Als ik aan het zagen ben, sorry daarvoor ,maar tis maar door te vragen dat ik het ga leren denk ik zo

Markiee
Contacteer:

Re: database importeren

Bericht door Markiee » 31 mei 2007, 15:31

Bij de config.php van het testforum de gegevens van de database wijzigen.

red wodka
Contacteer:

Bericht door red wodka » 31 mei 2007, 18:44

moet ik die gegevens dan vervangen door de gegevens van mijn database van mijn werkeleke forum en moet ik dan database nog importeren ?
Als ik aan het zagen ben, sorry daarvoor ,maar tis maar door te vragen dat ik het ga leren denk ik zo

Stef

Bericht door Stef » 01 jun 2007, 16:32

red wodka schreef:moet ik die gegevens dan vervangen door de gegevens van mijn database van mijn werkeleke forum en moet ik dan database nog importeren ?
Nee, Markiee's manier is gewoon je forum koppelen aan je oude database. :)

Als het via phpBB3 te groot is, zou je bigdump moeten overwegen.

red wodka
Contacteer:

Bericht door red wodka » 01 jun 2007, 21:05

brrrrr terug iets totaal nieuw voor me amai ik ga hier nogal overuren moeten kloppen tot ik van alles een beetje ken

zal efkes uitleggen wat mijn bedoeling is
ik heb een forum die gaat over de hengelsport in phpBB.2
Nu heb ik ook een testforum in phpBB.3 omdat ik de 3 wil leren kennen
Ik zou dus graag eerst mijn testforum maken zoals het werkelijke gaat worden want ik zou willen binnen een x aantal tijd overschakelen van 2 naar 3 op mijn werkelijke forum.Daarmee wil ik zeggen alles wat mijn werkelijke forum zou moeten worden wil ik eerst op testforum proberen(Layout,permessies,enz enz )

Daar ik nog niet veel ken van phpBB vind ik het voor mezelf beter dat ik met de 3 verder begin te leren
Dus jullie kunnen begrijpen alle hulp is van harte welkom

pa.do

Bericht door pa.do » 02 jun 2007, 13:58

Volgens mij kun je het beste de conversie doen op je testforum (met een aparte database prefix) vanuit de bestaande database. Daarna kun je testen met de inhoud van je hele database van dat moment terwijl je live database gewoon doordraait.

Ik ga dat zelf ook op die manier doen. Dus:

1. RC1 installeren met een andere DB-prefix op je live database. Je hebt dan een werkend phpBB3-forum met een lege database.

2. Zodra RC1 goed is ingesteld en goed werkt, de conversie uitvoeren. Als het goed is kun je nu alle gegevens gebruiken van je live database vanuit je RC1-forum en daarnaast (los daarvan) werken met je live-forum. Het is wel zo dat alle wijzigingen (berichten, gebruikers enz.) in de database alleen zichtbaar zijn vanuit het forum waar ze zijn gemaakt.

3. Als RC1 nu ook goed werkt op je volledige gegevens, moet je, om live te gaan met RC1, de conversie opnieuw draaien vanuit de dan actuele database van je live-forum en daarna je RC1-forum beschikbaar maken voor je gebruikers.

(Ik weet alleen niet of je voor de 2e x conversie de testgegevens onder de nieuwe prefix eerst moet verwijderen uit de database! Wellicht haal ik alles weg van het testforum en doe de hele installatie + conversie dan opnieuw)

Stap 1 heb ik nu gedaan. Binnenkort ga ik stap 2 doen en stap 3 doe ik waarschijnlijk pas als de FINAL-versie uitkomt.

Correct me if I am wrong!

red wodka
Contacteer:

Bericht door red wodka » 29 jul 2007, 21:52

¨
Nee, Markiee's manier is gewoon je forum koppelen aan je oude database. :)

Als het via phpBB3 te groot is, zou je bigdump moeten overwegen.
met koppelen bedoel je dan dat ik naast dbname de naam van db van testforum en de naam van mijn werkelijke forum moet zetten en hetzelfde doen bij dbuser en dbpasword of moet ik die vervangen de gegevens van testforum verwijderen en de gegevens van werkelijke erop zetten

dus dan moet ik niet meer mijn db importeren

Wat is bigdump ?

Stef

Bericht door Stef » 30 jul 2007, 10:51

red wodka schreef:met koppelen bedoel je dan dat ik naast dbname de naam van db van testforum en de naam van mijn werkelijke forum moet zetten en hetzelfde doen bij dbuser en dbpasword of moet ik die vervangen de gegevens van testforum verwijderen en de gegevens van werkelijke erop zetten
Ja, je zet in config.php gewoon de oude gegevens en je maakt contact met je oude database.
red wodka schreef:Wat is bigdump ?
Bigdump is een script waarmee je grootte bestanden in je database kan plaatsen.

Gesloten