forum offline draaien

Praat mee over van alles en nog wat!
Forumregels
Dit forum is voor alle zinnige gesprekken buiten phpBB om. Discussies en gesprekken over interessante onderwerpen.

Een nieuw onderwerp moet..:
  • uiteraard voldoen aan de algemene voorwaarden
  • niet passen in de gewone supportfora
  • interessante zijn voor het overgrote deel van onze gebruikers
  • een neutrale of positieve ondertoon hebben
  • anders zijn dan bestaande onderwerpen
Plaats reactie
kimmie
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 sep 2011, 22:07

forum offline draaien

Bericht door kimmie » 31 aug 2017, 10:02

hoi allemaal,

ik heb een vraag waar wij niet uitkomen,wij hebben een forum welke per 2 of 3 september offline gaat,maar ik zou graag het forum willen "bewaren",nu hebben we door te googlen wel gevonden dat dit zou moeten lukken, alleen het wil het ons maar niet lukken,is er iemand die kan helpen,gezien het om een dieren forum staan,staan er bv veel overlijdings berichten op welke emotionele waarde hebben,vandaar dat we dit graag voor nu even nog willen bewaren.

heeft iemand hier ervaring mee?

ik weet niet of dit topic mag of dat het goed staat,maar het is een beetje een laatste hulplijn het wel voor elkaar te krijgen..

Gebruikersavatar
Theriddler
Berichten: 1103
Lid geworden op: 20 apr 2012, 07:47
Contacteer:

Re: forum offline draaien

Bericht door Theriddler » 31 aug 2017, 11:27

Beste Kimmie,

Dat is zeker mogelijk.
Je kunt het de host laten doen om een backup te laten maken van de gehele website/forum of je kunt dit idd zelf doen.
Als het goed is heb je via de host de beschikking tot een controle paneel, in dat paneel kun je databases aanmaken, beheren en nog een aantal dingen.

Wat belangrijk is is dat je toegang hebt tot de server via ftp zodat je bij de bestanden kunt en ook toegang hebt tot de databases.
Gebruik voor ftp een goede ftp programma (bijvoorbeeld: filezilla)

Je dient dan een backup te maken van alle bestanden van het forum
Je dient een gehele backup te maken van alle tabbelen in de database (exporteren functie van phpmyadmin)

dit alles sla je vervolgens lokaal op op je pc.

Voor verdere informatie over een backup maken verwijs ik je graag naar onze wiki: http://wiki.phpbb.nl/3.x/Forum_verhuizen.

Mocht je er onverhoopt toch niet uitkomen laat het dan nog even weten.

kimmie
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 sep 2011, 22:07

Re: forum offline draaien

Bericht door kimmie » 31 aug 2017, 18:08

Beste theriddler,

De data van het forum heb ik inmiddels binnengehaald en op een externe schijf staan, afgelopen weekend heb ik geprobeerd om dit te laten draaien.
Dit geprobeerd met: win32_binaries_0.2, in deze folder heb ik de gehele database geplaatst, deze startte wel een soort beginscherm op, maar niet het officiele forumbeginscherm, maar wat er stond wel ergens in de database.

Gisteren heb ik HTTracker gebrobeerd, dit programma haalt wel de hele site binnen, maar blijft steken op beginpagina met loginnaam en wachtwoord, deze had ik ook bij binnenhalen opgegeven.

Vanmorgen heb ik geprobeerd het forum zonder inloggen zichtbaar te maken, om dan weer HTTracker te gebruiken, maar dit is niet gelukt.

De vraag is eigenlijk hoe het forum dat "offline" is, toch nog zichtbaar blijft zoals deze nu draait, alleen dan op de eigen pc.

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4165
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: forum offline draaien

Bericht door El torro » 01 sep 2017, 19:05

Download usbwebserver en zet alles daarop
http://www.usbwebserver.net/nl/

kimmie
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 sep 2011, 22:07

Re: forum offline draaien

Bericht door kimmie » 03 sep 2017, 14:29

El Torro,

goede optie, dit programma ziet er degelijk uit.

De database heb ik 1 op 1 uit van de webhosting overgenomen en in de root folder geplaatst.
Helaas kom ik op een "oud" opstartscherm uit en lijkt dit aan de opbouw van het forum te liggen, dit had ik eerder bij een ander programma ook al.

De online website gebruikt een index file uit de style folder, mocht je nog een suggestie hebben wat er nog aangepast kan worden hoor ik het graag.

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4165
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: forum offline draaien

Bericht door El torro » 03 sep 2017, 15:03

Je moet de database inladen via myphpadmin
in de root folder gebeurd er niets mee

Plaats reactie