Shared, VPS en Dedicated hosting providers (betalend)

Praat mee over van alles en nog wat!
Forumregels
Dit forum is voor alle zinnige gesprekken buiten phpBB om. Discussies en gesprekken over interessante onderwerpen.

Een nieuw onderwerp moet..:
  • uiteraard voldoen aan de algemene voorwaarden
  • niet passen in de gewone supportfora
  • interessante zijn voor het overgrote deel van onze gebruikers
  • een neutrale of positieve ondertoon hebben
  • anders zijn dan bestaande onderwerpen
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Tazmanian
Berichten: 293
Lid geworden op: 16 aug 2007, 15:19
Locatie: Hamme - Belgie
Contacteer:

Shared, VPS en Dedicated hosting providers (betalend)

Bericht door Tazmanian » 02 sep 2008, 14:54

In navolging van de topic Gratis en Goedkope webhosts kunnen we misschien ook hostings bespreken waarbij je moet betalen om van hun diensten gebruik te maken.

Ikzelf zit momenteel bij Dommel (onderdeel van Schedom nv) met een shared hosting pakket. Ondanks dat de snelheid van de server echt top is ben ik niet meer tevreden. De support/helpdesk is een totale ramp. Support tickets worden niet beantwoord, als je belt mag je je gelukkig prijzen iemand aan de lijn te krijgen. En dan krijg je het antwoord: We zullen het doorgeven aan de systeembeheerder. Nadien hoor je er weer niets van.

Daarom ben ik op zoek naar een nieuwe host. Ben al 2 weken naarstig aan het zoeken maar nog niemand heeft mij kunnen bekoren. Tot nu toe staat enkel http://www.eurovps.com op mijn shortlist. (pakket CT8800)
Ik denk dat voor onze website/forum een VPS het beste zal zijn. Denk dat we voor een shared pakket te veel zullen verbruiken.
Bovendien wil ik dat onze snelheid op zijn minst even goed is als het pakket waar we nu zitten. En het moet een managed server zijn aangezien ik geen server kan configureren.
En de server moet het liefst in Belgie of de buurlanden daarvan liggen.

Indien jullie nog andere solide hostings weten mag je mij dit altijd laten weten.

Gebruikersavatar
Paul
Beheerder
Beheerder
Berichten: 20297
Lid geworden op: 23 okt 2003, 11:38
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Shared, VPS en Dedicated hosting providers (betalend)

Bericht door Paul » 02 sep 2008, 16:50

Om welk forum gaat het? Dat pakket wat je linkt is voor 98% van fora onnodig, die kunnen het gewoon aan met een klein simpele VPS (Een VPS is eignelijk onzin meestal, shared hosting is zat).2GB RAM is voor 1 forum nooit nodig bijna.

Gebruikersavatar
Tazmanian
Berichten: 293
Lid geworden op: 16 aug 2007, 15:19
Locatie: Hamme - Belgie
Contacteer:

Re: Shared, VPS en Dedicated hosting providers (betalend)

Bericht door Tazmanian » 02 sep 2008, 18:30

http://forum.kartgrid.be

Record aantal bezoekers online was 45.
Meestal zitten er zo'n 25 gebruikers in de piekuren online.

Maar ik heb ook nog Openx runnen (advertising software) en het is de bedoeling om in de toekomst nog wel wat zaken uit te breiden. Dus liever nu wat RAM teveel dan net genoeg ;)

Gebruikersavatar
Lucas
Berichten: 1630
Lid geworden op: 19 feb 2007, 10:52
Locatie: R´dam

Re: Shared, VPS en Dedicated hosting providers (betalend)

Bericht door Lucas » 02 sep 2008, 19:14

Nou wil ik niet heel vervelend doen, maar een VPS is dan wel hééél erg overdreven. Bij 200 gebruikers zou ik er eens over na gaan denken. En zo nee, dan kan je net zo goed met het goedkoopste VPS kiezen. ^^"

Ik zou gewoon even een andere host zoeken ^^"

Gebruikersavatar
Paul
Beheerder
Beheerder
Berichten: 20297
Lid geworden op: 23 okt 2003, 11:38
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Shared, VPS en Dedicated hosting providers (betalend)

Bericht door Paul » 02 sep 2008, 20:30

Dat kan inderdaad iedere shared host met gemak aan. Wanneer je 100 euro per maand uit gaat geven aan eenVPS voor dat forum gooi je serieus geld weg.

Gebruikersavatar
Tazmanian
Berichten: 293
Lid geworden op: 16 aug 2007, 15:19
Locatie: Hamme - Belgie
Contacteer:

Re: Shared, VPS en Dedicated hosting providers (betalend)

Bericht door Tazmanian » 02 sep 2008, 23:01

Denk dat is zowiezo toch voor een VPS server ga gaan.
Ik heb nog een 2-tal heel kleine websites bij een andere shared hosting provider. Hetgeen de persoon voor die hosting moet betalen kan ik hem evengoed aan mij doen betalen en dan zet ik hem gewoon bij op mijn VPS server.

Over welk pakket, daar ben ik nog niet uit.
Heb vandaag met een trial account wat kunnen testen. Alleen al om alles van Plesk te laden ed. is er al zo'n 350Mb RAM nodig. En dit dan zonder dat er enige bezoekers zijn op de server.

Als er nog iemand héél goede Europese VPS providers weet, laat het mij dan gerust weten ...

Gebruikersavatar
Ger
Berichten: 4864
Lid geworden op: 03 jan 2006, 22:23
Locatie: 192.68.1.100
Contacteer:

Re: Shared, VPS en Dedicated hosting providers (betalend)

Bericht door Ger » 03 sep 2008, 19:16

Voor Wetenschapsforum gebruiken we VPS van 2uhosting. Mijn eigen site (Sword Facts Benelux) draait ook bij 2uhosting met een shared account. 2uhosting is een klein bedrijf, maar heb er geen klagen over. Bijna geen downtime, snelle servers, en ook goede service. Zelfs een keertje op zaterdavond laat gebeld, telefoon werd gewoon opgenomen en binnen no-time was de boel opgelost. Ook in het weekend wordt de mail vaak beantwoord (niet altijd, maar bij de meeste hosts moet je gewoon tot maandag wachten).

Verder ook goede ervaringen met maatwerk. Toen Wetenschapsforum nog op een shared account draaide wilden we LaTeX op het forum hebben. Heb je wat packages voor nodig op de server die er niet standaard op stonden. Was zo geregeld, kostte niets extra.

Gebruikersavatar
Emiel-vR
Berichten: 75
Lid geworden op: 20 jan 2007, 15:56
Locatie: Venlo
Contacteer:

Re: Shared, VPS en Dedicated hosting providers (betalend)

Bericht door Emiel-vR » 26 okt 2008, 19:28

Ik kan solidhost.com zeker aanraden als VPS host. Ze leveren 24 uur per dag binnen een kwartier support. Ze zijn niet goedkoop, maar ze zijn hun prijs zeker waard.
Zelf heb ik de http://www.solidhost.com/products/linux-vps/ business VPS.

Het is overigens een misconceptie dat een VPS zwaarder is dan shared hosting, met een VPS betaal je voor volledige vrijheid om je OS zo in te richten zoals jij dat wil. Een shared hosting kan in sommige gevallen veel zwaarder zijn en dus veel grotere fora aan als een VPS. Als je met 10 shared accounts op een server zit, heb je immers veel meer power tot je beschikking als met 10 vps'en op diezelfde server. Dat komt natuurlijk omdat de VPS een hoop overhead heeft.

Het is alleen vaak dat de goedkope shared hosting accounts honderden websites op 1 server zetten, waardoor je dus weer wel problemen krijgt. Bijvoorbeeld webreus, niks ten nadele van webreus zelf, kan een zeer goed bezocht forum niet aan. Ik had een forum bij webreus, waarbij ik de halve avond down was omdat ie de database server omver trok.

Gebruikersavatar
Tazmanian
Berichten: 293
Lid geworden op: 16 aug 2007, 15:19
Locatie: Hamme - Belgie
Contacteer:

Re: Shared, VPS en Dedicated hosting providers (betalend)

Bericht door Tazmanian » 27 okt 2008, 11:05

We hebben uiteindelijk toch gekozen voor het zwaarste pakket van EuroVPS (CT8800).
Tot nu toe niets van klagen, alleen maar lof.
De support is ongelooflijk, binnen de 5 min antwoord. Een serieus verschil met onze vorige host.

Snelheid (hier had ik het meeste schrik over) is héél goed. Kan deze host zeker aanraden.

Gebruikersavatar
Tom V
Berichten: 2487
Lid geworden op: 24 jan 2006, 17:04
Locatie: Houtvenne (BE)
Contacteer:

Re: Shared, VPS en Dedicated hosting providers (betalend)

Bericht door Tom V » 27 okt 2008, 14:10

We hebben daarom ook niet gezegd dat het geen goede hosting ofzo is maar voor wat je ervan gebruikt betaal je veel te veel.
En als je zoveel betaald verwacht ik ook dergelijke service en goede host.

Voor hetgeen jij betaald kun je beter een eigen server kopen en collocated zetten.

//edit:
Collocated komt dan misschien net iets duurder uit, maar icm reselling gaat dit wel goedkoper uitkomen.

Gebruikersavatar
Tazmanian
Berichten: 293
Lid geworden op: 16 aug 2007, 15:19
Locatie: Hamme - Belgie
Contacteer:

Re: Shared, VPS en Dedicated hosting providers (betalend)

Bericht door Tazmanian » 27 okt 2008, 16:02

Dat zeg ik toch niet :?

Het kan misschien zijn dat ik 'iets' teveel betaal, maar liever iets te veel en dat ik op beide oren kan slapen dan een goedkopere oplossing waar we problemen mee krijgen. Heb lang zitten kijken naar shared hosting oplossingen maar niets dat me kon overtuigen.

En heb inderdaad ook gekeken naar een eigen server, maar indien we een managed server willen komt dit toch veel duurder uit. (of ik heb niet goed gezocht)

EDIT: Spijtig genoeg kan ik een eigen server niet configureren, waardoor een managed server de enige oplossing is.

Lestat
Berichten: 0
Lid geworden op: 10 apr 2009, 03:48

Re: Shared, VPS en Dedicated hosting providers (betalend)

Bericht door Lestat » 10 apr 2009, 09:57

Als ik dit zo lees, zou dedicated server voor een phpbb forum overdreven zijn. Maar bij shared hosting zit je altijd met limieten te kampen, bij onze huidige host is dat 100 gig datatraffiek per maand, wat te weinig is, bij servage geprobeerd, daar hebben ze een belachelijke pagehitlimiet van 400.000 hits per dag, wat wij s middags al bereikt hadden :(

Even onze situatie schetsen : wij hebben zo'n 12.000 leden,waarvan 3.000 dagelijks actief posten. Wij genereren een datatraffiek van 90-150 gig per maand en schommelen rond de 1.000.000 pagehits per dag.

Mijn vraag : een managed vps hosting, zou dit voor ons een goede oplossing zijn? Of zijn daar ook nog limitaties waar ons forum, met dit volume, buiten valt ?

Alvast bedankt voor nuttige informatie hieromtrent ;)

Gebruikersavatar
jh0nny
Berichten: 943
Lid geworden op: 11 mar 2004, 20:05
Contacteer:

Re: Shared, VPS en Dedicated hosting providers (betalend)

Bericht door jh0nny » 17 sep 2009, 08:12

Had dit topic niet eens gezien, dus ik herhaal hier mijn vraag ook nog maar eens.
Zelf ben ik ook op zoek naar een hosting voor een site die at the moment nogal lekker loopt en het lijkt er niet op dat hier in de toekomst veranderingen in gaan plaatsvinden in negatieve zin.
De huidige hosting voldoet prima, enkel de prijs is geen optie bij hun waardoor ik nu zelf moet gaan zoeken naar een oplossing.

Software: Volledig phpBB(2)
Aantal unieke bezoekers tussen 9:00 en 21:00 (constant, iedere seconde): Tussen de 1000 en 4000 bezoekers.
Unieke bezoekers buiten die uren ligt tussen de 300 en 1500 bezoekers gemiddeld, gemiddeld aantal KB dat per request wordt aangesproken is zo'n 420.
Aantal MB aan files: Momenteel ruim 22 GB, iedere dag komt hier een zwik bij aan foto's en filmpjes, dagelijks word er ook zo'n 50 MB weer verwijderd van de server.
Database grootte: Nu een kleine 620 MB.
Aantal mails per dag: 10.000 ongeveer.
Nieuwe leden per dag: Tussen de 200 en de 700 gemiddeld.

Kortom, een host die nogal breed zit in de opslagruimte, voldoende dataverkeer, pagehits en de aantal pings aan kan lijkt me toch wel prettig te noemen. :mrgreen:
Zelf heb ik er weinig kaas van gegeten trouwens, het hele hosten, al is het opzetten, testen en aan de praat krijgen van scripts enzo. geen enkel probleem.
Nu heb ik alleen geen flauw idee waar ik terecht moet voor een betrouwbare, enigszins betaalbare host die aan de eisen voldoet en je er niet afkickt als het te druk wordt.

Voorheen lag alles in handen van een externe partij die de boel beheerde, instelde en regelde dus vandaar dat ik nu zelf de nodige vragen heb.
Verder moeten de gangbare zaken qua ondersteuning gewoon in te stellen zijn en moet php versie 5 kunnen draaien.

Hoop dat iemand enig idee heeft welke kant ik op moet. :lol:
Barki.nl

Raphaella
Berichten: 0
Lid geworden op: 01 nov 2009, 19:07

Re: Shared, VPS en Dedicated hosting providers (betalend)

Bericht door Raphaella » 01 nov 2009, 19:11

Ik heb een vrij eenvoudig artikel geschreven omtrent Dedicated hosting. Ik ben er dan ook maar net ingestapt. Ik heb ook en lijstje opgesomd met host providers.
succes,

Raphaella

http://spam.ext
Laatst gewijzigd door Paul op 01 nov 2009, 19:21, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Url verwijderd, wij zien dat hier als spam :)

Plaats reactie