Zoek machiene

Hulp nodig bij je installatie of kom je ergens niet uit? Probeer phpBB3! Problemen lossen we samen met je op.
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Forumregels
phpBB 3.0 is End of support per 1 januari 2017. Dit forum is hier enkel ter archief. Het wordt aangeraden te upgraden naar phpBB 3.2
Gesloten
ReneV
Contacteer:

Zoek machiene

Bericht door ReneV » 18 jul 2007, 14:43

• Adres van je forum: http://www.cichlidenkwekers.nl
    Event. modificaties op je forum:searchbox verandering
    Wanneer ontstond het probleem?
    phpBB versie: 3.0.RC3

Heb je onlangs iets verandert aan je forum?externe zoek machiene google
    Wat is het probleem?
Ik ben bezig met een blanke website, met diverse gegevens, deze website heb ik gemaakt door de tutorial van nieuwe webistes te gebruiken, doormiddel van bv. een hobbykwekers.php in de root, en een hobbykwekers_body.html in de template dir.
Dit gedeelte werkt 100%, maar de search op het forum doorzoekt dit gedeelte niet, alleen het forum en topics.
Nu dacht ik aan Google custom search engine "wat tevens op deze sitewordt gebruikt", maar helaas krijg ik het niet voormekaar dat de hobbykwekers.php met de hobbykwekers_body.html wordt opgenomen in de google search.

Op deze website worden wel de externe sites doorzocht door google search,
Mijn vraag is, wat doe ik fout of vergeet ik ergens iets?

Bvd.
M.vr.gr. Rene
..

ReneV
Contacteer:

Re: Zoek machiene

Bericht door ReneV » 19 jul 2007, 17:20

Het probleempje heeft zich bijna opgelost, en ben een stuk verder als gisteren.
Alleen ben ik eens verder gaan zoeken en denken, en ik denk dat er ergens iets verkeert staat in phpbb op het gebied van een instelling.

Op phpbb.com en phpbb.nl wordt er tevens gebruik gemaakt van google co-op search engine.
En men gebruik in google co-op onder sites de setting *.phpbb.nl/forum/*viewtopic.php*

Als ik onder de settings van google co-op ook deze site toevoeg maar dan met mijn domein neemt hij viewtopip niet op bij het zoeken.
Als test plaatste ik de instelling even van *.phpbb.nl/forum/*viewtopic.php* en zogt op mijn site naar bv. php en tot verbazing nam hij wel de viewtopic.php mee.

Nu heb ik dit probleem al beschreven op phpbb.com en hier was men sneller met een slotje, en als antwoord zoek maar eens op google/board/
Dus op naar google/board waar ik als antwoord kreeg dat ik bij phpbb moest vragen.

Hopende dat hier wel iemand zit die mij iets meer kan uitleggen?

ElbertF
Contacteer:

Bericht door ElbertF » 19 jul 2007, 17:32

Stef heeft het hier geïntegreerd, maar die is nu op vakantie (een weekje). :P

ReneV
Contacteer:

Bericht door ReneV » 19 jul 2007, 18:07

Ik heb geen haast, als ik alleen maar eens wist waar ik moest zoeken, op het moment wordt ik ook maar van hop naar haar gestuurt, dus een weekje wachte kan geen kwaad.
Hopende dat het bericht dan niet veroudert en over de kop wordt gezien.

Bedank voor een antwoord, is beter als een slotje met link!

Stef

Bericht door Stef » 22 jul 2007, 19:11

Zelfde als hier dus. Nogmaals Google ziet alles wat jij en ik ook zien. Hij ziet dus niet wat er in het bron bestand staat.

Google Co-Op is een kwestie van een code kopiëren en plakken en Google moet het maar indexeren.

ReneV
Contacteer:

Bericht door ReneV » 22 jul 2007, 19:26

Oke,
Mijn excus als ik een dubbelle vraag stel omtrent google, maar ik ben een beetje zoek in het geheel.

Ik heb een google coop geactiveerd, de google code op mijn site verwerkt, en in google coop search engine onder sites de instelling: *.cichlidenkwekers.nl/* en .cichlidenkwekers.nl/forum/*viewtopic.php*

Maar zoals ik al schreef wordt er geen index gedaan in het forum.
Nu probeerde ik eens *.phpbb.nl/* in google coop te plaatsen, en tot verbasing neemt de search op mijn site dit wel op als ik bv. op php zoek, dan krijg ik als resultaat het phpbb.nl/forums/vieuwtopic.php?..(onderwerpen met inhoud php)

Dus vroeg ik me af, of er mischien iets extra's moet worden gedaan in een forum instelling of dergelijke.
Of vergeet ik iets ergens.

Bvd.
M.vr.gr. Rene

Stef

Bericht door Stef » 22 jul 2007, 19:39

Nee, ik ben zelf ook niet zo heel bekend met Google Co-Op. Het was me gewoon in één keer gelukt, phpBB.nl zit al goed in Google's archieven dus het vindbaar zijn is nog geen probleem.

*.cichlidenkwekers.nl/*, zou voldoende moeten zijn. Maar reken er op dat Google ook eerst een week nodig heeft om alles te indexeren.

ReneV
Contacteer:

Bericht door ReneV » 22 jul 2007, 19:50

Oke,

Duidelijk dus ik zit wel goed met de werking "gedachte" van co-op, dit was eigenlijk mijn vraag.
Maar ik dacht dat er misschien nog iets in de forum instellingen moest worden gedaan, aangezien niks kon worden gevonden.

Met andere woorden moet ik maar even geduld hebben, en het na een weekje nog maals moet bekijken, misschien dat dan wel een gedeelte in google is opgenomen.

Thanks, voor de uitleg.
M.vr.gr. Rene.

Stef

Bericht door Stef » 22 jul 2007, 20:03

Hoewel hij dit allemaal al zou moeten vinden: site:cichlidenkwekers.nl

ReneV
Contacteer:

Bericht door ReneV » 23 jul 2007, 00:31

Wat hij vindt in google op cichlidenkwekers.nl en onder cichlidenkwekers.nl/forum is vrij oud, het gene wat ik nu eigenlijk wil laten vinden is pas een dag of 2 geleden gemaakt.
Dus hopende dat het na een weekje wordt opgenomen, zo niet dan is er ergens toch een foutje...

M.vr.gr. Rene

Gesloten