DVD+RW

Praat mee over van alles en nog wat!
Forumregels
Dit forum is voor alle zinnige gesprekken buiten phpBB om. Discussies en gesprekken over interessante onderwerpen.

Een nieuw onderwerp moet..:
  • uiteraard voldoen aan de algemene voorwaarden
  • niet passen in de gewone supportfora
  • interessante zijn voor het overgrote deel van onze gebruikers
  • een neutrale of positieve ondertoon hebben
  • anders zijn dan bestaande onderwerpen
Plaats reactie
Pharos

DVD+RW

Bericht door Pharos » 31 dec 2003, 19:09

Oke,
ff het volgende ik heb dus nu zo een dvd rewriter die + en - kan branden

Alleen ik zit met volgende wat is nu de beste manier om optimaal gebruik van dit apparaat te gebruiken.
ik bedoel moet ik hem master maken of slave , moet hij achter de harde schijf etc etc,

wie kan me dit is ff uitleggen.
( ik heb een 80gig en 120 gig schijf en dan de dvd speler een apparte cd-writer en een een dvd speler)

ik heb nu de cd-writer en de dvd writer er in zitten of moet ik het nog anders doen

Mvg

Pharos

WebSiteNet
Contacteer:

Bericht door WebSiteNet » 31 dec 2003, 19:17

Ik dacht slave en achter de harde schijf. Zeker weet ik het niet. Je kan het als beste gewoon proberen.

Kharay

Bericht door Kharay » 31 dec 2003, 19:20

Je HDD met je OS moet je als MASTER hebben, da's je enige master. Tenminste, we gaan er vanuit dat het allemaal IDE apparaten zijn en dat er niet een SCSI apparaat oid tussen zit. Enfin, dan moet de rest gewoon Slave.

Zeker als ze allemaal aan dezelfde IDE controller hangen.

Voor zover ik weet.

En natuurlijk hang je hem in volgorde voor de BIOS natuurlijk ACHTER je HDD(s). Je wilt normaliter dat je BIOS je HDD aanspreekt voor het booten van een OS.

Pharos

Bericht door Pharos » 31 dec 2003, 19:26

Kharay schreef:Je HDD met je OS moet je als MASTER hebben, da's je enige master. Tenminste, we gaan er vanuit dat het allemaal IDE apparaten zijn en dat er niet een SCSI apparaat oid tussen zit. Enfin, dan moet de rest gewoon Slave.

Zeker als ze allemaal aan dezelfde IDE controller hangen.

Voor zover ik weet.

En natuurlijk hang je hem in volgorde voor de BIOS natuurlijk ACHTER je HDD(s). Je wilt normaliter dat je BIOS je HDD aanspreekt voor het booten van een OS.

zijn inderdaad allemaal IDE apparaten alleen wat is nu beter de DVD standaard erin zetten of de CD-Writer er naast zetten?

of is dit gewoon afhankelijk van je zelf

Iedereen alvast bedankt voor de reacties :thumb:

Kharay

Bericht door Kharay » 31 dec 2003, 19:38

Pharos schreef:zijn inderdaad allemaal IDE apparaten alleen wat is nu beter de DVD standaard erin zetten of de CD-Writer er naast zetten?

of is dit gewoon afhankelijk van je zelf

Iedereen alvast bedankt voor de reacties :thumb:
Ik heb zelf een HDD + DVD + CD R/W er in hangen bij elkaar. En werkt prima. Zou er zonder problemen nog een HDD bij kunnen hangen. Als die ook maar slave is. Belangrijk is: er kan maar 1 Master voor die IDE controller zijn. Als je er een 2de apparaat aan hangt die OOK master is gaan die 2 namelijk botsen.

Plaats reactie