betaling hulp phpbb?

Praat mee over van alles en nog wat!
Forumregels
Dit forum is voor alle zinnige gesprekken buiten phpBB om. Discussies en gesprekken over interessante onderwerpen.

Een nieuw onderwerp moet..:
  • uiteraard voldoen aan de algemene voorwaarden
  • niet passen in de gewone supportfora
  • interessante zijn voor het overgrote deel van onze gebruikers
  • een neutrale of positieve ondertoon hebben
  • anders zijn dan bestaande onderwerpen
Gesloten
toska
Berichten: 516
Lid geworden op: 18 jul 2013, 16:48
Locatie: oost-vlaanderen

betaling hulp phpbb?

Bericht door toska » 31 okt 2016, 16:18

Nu merk ik juist op een forum indien je hulp wilt dat je degelijk 25 euro P/uur dien te betalen,dacht altijd dat hulp gratis was? inderdaad je kleine vergoeding daar kan niemand iets op tegen hebben vermoed ik?
Ik hoop dat deze een btw en een handelregister heeft, of dit aangeeft als bijkomende inkomen bij zijn belastingen.
Er zijn mensen die 14a15 euro per uur krijgen op hun werk voor een uur zwoegen, een extensietje of styl updaten is maar 15 minuten werk voor iemand die er kennis van heeft,dit is dan wel dik en dubbel verdiend.
Ik vind dat dit niet door de beugel kan? als ik support aanvraag bij mijn hosting krijg ik een factuur op mail deze is dan wettelijk,zouden we daar ook een factuur/mail ontvangen?
en tenslotte btw en handelregister moet duidelijk op zijn forum vermeld staan.

Gebruikersavatar
Ger
Berichten: 4864
Lid geworden op: 03 jan 2006, 22:23
Locatie: 192.68.1.100
Contacteer:

Re: betaling hulp phpbb?

Bericht door Ger » 31 okt 2016, 16:34

Een uurtarief van een freelancer of bedrijf is niet te vergelijken met een uurloon van een werknemer. Als werknemer krijg je extra's als vakantiegeld, vrije dagen, pensioenopbouw, WW opbouw, doorbetaling bij ziekte, etc. etc. Tevens heb je als werknemer geen kosten om je loon te verdienen: dat regelt je werkgever. En elk uur dat je werkt wordt betaald. Als freelancer moet je zelf voor je apparatuur zorgen, een werkruimte, etc. en je moet naast de uren die je kunt factureren ook opdrachten binnenhalen, jezelf bijscholen, administratie regelen, nazorg geven en verzin het maar. Je bent dus echt 2 totaal verschillende dingen met elkaar aan het vergelijken.

Afhankelijk van de ratio directe/indirecte uren mag je met een uurtarief van € 25,- je handen dichtknijpen als je daarmee een netto minimumloon overhoudt.

Jij lijkt het over een specifieke website te hebben: daar gaan we het hier pertinent NIET over hebben, dat is niet netjes richting de website in kwestie. Als je de discussie algemeen wil houden, laat ik het topic open.

Jim
Berichten: 3900
Lid geworden op: 21 feb 2007, 14:53
Locatie: Groningen
Contacteer:

Re: betaling hulp phpbb?

Bericht door Jim » 31 okt 2016, 17:46

Buiten wat Ger zegt (waar ik het volledig mee eens ben) is er natuurlijk ook gewoon sprake van vraag en aanbod. Dus als er weinig mensen zijn die goed genoeg met phpBB kunnen omgaan om extensies/stijlen te maken of installeren (én eventuele problemen die daaruit voortkomen op te lossen) dan gaat de prijs omhoog. Je bent niet verplicht om een bepaalde persoon de werkzaamheden te laten doen. Als je het te duur vindt kan je altijd iemand anders zoeken. Mensen mogen vragen wat ze willen, naar mijn mening. Het ligt dan aan de betalingsbereidheid van de mensen of die persoon/website ook klanten krijgt.
Jim Mossing Holsteyn - Beheerder
Documentatie | Algemene voorwaarden | Wiki

Heb je suggesties over het verbeteren van phpBB.nl of andere site-gerelateerde vragen? Stuur me een PB!

toska
Berichten: 516
Lid geworden op: 18 jul 2013, 16:48
Locatie: oost-vlaanderen

Re: betaling hulp phpbb?

Bericht door toska » 31 okt 2016, 18:43

Dus dat wilt dan zeggen dat ik als werknemer buiten mijn uren ook nog mag bijverdienen zonder dit aan te geven? dan ben je wel mis mijn vriendin werkt op de rva (rijksdienst voor arbeid) normaal gezien dien deze persoon dit aan te geven en dit te melden op zijn site (waar ik geen naam of namen zal noemen)dat deze dit zonder problemen boven zijn wedde of andere mag uitvoeren?Je weet toch dat je hier in belgie niets mag verdienen waar ze zelf niets kunnen aan winnen? dit noemt men zwartwerk.
Dit voorstellen dat iedereen dat kan lezen (zelfs google) dan loopt hij dezer dagen tegen de lamp.

dit is een gewone algemene discussie en wil dit enkel maar neerpennen, in de hoop dat deze persoon 2xmaal nadenkt.

Gebruikersavatar
Paul
Beheerder
Beheerder
Berichten: 20297
Lid geworden op: 23 okt 2003, 11:38
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: betaling hulp phpbb?

Bericht door Paul » 31 okt 2016, 19:19

Toska,

Ten eerste, dit soort berichten worden hier op phpBB.nl niet gewaardeerd. Je bent in het verleden ook al meermaals aangesproken op dit soort topics.
toska schreef:Nu merk ik juist op een forum indien je hulp wilt dat je degelijk 25 euro P/uur dien te betalen,dacht altijd dat hulp gratis was?
Klopt, support op phpBB.nl en phpBB.com is gratis. Iedere andere site, of persoon, staat vrij om betaalde support te verlenen, of dit nu wit of zwart is, gaan wij gelukkig niet om. Het is de taak van iedere Nederlander, of Belg, om zelf een correcte belastingaangifte te doen. Wij zijn hier geen belastingdienst, en wij willen dit ook niet zijn. Support op phpBB.nl zal altijd gratis zijn. Wanneer jij wilt betalen voor diensten, is dit jouw eigen verantwoording.
Er zijn mensen die 14a15 euro per uur krijgen op hun werk voor een uur zwoegen, een extensietje of styl updaten is maar 15 minuten werk voor iemand die er kennis van heeft,dit is dan wel dik en dubbel verdiend.
Ik kan je vertellen dat naast het updaten van de extensie er ook nog een groot aantal andere kostenposten zijn, zoals bijvoorbeeld verzekeringen, stroom, laptops, administratie. enz. Deze kosten zitten allemaal verwerkt in een uurprijs.
Ik vind dat dit niet door de beugel kan?
Ik neem aan dat je dan zelf al je best hebt gedaan om te leren hoe je zelf binnen 15 minuten een extensie installeert.

Gesloten