Welke bewerkings programma's

Praat mee over van alles en nog wat!
Forumregels
Dit forum is voor alle zinnige gesprekken buiten phpBB om. Discussies en gesprekken over interessante onderwerpen.

Een nieuw onderwerp moet..:
  • uiteraard voldoen aan de algemene voorwaarden
  • niet passen in de gewone supportfora
  • interessante zijn voor het overgrote deel van onze gebruikers
  • een neutrale of positieve ondertoon hebben
  • anders zijn dan bestaande onderwerpen
Plaats reactie
PetraK
Contacteer:

Welke bewerkings programma's

Bericht door PetraK » 10 mar 2004, 15:54

Welke programma's gebruiken jullie om bv images te bewerken, als je een eigen style wil gaan maken?

Ben momenteel aan het etteren met psp, maar word naar mijn idee niet mooi genoeg.

Photoshop snap ik nog niet veel van.
Wat voor opties zijn er nog meer?
Ofwel wat raden jullie aan?

*ben niet opzoek naar cracks ofwat dan ook alleen naar informatie*
Vogelplanet

Geen Pbtjes met word lid van mijn forum ofzo

MarlyNL
Contacteer:

Bericht door MarlyNL » 10 mar 2004, 16:31

Hallo,
Ik gebruik hier Macromedia Fireworks voor.
Maar je kan ook gewoon Paint gebruiken.

Kharay

Bericht door Kharay » 10 mar 2004, 16:37

PhotoShop is een prima pakket. Het is misschien even wennen, maar, ik heb er hele mooie resultaten mee behaald. Ook is het mijn ervaring dat het een stuk prettiger/vriendelijker is voor je PC. PaintShop Pro heeft tegenwoordig absurde systeemeisen en is voor geen meter vooruit te branden. PhotoShop draait een stuk beter.

Ik vind PhotoShop een echte aanrader. Natuurlijk met de juiste plugins om de juiste effecten te creeeren. Eyecandy 4000 en dat soort plugins.

Leipo
Contacteer:

Bericht door Leipo » 10 mar 2004, 16:58

Ik ga volledig mee met Kharay.
Je moet wel even langs Moos zijn site surfen ( mag de naam niet noemen he Moos :wink: ) om een flinke rij plug-ins te downloaden en dan heb je zowat een uber-proffesioneel pakket op je computer.
Paint shop pro is daarnaast ook wel een iets helderder programma maar het ( zoals Kharay al zei ) heeft absurde systeemeisen.
Wel 1 opmerking voor Photoshop, pak Photoshop CS.
Persoonlijk vind ik photoshop 7 beter werken omdat ik die ''gewend'' ben.
Maar als je begint kun je maar beter meteen met CS beginnen.

PetraK
Contacteer:

Bericht door PetraK » 10 mar 2004, 17:34

kheb photoshop 7.0 ......

enne die link van moos staat in zijn onderschrift toch ?
Vogelplanet

V!ncent
Contacteer:

Bericht door V!ncent » 10 mar 2004, 17:39

neh hij bedoelt een iets andere...... maar ook op spammersheaven staat een linkje :)

ik gebruik btw photoshop 7.0 :bier:

PetraK
Contacteer:

Bericht door PetraK » 10 mar 2004, 18:11

hmz, ja die andere had ik ook al gevonden :)

Zal straks ff aanmelden !
Vogelplanet

Luuk

Bericht door Luuk » 10 mar 2004, 18:27

Ik gebruik Fireworks MX 2004 (de trail versie) en Ulead.
Afbeelding

mosymuis
Contacteer:

Bericht door mosymuis » 10 mar 2004, 20:14

Kharay schreef:PaintShop Pro heeft tegenwoordig absurde systeemeisen en is voor geen meter vooruit te branden. PhotoShop draait een stuk beter.
Ik zou eerder het tegendeel beweren, ik werk nog altijd met PSP7 als primaire editting tool en bak er al mijn graphics mee. PSP start op in ~5 seconden, waar PS:CS er ~22 sec over doet. Ook het plaatsen van tekst ed. gaat minder vlot. Daarnaast werkt PSP naar mijn mening veel prettiger en is het simpele bewerken (tekenen, stuffen, corrigeren, selecteren) er veel gemakkelijker in.

Toch gebruik ik soms toch Photoshop, zoals je zelf al zei omdat het op een aantal punten (zoals plugins en filters) heel wat krachitger is. Daarnaast heb ik het nodig voor mijn opleiding.

Kharay

Bericht door Kharay » 10 mar 2004, 20:26

mosymuis schreef:
Kharay schreef:PaintShop Pro heeft tegenwoordig absurde systeemeisen en is voor geen meter vooruit te branden. PhotoShop draait een stuk beter.
Ik zou eerder het tegendeel beweren, ik werk nog altijd met PSP7 als primaire editting tool en bak er al mijn graphics mee. PSP start op in ~5 seconden, waar PS:CS er ~22 sec over doet. Ook het plaatsen van tekst ed. gaat minder vlot. Daarnaast werkt PSP naar mijn mening veel prettiger en is het simpele bewerken (tekenen, stuffen, corrigeren, selecteren) er veel gemakkelijker in.

Toch gebruik ik soms toch Photoshop, zoals je zelf al zei omdat het op een aantal punten (zoals plugins en filters) heel wat krachitger is. Daarnaast heb ik het nodig voor mijn opleiding.
Ik heb ervaring met PSP8 en PhotoShop 7... en PSP8 crashed zo ongeveer mijn HDD (ZOVEEL loopt het te ratelen en te doen) en PhotoShop 7 staat er in een paar seconden.
Dit op een machine met een massive 768Mb geheugen.

mosymuis
Contacteer:

Bericht door mosymuis » 10 mar 2004, 20:28

Dat PSP8 buggy is geef ik toe, maar ik vergeleek dan ook PSP7 met CS. ;) En de tijden die ik noemde kloppen hier toch echt, en ook mijn computer heeft 768Mb geheugen, DDR400+333 reepjes nog wel.

Plaats reactie