Forum kopiëren??

Praat mee over van alles en nog wat!
Forumregels
Dit forum is voor alle zinnige gesprekken buiten phpBB om. Discussies en gesprekken over interessante onderwerpen.

Een nieuw onderwerp moet..:
  • uiteraard voldoen aan de algemene voorwaarden
  • niet passen in de gewone supportfora
  • interessante zijn voor het overgrote deel van onze gebruikers
  • een neutrale of positieve ondertoon hebben
  • anders zijn dan bestaande onderwerpen
Gesloten
Ruud4321
Berichten: 0
Lid geworden op: 09 sep 2011, 23:37

Forum kopiëren??

Bericht door Ruud4321 » 10 sep 2011, 00:03

In een PHP forum ben ik extreem actief geweest de laatste jaren, vele mensen op de goede weg geholpen in het edelsmeed vak. Helaas is mijn schrijfstijl enkele mensen in het verkeerde keelgat geschoten.
Duizenden tips en oplossingen heb ik er gegeven, letterlijk.
Bij een recent conflictje ben ik er permanent uitgebonjoert.
Verkeerde teentjes geraakt schijnbaar.

Afijn boeit niet. Maar mijn topics / antwoorden zijn waardevol en wil ik dit graag in een boek uitgeven.
Is er een mogelijkheid het forum te kopiëren en mijn antwoorden / oplossingen kan bewerken zonder enige
schade aan het bestaande forum.

Hoewel ik best redelijk op de hoogte ben met de mogelijkheden heb ik van fora en beheer weinig kaas gegeten.
Het zou bijzonder zonde zijn als ik alles opnieuw moet bedenken en uitwerken.
Zeker omdat het om bijna 5000 berichten gaat.

Hacken is een optie maar ben ik geen fan van. Liever kopiëren bewerken tot een samenhangend verhaal en daarmee vele beginners helpen.
Zeg maar een boek "goudsmeden voor dummie's oid. "

groet Ruud

De NL Legend
Berichten: 23
Lid geworden op: 09 sep 2011, 12:28

Re: Forum kopiëren??

Bericht door De NL Legend » 10 sep 2011, 10:58

Ik denk niet dat dit mogelijk is, of je moet het met cntrl+c gaan doen..

Gebruikersavatar
AirWarrior
Berichten: 724
Lid geworden op: 16 jan 2008, 11:31

Re: Forum kopiëren??

Bericht door AirWarrior » 10 sep 2011, 11:58

Misschien is het een optie om een kopie te vragen van een database back up.
Dan installeer je op je pc iets van Wampserver en zet je lokaal een forum op.
Dan zet je het kopie van die database in je lokale forum en kan je op je gemak je eigen berichten eruit gaan kopieëren.

Is wel afhankelijk of je een kopie kan krijgen van het huidige beheer van dat forum.
Signed by:
AirWarrior
Heb fun in het leven, neem niet alles serieus.

Ruud4321
Berichten: 0
Lid geworden op: 09 sep 2011, 23:37

Re: Forum kopiëren??

Bericht door Ruud4321 » 11 sep 2011, 21:29

Thanks.

Ik wil geen ander forum opzetten hoor.
Alleen mijn eigen berichten kopiëren. Aangezien dat er een kleine 5000 zijn is dat wat lastiger.
1/2 is bla bla bla uiteraard maar de overige een schat aan kennis. Nu heb ik die toch wel maar het is leuker niet opnieuw te hoeven inkloppen en bedenken.
Die dan samenvoegen voor een goudsmedenboek.

Ik spit nog even verder.
Bedankt in ieder geval.

Groet Ruud

Gebruikersavatar
Ger
Berichten: 4864
Lid geworden op: 03 jan 2006, 22:23
Locatie: 192.68.1.100
Contacteer:

Re: Forum kopiëren??

Bericht door Ger » 17 sep 2011, 20:41

Je moet aan de beheerder vragen of hij even deze query wil uitvoeren op de database:

Code: Selecteer alles

SELECT `post_subject`, `post_text` FROM `phpbb_posts` WHERE `poster_id` = 'JOUW_USER_ID'
Je krijgt dan een overzicht van alle berichten van jouw hand. Die kan hij naar Word exporteren.

1 nadeel: als je veel opmaak (BBcode) hebt gebruikt, zal dit als BBcode tags te zien zijn. Dat is dus nog wat nabewerking wat eraan zit, maar het gros heb je dan wel te pakken.

johny3329
Berichten: 0
Lid geworden op: 17 jan 2013, 08:50

Re: Forum kopiëren??

Bericht door johny3329 » 17 jan 2013, 08:58

Ik weet niet of dit mogelijk is, Maar is er mss een manier om de lege vlakken op te vullen op deze portal?
In firefox zijn deze kleiner dan in internet explorer.. Het scheelt altijd per browser..

Het zou mooier zijn dat deze mooi samen komen met elkaar in elke browser...
We offer 000-152 design guide and 1Y0-200 braindumps design tutorial to help beginners get started with web designing. Learn step by step web design basics HP0-D07 tutorial.main site brain dump is a Beautiful this page EMC and more visit this page Princeton University and more detail this page wikipedia ,Best Wishes.

Gebruikersavatar
Ger
Berichten: 4864
Lid geworden op: 03 jan 2006, 22:23
Locatie: 192.68.1.100
Contacteer:

Re: Forum kopiëren??

Bericht door Ger » 17 jan 2013, 09:45

Ik weet niet precies waar je op doelt -zeker niet in de context van dit topic- maar je kunt hoe dan ook beter je eigen topic starten als je een vraag hebt, bijvoorbeeld in 3.0 Support of 3.0 Stijlen. Vergeet niet de support template in te vullen, dan maakt het voor ons een stuk gemakkelijker om je te helpen. :)
Slotje
- Ger

Gesloten