Registreren en een forum vervolgens niet meer bezoeken

Praat mee over van alles en nog wat!
Forumregels
Dit forum is voor alle zinnige gesprekken buiten phpBB om. Discussies en gesprekken over interessante onderwerpen.

Een nieuw onderwerp moet..:
  • uiteraard voldoen aan de algemene voorwaarden
  • niet passen in de gewone supportfora
  • interessante zijn voor het overgrote deel van onze gebruikers
  • een neutrale of positieve ondertoon hebben
  • anders zijn dan bestaande onderwerpen
Henri123
Berichten: 90
Lid geworden op: 28 okt 2012, 21:08
Contacteer:

Registreren en een forum vervolgens niet meer bezoeken

Bericht door Henri123 » 05 apr 2013, 20:56

Sinds al een aardige tijd krijg ik mensen op het forum die zich registreren en vervolgens nooit weer komen.
Ben benieuwd of hier meer mensen last van hebben?

Als ik kijk naar het mailadres en gebruikersnaam zien ze er ook niet uit als spammers.
Waarom registreren mensen zich en loggen vervolgens nooit weer in?

Wist niet of ik dit nou in het support moest plaatsen ja of nee!

Gebruikersavatar
Skere
Berichten: 72
Lid geworden op: 22 aug 2012, 18:07
Locatie: België

Re: Registreren

Bericht door Skere » 06 apr 2013, 00:50

Sommige mensen registreren zich om je te 'helpen' of andere hebben dan gewoon geen tijd meer en vergeten dat soort zaken.

Ik heb het ook, helaas.

Henri123
Berichten: 90
Lid geworden op: 28 okt 2012, 21:08
Contacteer:

Re: Registreren

Bericht door Henri123 » 06 apr 2013, 12:50

Helpen en/of vergeten? Als je je ergens registreert dan vergeet je dat toch niet? Je krijgt zelfs een melding wanneer je account is geactiveerd. En het is ook niet dat het heel af en toe gebeurt het lijkt wel alsof het steeds vaker gebeurt. :shock:

Had echt gedacht dat het een andere reden zou zijn. :lol:

Gebruikersavatar
Kevin
Berichten: 1684
Lid geworden op: 06 nov 2007, 17:22
Locatie: Brabants schoon
Contacteer:

Re: Registreren en een forum vervolgens niet meer bezoeken

Bericht door Kevin » 06 apr 2013, 21:10

En hoe ziet jouw forum er in de ogen van een gast uit?
Heb je zelf al eens gekeken of er toevallig zaken verborgen zijn achter een inlog, en dat mensen dus uit nieuwsgierigheid een account aanmaken wellicht.
Soms is het gewoon uit nieuwsgierigheid of omdat ze denken dat er mogelijk meer te krijgen is als je inlogt.
Afbeelding
ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.

Teammember op Afbeelding phpBBservice.nl Afbeelding , Winnaar in de phpBB awards 2009, 2010 en 2012 met AquaforA

Henri123
Berichten: 90
Lid geworden op: 28 okt 2012, 21:08
Contacteer:

Re: Registreren en een forum vervolgens niet meer bezoeken

Bericht door Henri123 » 07 apr 2013, 12:28

Op het forum is na registratie 1 onderwerp meer zichtbaar, maar als je je registreert en vervolgens niet weer inlogt heb je het nog niet kunnen zien. Als ik het profiel bekijk staat er achter laatste inlog een streepje oftewel nooit weer ingelogd.

Maar goed, misschien moet ik er niet zo'n punt van maken!

Gebruikersavatar
zoef
Berichten: 207
Lid geworden op: 10 jan 2013, 17:30

Re: Registreren en een forum vervolgens niet meer bezoeken

Bericht door zoef » 10 mei 2013, 11:46

Je kan je forum zo instellen (via beheerderspaneel) dat het account van iemand die zich registreert en daarna na zoveel dagen (dagen in te stellen) zich niet nog eens heeft ingelogd, gedeactiveerd wordt/opgeheven wordt.
Je vindt deze instelling bij tabblad "Gebruikers en Groepen" en dan de onderste optie "Gebruikers automatisch opschonen" te kiezen.
Misschien is dit ook een optie voor je? (maar waarschijnlijk vertel ik niks nieuws :lol: )

Vr. groet,
Folkert
Het is niet eenvoudig om het geluk in jezelf te vinden, maar ergens anders vind je het zeker niet

Rsmarktplaats
Berichten: 76
Lid geworden op: 24 mei 2013, 23:52

Re: Registreren en een forum vervolgens niet meer bezoeken

Bericht door Rsmarktplaats » 25 mei 2013, 11:43

Ik denk dat vele fora daar last van hebben.
Maar ja hier valt weinig aan te doen vrees ik.


Groetjes,

Jason

toska
Berichten: 516
Lid geworden op: 18 jul 2013, 16:48
Locatie: oost-vlaanderen

Re: Registreren en een forum vervolgens niet meer bezoeken

Bericht door toska » 18 jul 2013, 18:24

jullie hebben dan nog geluk hee dat je leden al hebt.ik heb mijn forum al sinds 2 maand en heb nog maar 6 leden
ik doe er alles aan om deze bekend te maken kost me al wat geld allee euro,s over 6 a 8 weken sta ik in alle zoekmachines maar dan zijn we al 4 maand verder en mischien nog maar met 6
de voorpagina van een forum telt niet.ze mogen niet kijken naar de schoonheid ervan.maar aan de personen die hun helpen om hun vragen te beantwoorden en op te lossen hewel ik heb 3 zeer bekwame medewerkers en die wachten op vragen is dat dan niet triestig.

Gebruikersavatar
David
Berichten: 5093
Lid geworden op: 15 jan 2007, 22:00
Locatie: Zeeuws-Vlaanderen
Contacteer:

Re: Registreren en een forum vervolgens niet meer bezoeken

Bericht door David » 18 jul 2013, 20:53

Toska, ik denk dat forums het op het moment sowieso zwaar hebben door bijvoorbeeld sociale media. Daarnaast zou ik ook niet zo snel geld uitgeven voor reclame of dergelijke, zeker niet om meer leden te krijgen. Mond op Mond is nog altijd de beste reclame, en flink spammen op sociale media. Ik zou pas geld in reclame investeren als je forum al een beetje actief is. Ik denk toch dat als mensen zien dat een forum niet druk is afhaken, ben er niet zeker van ;) Het is maar een speculatie
Op zoek naar een vertaling voor je extensie? vertalingen

toska
Berichten: 516
Lid geworden op: 18 jul 2013, 16:48
Locatie: oost-vlaanderen

Re: Registreren en een forum vervolgens niet meer bezoeken

Bericht door toska » 19 jul 2013, 09:46

ja dat denk ik ook als mijn forum niet draait binnen een jaar dan zeg ik deze op tijd af bij de site waar ik deze heb aangekocht.en eerlijk gezegd heb er al genoeg geld ingestoken.geene euro meer.komen ze zoveel te beter zo niet dan is dat maar pech? ik zit ook op een andere forum en dat is ook al een tijdje geleden dat daar een vraagje binnen kwam.bestaat al 2jaar en telt nog geen 300 leden.zo zie je maar hee david

Gebruikersavatar
Paul
Beheerder
Beheerder
Berichten: 20298
Lid geworden op: 23 okt 2003, 11:38
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Registreren en een forum vervolgens niet meer bezoeken

Bericht door Paul » 21 jul 2013, 01:06

Gebruikers komen pas als er inhoud is. Heb je geen inhoud op je site of forum? Dan kan je nog zoveel geld uitgeven aan reclame, maar gebruikers zullen echt niet terugkomen.

toska
Berichten: 516
Lid geworden op: 18 jul 2013, 16:48
Locatie: oost-vlaanderen

Re: Registreren en een forum vervolgens niet meer bezoeken

Bericht door toska » 21 jul 2013, 09:03

ja paul dat is waar maar als er geen vragen worden gesteld.Dan kan er geen inhoud zijn op je site
weet je wat het probleem is? Er zijn er teveel van die forums.die al honderden leden hebben.en als die hun vragen zien opgelost zullen die nog moeilijk weg krijgen zijn van die forums.Dan pas heb je een probleem

Gebruikersavatar
marian0810
Berichten: 1974
Lid geworden op: 09 apr 2007, 10:24
Locatie: Hoofddorp
Contacteer:

Re: Registreren en een forum vervolgens niet meer bezoeken

Bericht door marian0810 » 21 jul 2013, 12:14

toska schreef: weet je wat het probleem is? Er zijn er teveel van die forums.
Maar dat wist je toch wel van tevoren? Waarom er dan nog een beginnen?

Gebruikersavatar
zoef
Berichten: 207
Lid geworden op: 10 jan 2013, 17:30

Re: Registreren en een forum vervolgens niet meer bezoeken

Bericht door zoef » 21 jul 2013, 13:40

toska schreef:Er zijn er teveel van die forums.die al honderden leden hebben.en als die hun vragen zien opgelost zullen die nog moeilijk weg krijgen zijn van die forums.Dan pas heb je een probleem
Het lijkt er meer op dat jij een probleem "zoekt", als ik dit zo lees. Waar gaat het bij jou nu om? gaat het er om dat mensen hun vragen beantwoord krijgen (waar dan ook), OF......
gaat het er om dat ze dit bij JOU moeten doen?
Als het niet om jou gaat, waar is dan het probleem?

Vr. groet,
Folkert
Het is niet eenvoudig om het geluk in jezelf te vinden, maar ergens anders vind je het zeker niet

toska
Berichten: 516
Lid geworden op: 18 jul 2013, 16:48
Locatie: oost-vlaanderen

Re: Registreren en een forum vervolgens niet meer bezoeken

Bericht door toska » 21 jul 2013, 16:25

marian0810 schreef:
toska schreef: weet je wat het probleem is? Er zijn er teveel van die forums.
Maar dat wist je toch wel van tevoren? Waarom er dan nog een beginnen?

omdat ik niet gewaardeerd ben naar mijn waarde.heb vele vragen opgelost.toen ik vroeg om medewerker te worden was er een stemming dus 6 ja en 4 nee en 2 onthoudingen en toch kreeg ik die functie niet
zegt al genoeg.wou daarom geen schoon woorden meer geven en begon een eigen forum
en ik zat daar al sinds 2007 alle dagen ging ik kijken en probeerde mensen te helpen.

toska
Berichten: 516
Lid geworden op: 18 jul 2013, 16:48
Locatie: oost-vlaanderen

Re: Registreren en een forum vervolgens niet meer bezoeken

Bericht door toska » 21 jul 2013, 16:30

zoef schreef:
toska schreef:Er zijn er teveel van die forums.die al honderden leden hebben.en als die hun vragen zien opgelost zullen die nog moeilijk weg krijgen zijn van die forums.Dan pas heb je een probleem
Het lijkt er meer op dat jij een probleem "zoekt", als ik dit zo lees. Waar gaat het bij jou nu om? gaat het er om dat mensen hun vragen beantwoord krijgen (waar dan ook), OF......
gaat het er om dat ze dit bij JOU moeten doen?
Als het niet om jou gaat, waar is dan het probleem?

Vr. groet,
Folkert

denk dat vooral niet.Iedereen is vrij in die keuze ik dwing niemand om naar mij te komen.sta in alle bots
dus ik kan niet meer doen dan afwachten lukt het zoveel te beter zoniet heb ik pech.
maar een ding moet je toch gelijk in geven dat er vele forums zijn.en dat mijn uitleg wel degelijk de waarheid is

Gebruikersavatar
marian0810
Berichten: 1974
Lid geworden op: 09 apr 2007, 10:24
Locatie: Hoofddorp
Contacteer:

Re: Registreren en een forum vervolgens niet meer bezoeken

Bericht door marian0810 » 21 jul 2013, 17:04

toska schreef:
marian0810 schreef: Maar dat wist je toch wel van tevoren? Waarom er dan nog een beginnen?

omdat ik niet gewaardeerd ben naar mijn waarde.
Dus als ik je goed begrijp ben je je forum alleen maar gestart omdat je graag gewaardeerd wilt worden? :?: Dan vrees ik dat ik slecht nieuws voor je heb... ook op een heel druk forum waardeert maar zelden iemand het werk van de stafleden :roll:

Gebruikersavatar
zoef
Berichten: 207
Lid geworden op: 10 jan 2013, 17:30

Re: Registreren en een forum vervolgens niet meer bezoeken

Bericht door zoef » 21 jul 2013, 17:43

Toska, wat je nog wel kunt doen (maar waarschijnlijk al wel hebt gedaan en in dat geval sla je mijn reactie maar over), is dat je op dat forum waar je geen medewerker mocht worden laat weten dat je een eigen site bent begonnen. En dat je dat dan bijv. daar dan in je profiel verwerkt, want regelrechte reclame maken voor jezelf op die site zal denk ik niet op prijs worden gesteld.
Als je echt zo goed bent zoals je dat zelf vindt, dan komt er vast wel een keer iemand bij je.
En komen ze niet, dan kun je je af gaan vragen wat daar dan de reden van is. Dat wordt dan een stukje zelfreflectie vrees ik. Maar ook dat kan je wijzer maken :D

Veel succes toegewenst!

Groetjes,
Folkert
Het is niet eenvoudig om het geluk in jezelf te vinden, maar ergens anders vind je het zeker niet

toska
Berichten: 516
Lid geworden op: 18 jul 2013, 16:48
Locatie: oost-vlaanderen

Re: Registreren en een forum vervolgens niet meer bezoeken

Bericht door toska » 22 jul 2013, 12:06

marian0810 schreef:
toska schreef:
marian0810 schreef: Maar dat wist je toch wel van tevoren? Waarom er dan nog een beginnen?

omdat ik niet gewaardeerd ben naar mijn waarde.
Dus als ik je goed begrijp ben je je forum alleen maar gestart omdat je graag gewaardeerd wilt worden? :?: Dan vrees ik dat ik slecht nieuws voor je heb... ook op een heel druk forum waardeert maar zelden iemand het werk van de stafleden :roll:
begrijp me niet verkeerd gewaardeerd of niet.ik zocht gewoon een hobby en heb dan maar voor een eigen forum gekozen.alleen toggelen op google wat heb je daaraan.dit is toch ook een forum waar je mee plezier eens gaat naar kijken.en mensen helpen hun problemen op te lossen.hewel dit is voor mij ook zo hoor

toska
Berichten: 516
Lid geworden op: 18 jul 2013, 16:48
Locatie: oost-vlaanderen

Re: Registreren en een forum vervolgens niet meer bezoeken

Bericht door toska » 22 jul 2013, 12:12

zoef schreef:Toska, wat je nog wel kunt doen (maar waarschijnlijk al wel hebt gedaan en in dat geval sla je mijn reactie maar over), is dat je op dat forum waar je geen medewerker mocht worden laat weten dat je een eigen site bent begonnen. En dat je dat dan bijv. daar dan in je profiel verwerkt, want regelrechte reclame maken voor jezelf op die site zal denk ik niet op prijs worden gesteld.
Als je echt zo goed bent zoals je dat zelf vindt, dan komt er vast wel een keer iemand bij je.
En komen ze niet, dan kun je je af gaan vragen wat daar dan de reden van is. Dat wordt dan een stukje zelfreflectie vrees ik. Maar ook dat kan je wijzer maken :D

Veel succes toegewenst!

Groetjes,
Folkert
nee dat heb ik niet laten weten heb gewoon mijn ontslag gegeven als je 2 stemmen meer hebt in je voordeel dan denk ik toch dat je geslaagd zijt voor medewerker.enfin zoals ik al vernomen heb van iemand die ook moest mee stemmen is de stemming niet fair verlopen zegt genoeg van die site.het is de bedoeling als mijn site begint de draaien dat ik als beheerder mij afzijdig houd.En de medewerkers hun werk laat doen
administratie neemt al tijd genoeg in beslag.
en als die forum nog eens schending doet van prive rechten.Dan staat mijn haar recht van woede
als je een prive bericht stuurde naar iemand anders dan word deze al gelezen vooraleer de ontvanger deze leest
Laatst gewijzigd door toska op 22 jul 2013, 12:35, 1 keer totaal gewijzigd.

Gesloten