Bezoekers naar forum krijgen...

Praat mee over van alles en nog wat!
Forumregels
Dit forum is voor alle zinnige gesprekken buiten phpBB om. Discussies en gesprekken over interessante onderwerpen.

Een nieuw onderwerp moet..:
  • uiteraard voldoen aan de algemene voorwaarden
  • niet passen in de gewone supportfora
  • interessante zijn voor het overgrote deel van onze gebruikers
  • een neutrale of positieve ondertoon hebben
  • anders zijn dan bestaande onderwerpen
tomatito
Berichten: 96
Lid geworden op: 08 dec 2016, 09:43

Bezoekers naar forum krijgen...

Bericht door tomatito » 09 mar 2017, 19:00

Ik ben een coach en heb nu eindelijk een forum toegevoegd aan mijn (coach) site.

Ik heb een forum vanwege twee redenen:

1. Het doorgeven van kennis en ervaring aan anderen
2. SEO (mijn coach site zal beter ranken op trefwoorden uit het forum)

Mijn vraag: hoe krijg ik bezoekers naar mijn forum?

Ik denk zelf na over advertenties via Google. Dus zoekwoorden kiezen waarop ik gevonden wil worden met als aanbod 'altijd antwoord van een professionele coach op je vraag'. Dat lijkt mijzelf een aantrekkelijk aanbod. Zeker als je om een antwoord of hulp verlegen zit.

Ik kan natuurlijk ook een eigen Facebook groep beginnen. Maar daar kun je bijna geen structuur in aanbrengen en heeft geen SEO voordeel.

Reclame maken voor mijn forum op Facebook groepen van anderen vindt ik wat lastig. Vaak is het niet toegestaan en als ik de reclame van anderen wel eens lees stuit het mij wat tegen de borst en roept wat weerstand op.

Iemand ervaring met het opstarten van een forum vanaf nul? Ik houd mij aanbevolen voor alle tips.

Gebruikersavatar
BennyBernaer
Berichten: 412
Lid geworden op: 05 jan 2008, 17:02
Locatie: Antwerpen
Contacteer:

Re: Bezoekers naar forum krijgen...

Bericht door BennyBernaer » 09 mar 2017, 19:16

Ik denk dat je vooral geduld moet hebben, en ervoor zorgen dat je forum gebruiksvriendelijk en aantrekkelijk is. Dus bijvoorbeeld je stijl aanpassen naar het concept van je forum en geen "standaard" stijl gebruiken die voor iedereen te downloaden valt. Ik heb mijn forum ook van nul opgestart maar er worden nu toch gemiddeld 200 berichten per dag geplaatst. Reclame is zeker een optie, verder kan je ook nog gebruik maken van een linkpagina, en verder is het enkel afwachten. Het duurt ook eventjes voordat je website wordt opgenomen door zoekmachine's. Heel veel succes!

tomatito
Berichten: 96
Lid geworden op: 08 dec 2016, 09:43

Re: Bezoekers naar forum krijgen...

Bericht door tomatito » 10 mar 2017, 07:20

Een linkpagina daar had ik nog niet aan gedacht. Goede tip :)

Ik kan trouwens ook adverteren op Facebook. Schijnt veel goedkoper te zijn dan Google. En daarbij kan ik mijn doelgroep erg goed specificeren via een advertentie op Facebook.

Maar...

Schrikt het bezoekers niet af als ze vervolgens een geheel leeg forum aantreffen? Ik zou het zelf persoonlijk weinig uitnodigend en vertrouwens-wekkend vinden ('vage toestand... laat maar... ;)').

Hoe is dat bij jouw gegaan?Ik bedoel de 1e aanmeldingen (?).

Gebruikersavatar
Hartenheer
Berichten: 669
Lid geworden op: 16 jan 2015, 11:49
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Re: Bezoekers naar forum krijgen...

Bericht door Hartenheer » 10 mar 2017, 08:37

Het schrikt bezoekers inderdaad af als er geen of weinig berichten staan.
Laat heel duidelijk blijken dat het forum nieuw is en nog in opstart fase.

Heb zelf een nieuw forum met een paar leden.
Ben zelf de grootste schrijver, op FB wordt ik meer dan 1200 keer bekeken. Terwijl daar maar een fractie van het bericht staat
Op het forum komen ze kijken, maar geen meldingen.

Facebook heeft een hoop stuk gemaakt.
Ze hebben het zo voor elkaar dat je nu niet meer buiten Facebook kan om bekend te worden.
Groeten,
Willem
Afbeelding

Gebruikersavatar
Ger
Berichten: 4864
Lid geworden op: 03 jan 2006, 22:23
Locatie: 192.68.1.100
Contacteer:

Re: Bezoekers naar forum krijgen...

Bericht door Ger » 10 mar 2017, 09:12

tomatito schreef:
10 mar 2017, 07:20
Een linkpagina daar had ik nog niet aan gedacht. Goede tip :)

Ik kan trouwens ook adverteren op Facebook. Schijnt veel goedkoper te zijn dan Google. En daarbij kan ik mijn doelgroep erg goed specificeren via een advertentie op Facebook.

Maar...

Schrikt het bezoekers niet af als ze vervolgens een geheel leeg forum aantreffen? Ik zou het zelf persoonlijk weinig uitnodigend en vertrouwens-wekkend vinden ('vage toestand... laat maar... ;)').

Hoe is dat bij jouw gegaan?Ik bedoel de 1e aanmeldingen (?).
Je kunt natuurlijk zelf al zorgen voor wat traffic door bekenden in te schakelen en wat op elkaar te reageren. Kijk ook naar relevant nieuws over het onderwerp van je forum, start daar eens wat topics over waarop gereageerd kan worden.
En niet te vergeten: zorg dat je site gevonden kan worden door te zorgen dat er überhaupt ergens een link naar je site staat op internet.

toska
Berichten: 516
Lid geworden op: 18 jul 2013, 16:48
Locatie: oost-vlaanderen

Re: Bezoekers naar forum krijgen...

Bericht door toska » 10 mar 2017, 16:18

inderdaad op moment dat facebook opgekomen is gaan er veel andere forums teniet? maar 90% weet niet dat fb je prive gegevens opslaat en daar soms misbruik van maakt, ook zijn er vele die zelf hun prive te grabbel gooien.Ze zullen wel eens van een kale reis thuis kome

tomatito heb je een pb gestuurd

groeten

Gebruikersavatar
soraxroxas
Berichten: 78
Lid geworden op: 21 apr 2011, 12:06
Locatie: Weert, Limburg
Contacteer:

Re: Bezoekers naar forum krijgen...

Bericht door soraxroxas » 10 mar 2017, 16:42

Bij mij komt er zo af en toe een lid binnen. Maar het mag wat meer zijn.

Probeer eens een facebook pagina en een twitter account voor je website aan te maken en dan een paar dingen te plaatsen en/of te retweeten die relevant zijn aan je website.

Op twitter kun je proberen om hashtags te gebruiken. Zo ben ik aan een nieuw lid gekomen via twitter.

Gebruikersavatar
Hartenheer
Berichten: 669
Lid geworden op: 16 jan 2015, 11:49
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Re: Bezoekers naar forum krijgen...

Bericht door Hartenheer » 10 mar 2017, 17:02

Met dat betreft is het jammer dat twitterfeed gestopt is.
Die gaf alle berichten automatisch door. De vervanger geeft af en toe een bericht door.
Dus dan zal je handmatig door moeten sturen.
Groeten,
Willem
Afbeelding

PaulusB
Berichten: 604
Lid geworden op: 18 mei 2006, 09:26

Re: Bezoekers naar forum krijgen...

Bericht door PaulusB » 10 mar 2017, 21:49

https://dlvrit.com met hun gaat dat prima zowel facebook en Twitter.

Gebruikersavatar
Hartenheer
Berichten: 669
Lid geworden op: 16 jan 2015, 11:49
Locatie: IJmuiden
Contacteer:

Re: Bezoekers naar forum krijgen...

Bericht door Hartenheer » 11 mar 2017, 07:10

PaulusB schreef:
10 mar 2017, 21:49
https://dlvrit.com met hun gaat dat prima zowel facebook en Twitter.
Daar ben ik mee gestopt.
Van de 10 berichten kwamen er maar 2 per 24 uur op FB
Groeten,
Willem
Afbeelding

PaulusB
Berichten: 604
Lid geworden op: 18 mei 2006, 09:26

Re: Bezoekers naar forum krijgen...

Bericht door PaulusB » 11 mar 2017, 21:12

Oké bij mij komt alles door en vrij snel.

tomatito
Berichten: 96
Lid geworden op: 08 dec 2016, 09:43

Re: Bezoekers naar forum krijgen...

Bericht door tomatito » 11 mar 2017, 23:40

Kijk ook naar relevant nieuws over het onderwerp van je forum, start daar eens wat topics over waarop gereageerd kan worden.
Ik had eigenlijk meer een vraag en antwoord (Q&A) forum in gedachte. Dus hier had ik nog niet aan gedacht. Zal er eens over nadenken...

Moet natuurlijk wel echt ergens over gaan. Niet een inhoudsloos trucje om bezoekers te trekken.

Kan natuurlijk een leuke stelling droppen en hier een poll over beginnen.

toska
Berichten: 516
Lid geworden op: 18 jul 2013, 16:48
Locatie: oost-vlaanderen

Re: Bezoekers naar forum krijgen...

Bericht door toska » 12 mar 2017, 12:32

Lege forum zonder berichten haalt niets uit? vooraleer ik het vergeet op je forum kan je geen berichten plaatsen,de werkknop nieuw onderwerp staat er niet of de permissies voor nieuwe gebruikers staan niet goed ingesteld.
ook is het geraadzaam om de zoekbots te laten langs komen (zeker google en bing) de rest volgt

tomatito
Berichten: 96
Lid geworden op: 08 dec 2016, 09:43

Re: Bezoekers naar forum krijgen...

Bericht door tomatito » 12 mar 2017, 16:33

de werkknop nieuw onderwerp staat er niet
Balen dat je deze niet ziet! Ik vond het hem zelf ook al niet al te duidelijk zichtbaar. Maar hij is er wel. Misschien t.z.t even een kleurtje geven i.p.v wit.

http://nl.tinypic.com/r/10yexj5/9
ook is het geraadzaam om de zoekbots te laten langs komen (zeker google en bing) de rest volgt
Als ik wat meer tijd heb zal ik daar kijken. Ach... je site wordt toch wel gevonden. Goolge wil nu eenmaal alles indexeren. Is ook in hun belang.

Gebruikersavatar
El torro
Berichten: 4165
Lid geworden op: 02 sep 2014, 21:28
Locatie: In het zonnige zuiden
Contacteer:

Re: Bezoekers naar forum krijgen...

Bericht door El torro » 12 mar 2017, 16:43

Als ik wat meer tijd heb zal ik daar kijken. Ach... je site wordt toch wel gevonden. Goolge wil nu eenmaal alles indexeren. Is ook in hun belang.
Het belangrijkste van alles ga jij weleens naar kijken als je tijd hebt maar denkt dat het vanzelf ook wel goed komt :o :shock: :?

toska
Berichten: 516
Lid geworden op: 18 jul 2013, 16:48
Locatie: oost-vlaanderen

Re: Bezoekers naar forum krijgen...

Bericht door toska » 12 mar 2017, 18:06

tomatito schreef:
12 mar 2017, 16:33
de werkknop nieuw onderwerp staat er niet
Balen dat je deze niet ziet! Ik vond het hem zelf ook al niet al te duidelijk zichtbaar. Maar hij is er wel. Misschien t.z.t even een kleurtje geven i.p.v wit.

http://nl.tinypic.com/r/10yexj5/9
ook is het geraadzaam om de zoekbots te laten langs komen (zeker google en bing) de rest volgt
Als ik wat meer tijd heb zal ik daar kijken. Ach... je site wordt toch wel gevonden. Goolge wil nu eenmaal alles indexeren. Is ook in hun belang.
beste
in 2 topics zie ik nieuw onderwerp staan, de rest ben je vergeten of je bent er nog aan bezig? ;)

tomatito
Berichten: 96
Lid geworden op: 08 dec 2016, 09:43

Re: Bezoekers naar forum krijgen...

Bericht door tomatito » 12 mar 2017, 18:22

Het forum is nog helemaal leeg: geen enkel bericht.

Zover ik weet kun je wel gewoon in alle categoriën een nieuw bericht aanmaken.

Enne... ik ben er zeker nog mee bezig.

toska
Berichten: 516
Lid geworden op: 18 jul 2013, 16:48
Locatie: oost-vlaanderen

Re: Bezoekers naar forum krijgen...

Bericht door toska » 15 mar 2017, 19:55

blijkbaar is je forum foetsie?
Beveiligde verbinding mislukt

Fout tijdens het verbinden met........................ Certificaat van peer is ingetrokken. Foutcode: SEC_ERROR_REVOKED_CERTIFICATE

De pagina die u wilt bekijken kan niet worden weergegeven, omdat de echtheid van de ontvangen gegevens niet kon worden geverifieerd.
Neem contact op met de website-eigenaars om ze over dit probleem te informeren.

tomatito
Berichten: 96
Lid geworden op: 08 dec 2016, 09:43

Re: Bezoekers naar forum krijgen...

Bericht door tomatito » 15 mar 2017, 23:52

Via http gewoon toegankelijk. Heeft ook met je browser te maken. Met bijvoorbeeld Chrome geen enkel probleem. En dan weer wel met Firefox of Opera.

Ik heb mijn site onlangs verhuist naar een nieuwe host. Ik zal contact met hun opnemen over dit probleem. Zelf snap ik het niet.

toska
Berichten: 516
Lid geworden op: 18 jul 2013, 16:48
Locatie: oost-vlaanderen

Re: Bezoekers naar forum krijgen...

Bericht door toska » 16 mar 2017, 21:31

vermoedelijk staan die permissies nog steeds niet goed? bij alle topics staan inderdaad (nieuw onderwerp) behalve bij de topic 6-12 jaar
als je je forum bekijkt als gast dan zie die dan wel staan?

Gesloten