Style

Praat mee over van alles en nog wat!
Forumregels
Dit forum is voor alle zinnige gesprekken buiten phpBB om. Discussies en gesprekken over interessante onderwerpen.

Een nieuw onderwerp moet..:
  • uiteraard voldoen aan de algemene voorwaarden
  • niet passen in de gewone supportfora
  • interessante zijn voor het overgrote deel van onze gebruikers
  • een neutrale of positieve ondertoon hebben
  • anders zijn dan bestaande onderwerpen
Plaats reactie
Hogro
Berichten: 12
Lid geworden op: 28 mar 2003, 11:50

Style

Bericht door Hogro » 28 mar 2003, 12:01

Ik wil graag een forum geheel naar eigen smaak en style maken. Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Een copy maken van een bestaande en dan alle plaatjes aanpassen(dus op nieuw stylen en dan opslaan en de namen het zelfde laten) en de css veranderen, of is er een betere manier?

Ik sta open voor alle suggesties.

Gebruikersavatar
FlorisD
Berichten: 1595
Lid geworden op: 12 nov 2002, 21:06
Locatie: Vijfhuizen
Contacteer:

Re: Style

Bericht door FlorisD » 28 mar 2003, 14:35

Hogro schreef:Ik wil graag een forum geheel naar eigen smaak en style maken. Hoe kan ik dit het beste aanpakken? Een copy maken van een bestaande en dan alle plaatjes aanpassen(dus op nieuw stylen en dan opslaan en de namen het zelfde laten) en de css veranderen, of is er een betere manier?

Ik sta open voor alle suggesties.
Zelf pas ik gewoon SubSilver aan en upload die dan over de originele files.
Als je echter de leden wil laten kiezen tussen SubSilver en je eigen gemaakt stijl, moet je alle paden naar de plaatjes gaan aanpassen (map kopieren) en dergelijke.

Maak templates altijd op je localhost, want voor je het weet kan je niet meer op je forum komen, door een verkeerde kleurcode e.d.! :!:
MessageBoard.nl, gratis phpBB forum hosting

Gebruikersavatar
w0lfie.be
Berichten: 777
Lid geworden op: 16 mar 2003, 13:59
Locatie: Gent (België)
Contacteer:

Bericht door w0lfie.be » 28 mar 2003, 17:17

Vergeet zeker niet het bestandje "theme_info.cfg" aan te passen als je de map van een bestaande template hernoemt!!! Anders zal je de template niet kunnen installen op je board, ofwel ferm in de probs geraken door dat de template tilt slaat...

Hogro
Berichten: 12
Lid geworden op: 28 mar 2003, 11:50

Bericht door Hogro » 29 mar 2003, 11:25

thanx :D

Plaats reactie