Forum combineren met Facebook groep

Praat mee over van alles en nog wat!
Forumregels
Dit forum is voor alle zinnige gesprekken buiten phpBB om. Discussies en gesprekken over interessante onderwerpen.

Een nieuw onderwerp moet..:
  • uiteraard voldoen aan de algemene voorwaarden
  • niet passen in de gewone supportfora
  • interessante zijn voor het overgrote deel van onze gebruikers
  • een neutrale of positieve ondertoon hebben
  • anders zijn dan bestaande onderwerpen
Plaats reactie
tomatito
Berichten: 96
Lid geworden op: 08 dec 2016, 09:43

Forum combineren met Facebook groep

Bericht door tomatito » 18 jun 2017, 08:54

Ik ben wat aan het testen met mijn forum. En wat ik geregeld terug krijg van mijn testers:

Ze hebben nog nooit een forum bezocht en weten eigenlijk niet hoe dit werkt. Dat is zowel praktisch (wat is het doel van een forum) als technisch. Registeren is al een hele klus voor hun :shock: (bedoel ik niet vervelend maar geeft mijn gevoel weer). Op Facebook kunnen ze wel alles. Raar maar waar.

Ik wil graag een forum toevoegen aan mijn site vanwege de SEO voordelen en de interactie met mijn doelgroep.

Een tester zei tegen mij 'waarom maak je niet het wat simpler... wat leuke afbeeldingen en wat tekstjes en je bent klaar' Tja :? Ik vond het forum al vrij simpel ;)

Hopelijk geen vloeken in de kerk, maar ik denk er nu over om een besloten Facebook groep te beginnen. Kan dan altijd nog leden hiervan uitnodigen voor mijn forum. Het gaat er mij om dat er eerst wat interactie moet plaatsvinden met mijn doelgroep. En als de drempel dan te hoog is voor een forum...

Mijn vraag: zijn er mensen die ervaring hebben (of een mening hierover) om een forum te combineren met een Facebook groep?

toska
Berichten: 516
Lid geworden op: 18 jul 2013, 16:48
Locatie: oost-vlaanderen

Re: Forum combineren met Facebook groep

Bericht door toska » 18 jun 2017, 09:43

Een vrij goed idee maar er zijn wel nadelen als je fb groep aanmaakt,ben je ook van zin om berichten die je normaal op je forum zou plaatsen, die ook op fb te zetten? dan ga je helaas geen leden bij krijgen,heb ook een fb groep het enige wat ik doe is er wat reklame opzetten wat ze zoal kunnen vinden op mijn forum.Maar helaas is er door die groep nog niemand bijgekomen wel likes maar verder noppes.

tomatito
Berichten: 96
Lid geworden op: 08 dec 2016, 09:43

Re: Forum combineren met Facebook groep

Bericht door tomatito » 19 jun 2017, 09:08

Dank je wel voor je reactie.

Ik begrijp alleen niet helemaal wat je bedoelt. Probeer je...

1. Leden of topics van Facebook naar je te forum te krijgen?
2. Leden of topics van je forum naar Facebook te krijgen?

Ik heb even snel gezocht en ik vond deze extensie om topics te delen op Facebook (van forum naar Facebook).

https://www.phpbb.com/customise/db/extension/shareon/

Werkt goed (Phpbb 3.2) op localhost.

Zijn er nog andere manieren/methodes om interactie tussen Facebook en Phpbb op gang te krijgen?

PS. Ik moet wel zeggen dat adverteren erg goed werkt op Facebook. Ik krijg aardig wat bezoekers via Facebook. Alleen geen topics. Shoot!

Gebruikersavatar
Hartenheer
Berichten: 669
Lid geworden op: 16 jan 2015, 11:49
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Re: Forum combineren met Facebook groep

Bericht door Hartenheer » 19 jun 2017, 14:10

Bedoel je zo iets als dit?

https://dlvrit.com
Groeten,
Willem
Afbeelding

toska
Berichten: 516
Lid geworden op: 18 jul 2013, 16:48
Locatie: oost-vlaanderen

Re: Forum combineren met Facebook groep

Bericht door toska » 19 jun 2017, 18:47

tomatito schreef:
19 jun 2017, 09:08
Dank je wel voor je reactie.

Ik begrijp alleen niet helemaal wat je bedoelt. Probeer je...

1. Leden of topics van Facebook naar je te forum te krijgen?
2. Leden of topics van je forum naar Facebook te krijgen?

Ik heb even snel gezocht en ik vond deze extensie om topics te delen op Facebook (van forum naar Facebook).

https://www.phpbb.com/customise/db/extension/shareon/

Werkt goed (Phpbb 3.2) op localhost.

Zijn er nog andere manieren/methodes om interactie tussen Facebook en Phpbb op gang te krijgen?

PS. Ik moet wel zeggen dat adverteren erg goed werkt op Facebook. Ik krijg aardig wat bezoekers via Facebook. Alleen geen topics. Shoot!
nee ik zet geen berichten die op mijn forum staan op facebook, wel afbeeldingen, het is niet de bedoeling dat ze op facebook iets gaan plaatsen, in plaats van op je forum? want anders ben je beter af met een facebookgroep enkel.

tomatito
Berichten: 96
Lid geworden op: 08 dec 2016, 09:43

Re: Forum combineren met Facebook groep

Bericht door tomatito » 20 jun 2017, 07:21

Bedankt voor de antwoorden en de link (https://dlvrit.com)

Het mooiste zou zijn om topics van Facebook naar mijn forum te kopiëren. Zoek en kijk wel wat verder.

toska
Berichten: 516
Lid geworden op: 18 jul 2013, 16:48
Locatie: oost-vlaanderen

Re: Forum combineren met Facebook groep

Bericht door toska » 24 jun 2017, 08:02

kijk hier eens viewtopic.php?t=60078

tomatito
Berichten: 96
Lid geworden op: 08 dec 2016, 09:43

Re: Forum combineren met Facebook groep

Bericht door tomatito » 24 jun 2017, 08:50

@toska Ik heb even heel snel gekeken en ik had er gelijk een paar snelle gedachtes/twijfels bij. Maar ik ga dit eens heel goed uitzoeken/doorlezen. Super bedankt voor de tip :)

Plaats reactie