Phpbb.nl Forum database?

Praat mee over van alles en nog wat!
Forumregels
Dit forum is voor alle zinnige gesprekken buiten phpBB om. Discussies en gesprekken over interessante onderwerpen.

Een nieuw onderwerp moet..:
  • uiteraard voldoen aan de algemene voorwaarden
  • niet passen in de gewone supportfora
  • interessante zijn voor het overgrote deel van onze gebruikers
  • een neutrale of positieve ondertoon hebben
  • anders zijn dan bestaande onderwerpen
Gebruikersavatar
Paul
Beheerder
Beheerder
Berichten: 20297
Lid geworden op: 23 okt 2003, 11:38
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Phpbb.nl Forum database?

Bericht door Paul » 04 mei 2009, 11:36

Ik heb de PMs gelezen, echter door een aantal prive dingen heb ik er verder nog geen tijd voor gehad. Ik heb in de loop van de ze week er verder naar te kijken.

svenn
Berichten: 5001
Lid geworden op: 14 jul 2004, 13:00
Locatie: Kortrijk
Contacteer:

Re: Phpbb.nl Forum database?

Bericht door svenn » 04 mei 2009, 20:21

allemaal leuk, maar wie gaat het gebruiken ? Onze goeie vriend google vind de beste toch vaak. Overigens krijg je sowieso 20+ game / alike boards die allemaal 1 willen staan. Hoe leuk ik de teamspirit ook vind, ik denk niet dat dit project echt kan slagen in zijn opzet.

Gebruikersavatar
mosymuis
Berichten: 6940
Lid geworden op: 05 feb 2003, 14:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Phpbb.nl Forum database?

Bericht door mosymuis » 04 mei 2009, 20:28

svenn schreef:allemaal leuk, maar wie gaat het gebruiken ? Onze goeie vriend google vind de beste toch vaak.
Een index en een zoekmachine zijn twee compleet verschillende dingen. Als je gericht op een forumonderwerp +"forum" zoekt heb je gelijk, maar iemand die wil browsen door categoriëen heeft niets aan Google. Er ontbreekt een overzicht. Vergeet niet dat schijnbaar verouderde indexen als startpagina.nl nog steeds enorm populair (#9) zijn anno 2009.
svenn schreef:Overigens krijg je sowieso 20+ game / alike boards die allemaal 1 willen staan.
Er is geen "één". Het is geen toplijst. Het is een doorzoekbare, doorbladerbare (alfabetisch op categorie, of grootte bijvoorbeeld) lijst.

svenn
Berichten: 5001
Lid geworden op: 14 jul 2004, 13:00
Locatie: Kortrijk
Contacteer:

Re: Phpbb.nl Forum database?

Bericht door svenn » 06 mei 2009, 08:40

mosymuis schreef:Een index en een zoekmachine zijn twee compleet verschillende dingen. Als je gericht op een forumonderwerp +"forum" zoekt heb je gelijk, maar iemand die wil browsen door categoriëen heeft niets aan Google.
http://directory.google.com
mosymuis schreef:
svenn schreef:...
Er is geen "één". Het is geen toplijst. Het is een doorzoekbare, doorbladerbare (alfabetisch op categorie, of grootte bijvoorbeeld) lijst.
Je zult sowieso met een lijst werken (abc) maar A bijft A, Agames krijgt dus voorrang op Zgamers. Want we lezen nog steeds van links naar rechts en boven naar onder. Overigens zal er veel werk inkruipen, want de forum dienst forum's zullen ook hier proberen in te raken, net als de 5-leden-forums...

Daarom zou ik het spijtig vinden dat je uren werk in een project steekt die eigenlijk al een beetje bestaat. Alhoewel ik iedereen die meewerkt succes wens, zijn er wel meerdere community projecten hier dood gelopen.

Gebruikersavatar
mosymuis
Berichten: 6940
Lid geworden op: 05 feb 2003, 14:00
Locatie: Amsterdam
Contacteer:

Re: Phpbb.nl Forum database?

Bericht door mosymuis » 06 mei 2009, 08:46

svenn schreef:Daarom zou ik het spijtig vinden dat je uren werk in een project steekt die eigenlijk al een beetje bestaat.
De DMOZ index (=Google index) wordt op een hele andere manier gemodereerd en is alleen op vooraf vastgestelde categorie te doorzoeken en niet op specifieke forumkenmerken als ledenaantal. Juist dat soort dingen maken van Big-Boards zo'n succes en dat kan in Nederland ook nuttig zijn.
svenn schreef:Alhoewel ik iedereen die meewerkt succes wens, zijn er wel meerdere community projecten hier dood gelopen.
Dat is waar, hier zitten nu eenmaal veel jonge hobbyisten die veel aanpakken maar weinig afmaken. Daar weet jij zelf trouwens ook alles van, niet? ;) Ik weet ook niet of we mogen verwachten of dit er komt, ik zeg alleen dat ik het wel een leuk idee vind.
Laatst gewijzigd door mosymuis op 06 mei 2009, 08:48, 1 keer totaal gewijzigd.

svenn
Berichten: 5001
Lid geworden op: 14 jul 2004, 13:00
Locatie: Kortrijk
Contacteer:

Re: Phpbb.nl Forum database?

Bericht door svenn » 06 mei 2009, 09:19

mosymuis schreef:
svenn schreef:...
De DMOZ index (=Google index) wordt op een hele andere manier gemodereerd en is alleen op vooraf vastgestelde categorie te doorzoeken en niet op specifieke forumkenmerken als ledenaantal. Juist dat soort dingen maken van Big-Boards zo'n succes en dat kan in Nederland ook nuttig zijn.
Dus jij zoekt op forums over baby's die minimaal 15k posts hebben en maximaal 25k posts ? Forums zijn discussie mediums, en de community maakt of het een actieve of niet-actieve community is, dat kun je maar ontdekken eens je lid bent.
mosymuis schreef:Dat is waar, hier zitten nu eenmaal veel jonge hobbyisten die veel aanpakken maar weinig afmaken. Ik weet ook niet of we mogen verwachten of dit er komt, ik zeg alleen dat ik het wel een leuk idee vind.
Misschien heb ik me verkeerd uitgedrukt, maar ik zeg niet dat het een 'slecht idee' is, ik vind het niet interessant omdat het 'al bestaat' en er al andere mogelijkheden zijn om forums te vinden/zoeken. Ik denk ook niet dat de topic-starter echt een externe site wou maken, maar eerder 'reclame' op phpbb.nl zelf.

Gebruikersavatar
Finny
Berichten: 164
Lid geworden op: 23 dec 2008, 10:18
Locatie: Papendrecht
Contacteer:

Re: Phpbb.nl Forum database?

Bericht door Finny » 06 mei 2009, 14:28

svenn schreef:Ik denk ook niet dat de topic-starter echt een externe site wou maken, maar eerder 'reclame' op phpbb.nl zelf.
Over het algemeen worden de eerste berichten van de onderwerpen doorgelezen.
Om zo een beetje een inzicht te krijgen van de 'vordering' binnen een onderwerp.
Iets wat jij duidelijk niet hebt gedaan. Als je de eerste reacties van dit onderwerp had gelezen, had je gelezen dat dit juist WEL het idee was.

Voortaan ook de eerste bericht doorlezen ;)
DW# Dutch Warrior Clan
Nederlandstalige Multigaming clan. Minimaal 14 jaar / TS verplicht.
Een van de gezelligste clans van de BENELUX.

svenn
Berichten: 5001
Lid geworden op: 14 jul 2004, 13:00
Locatie: Kortrijk
Contacteer:

Re: Phpbb.nl Forum database?

Bericht door svenn » 06 mei 2009, 23:01

Net alsof, originele ideeën vervagen, vervagen ook topic ideeën. Eerst wil je rood, dan wil je blauw. Als veranderen van idee niet kon, was er geen nut aan een discussie forum. Ik stel het zo, ik denk dat jij meer oog had op reclame eerder dan op wereld vrede ... Als jij die mening niet deelt dan mag je mat gerust laten weten. Voor verdere stappen in wereldvrede of andere stappen mag je me steeds contacteren op het gekende adres!


@ mosy
Ik heb nog nooit iets afgewerkt, dat schept plaats voor creativiteit. Luiheid, hoe je het ook wilt noemen :lol:

Gebruikersavatar
Finny
Berichten: 164
Lid geworden op: 23 dec 2008, 10:18
Locatie: Papendrecht
Contacteer:

Re: Phpbb.nl Forum database?

Bericht door Finny » 07 mei 2009, 10:12

Het idee is inderdaad wat veranderd door de vele geplaatste reacties.
Van intern naar extern, maar dat veranderd niet het doel van het idee.

Maar blijf ontopic please en probeer niet mij zwart te maken.
Ik respecteer het als je het werkelijke idee niks vind, maar dat hoef je niet in vele reacties nog eens extra duidelijk te maken. Doe dat lekker in jezelf.
Het onderwerp is bedoeld om het idee uit te werken, niet om het af te kraken.
Als je het niks vind, plaatst dan geen reacties en gooi het onderwerp voor jezelf in de afvalbak.

Goed, ik wacht even op de reactie en vordering van hetgeen waar Paul mee bezig is ...
DW# Dutch Warrior Clan
Nederlandstalige Multigaming clan. Minimaal 14 jaar / TS verplicht.
Een van de gezelligste clans van de BENELUX.

Gebruikersavatar
Paul
Beheerder
Beheerder
Berichten: 20297
Lid geworden op: 23 okt 2003, 11:38
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Phpbb.nl Forum database?

Bericht door Paul » 07 mei 2009, 10:15

Ik ga a.s. weekend er in de trein aan werken, incl het zenden van een aantal PMs en het opzetten van een communicatiekanaal waar we makkelijker kunnen praten als hier. Helaas heb ik het oa door phpBB.com en mijn deze week vrij druk, dus kwam even in het verschiet.

Verder zie ik graag de discussie, maar hou het wel enigsinds netjes naar elkaar. Het is iemands idee wat uitgevoerd wordt, en ga dat niet uitgebreid lopen afkraken in het publiek.

Gebruikersavatar
Finny
Berichten: 164
Lid geworden op: 23 dec 2008, 10:18
Locatie: Papendrecht
Contacteer:

Re: Phpbb.nl Forum database?

Bericht door Finny » 07 mei 2009, 10:22

paul schreef:Ik ga a.s. weekend er in de trein aan werken, incl het zenden van een aantal PMs en het opzetten van een communicatiekanaal waar we makkelijker kunnen praten als hier. Helaas heb ik het oa door phpBB.com en mijn deze week vrij druk, dus kwam even in het verschiet.
Ik vind niet dat we moeten "verwachten" dat, nu je hebt aangegeven dat je een begin wilt maken aan een uitwerking van het idee, je het in 1 of 2 weken helemaal voor elkaar hebt.
Vind het zoiezo al tof dat je überhaubt er tijd aan wilt besteden.
Ook aan alle andere die hebben aangegeven mee te willen helpen, respect.
Ik wacht het af en zodra ik kan helpen hoor ik het graag...
DW# Dutch Warrior Clan
Nederlandstalige Multigaming clan. Minimaal 14 jaar / TS verplicht.
Een van de gezelligste clans van de BENELUX.

JochemOnline
Berichten: 364
Lid geworden op: 02 jan 2007, 17:52
Locatie: Delden (Overijssel)
Contacteer:

Re: Phpbb.nl Forum database?

Bericht door JochemOnline » 08 mei 2009, 20:12

Ik wacht geduldig op je PM paul :-)!

Gebruikersavatar
Finny
Berichten: 164
Lid geworden op: 23 dec 2008, 10:18
Locatie: Papendrecht
Contacteer:

Re: Phpbb.nl Forum database?

Bericht door Finny » 04 sep 2009, 17:46

Sorry voor dit plotselinge bericht? Maar hoe staat "het" er intussen voor?
Wordt het idee toch nog uitgewerkt of laten "we" voor wat het is?
DW# Dutch Warrior Clan
Nederlandstalige Multigaming clan. Minimaal 14 jaar / TS verplicht.
Een van de gezelligste clans van de BENELUX.

Plaats reactie