Leeftijds verificatie op fora

Praat mee over van alles en nog wat!
Forumregels
Dit forum is voor alle zinnige gesprekken buiten phpBB om. Discussies en gesprekken over interessante onderwerpen.

Een nieuw onderwerp moet..:
  • uiteraard voldoen aan de algemene voorwaarden
  • niet passen in de gewone supportfora
  • interessante zijn voor het overgrote deel van onze gebruikers
  • een neutrale of positieve ondertoon hebben
  • anders zijn dan bestaande onderwerpen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
soraxroxas
Berichten: 78
Lid geworden op: 21 apr 2011, 12:06
Locatie: Weert, Limburg
Contacteer:

Leeftijds verificatie op fora

Bericht door soraxroxas » 04 jul 2017, 14:52

Ik vroeg me af hoe ik er zeker van kan zijn of een (pas) geregistreerde gebruiker zijn/haar leeftijd naar waarheid heeft ingevuld.

Op dit moment heb ik mijn forum zo ingesteld dat de minomale registratie leeftijd 13 jaar is op het moment van registreren.
Daarnaast heb ik ook een evenementen gedeelte die ik voor minderjarige heb afgeschermd i.v.m de aansprakelijkheid van de organizatoren.

Dus kort door de bocht. Hoe kan ik er zeker van zijn dat een gebruiker niet liegt over zijn leeftijd?
En mag ik om zijn of haar legitimatie vragen?

toska
Berichten: 516
Lid geworden op: 18 jul 2013, 16:48
Locatie: oost-vlaanderen

Re: Leeftijds verificatie op fora

Bericht door toska » 04 jul 2017, 17:09

Daar zijt ge nooit zeker van iedere gebruiker kan een verkeerde geboorte datum invullen.dat hij liegt of niet dat zal je er moeten bij nemen.

Gebruikersavatar
Ger
Berichten: 4864
Lid geworden op: 03 jan 2006, 22:23
Locatie: 192.68.1.100
Contacteer:

Re: Leeftijds verificatie op fora

Bericht door Ger » 05 jul 2017, 10:42

Je kunt alleen maar afgaan op wat ze invullen. Zorg er wel voor dat je duidelijk aangeeft dat je niet gemachtigd bent om te controleren en dus niet aansprakelijk kunt zijn voor fraude etc.

toska
Berichten: 516
Lid geworden op: 18 jul 2013, 16:48
Locatie: oost-vlaanderen

Re: Leeftijds verificatie op fora

Bericht door toska » 21 jul 2017, 08:12

Vermoedelijk ga je dat na een tijdje wel ontdekken, als ze reageren op een onderwerp waar ze meestal gaan vragen wat dit en dat betekend meestal ben je dan met een minderjarige bezig, heb dit al voorgehad,dan pas kan je ingrijpen of dan niet hem te verwijderen?

Plaats reactie