Off topic topic - deel 2

Praat mee over van alles en nog wat!
Forumregels
Dit forum is voor alle zinnige gesprekken buiten phpBB om. Discussies en gesprekken over interessante onderwerpen.

Een nieuw onderwerp moet..:
  • uiteraard voldoen aan de algemene voorwaarden
  • niet passen in de gewone supportfora
  • interessante zijn voor het overgrote deel van onze gebruikers
  • een neutrale of positieve ondertoon hebben
  • anders zijn dan bestaande onderwerpen
Coen
Berichten: 5387
Lid geworden op: 03 aug 2004, 10:25

Off topic topic - deel 2

Bericht door Coen » 18 jun 2008, 11:27

Na 1000 berichten in het 'oude' Off topic topic, vonden wij als moderators het tijd worden om er eens met een enthousiaste stofzuiger doorheen te halen. Ook grijpen wij meteen de kans aan, om even het een en ander duidelijk te maken, over wat wél en wat níet de bedoeling is in dit topic (zodat we niet weer met alle moderators achter de feiten aan hollen :twisted: )!

Natuurlijk gelden de algemene regeltjes van phpBB.nl, ook in dit topic. In het verleden zijn dit soort topics nog al eens ontspoord, dat willen we kosten wat kost voorkomen in dit nieuwe topic. Een paar regeltjes wil ik nog extra benadrukken omdat ze in topics als deze, extra van belang zijn om het leuk te houden:
  • Laat elkaar in waarde, we zijn allemaal mensen (al twijfel ik bij sommigen nog steeds ;) ).
  • Dubbelposten is in dit topic echt not-done, net als op de rest van het forum.
  • Slowchatten mag, zolang het maar over iets inhoudelijks gaat!
  • De Olympische spelen hebben een eigen plek op phpBB.nl; in het Olympische Spelen topic.
  • Ouwe koeien mogen in de sloot blijven. We weten dat sommigen zich storen aan het team achter phpBB.nl, maar dit is niet de plek om je daar over te uiten.
  • Besluiten van moderators of beheerders zijn bindend. Discussie hierover kan met de betreffende persoon via PM, maar niet in dit topic (die berichten knippen we onvoorwaardelijk)!
Als iedereen zich aan deze dingen kan houden, voorzie ik een glorieuze toekomst voor het bijna-langste-topic op phpBB.nl. We er gewoon samen een gezellig topic van maken, veel plezier! :D
Van de muur af gekrabt -> Geen sticky meer
- Bas
Laatst gewijzigd door Coen op 22 jul 2008, 22:54, 4 keer totaal gewijzigd.
Reden: EK Voetbal -> OS 2008

Coen
Berichten: 5387
Lid geworden op: 03 aug 2004, 10:25

Re: Off topic topic - deel 2

Bericht door Coen » 18 jun 2008, 11:32

Dit bericht vul ik met citaten uit het vorige deel, om zo nog wat lijm tussen de topics te smeren! ;)
Coen schreef:
Bee schreef:Dat heb ik al eens gedaan in het verleden, maar daar ben ik niet zo happig op :P
Nee, ik heb op het moment ook meer last van stakingen dan ooit te voren. Al heb ik nu wel een leuk autootje ter vervanging van die stinkende bussen. Ook leuk! :)
Bee schreef:Zolang mijn tram maar rijdt! :lol:
Coen schreef:
Bee schreef:Zolang mijn tram maar rijdt! :lol:
Hebben tram-'chauffeurs' dan ook al een andere CAO? Ik kan dat nooit volgen... :?
Bee schreef:Mwa, de trambestuurders bij mij dragen NS-kleding, dus echt buschauffeurs kan je het niet noemen :P
Coen schreef:
Bee schreef:Mwa, de trambestuurders bij mij dragen NS-kleding, dus buschauffeurs kan je het niet noemen :P
Weet je zeker dat je dan niet stiekem in een trein stapt elke dag? :P
Game on! :D

Gebruikersavatar
Bee
Berichten: 13403
Lid geworden op: 29 aug 2004, 10:30

Re: Off topic topic - deel 2

Bericht door Bee » 18 jun 2008, 11:53

Afbeelding
Dat stopt bij mij op het perron van het treinstation. Tja, moet toch ergens mee vervoerd worden. Maar er staat een NS-logo op, dus zal wel van de NS zijn he :lol:



Is verder ook niet zo heel boeiend :P
... Maar ik modereer (nog) niet.

Coen
Berichten: 5387
Lid geworden op: 03 aug 2004, 10:25

Re: Off topic topic - deel 2

Bericht door Coen » 18 jun 2008, 12:08

Dat is toch gewoon een trein man! Heet zoiets een tram? Ik dacht het al, maar nu weet ik het zeker. Dat volk in jouw regio spoort echt totaal niet! :P

Afbeelding

Mijn vervoer heeft iedereen gezien? Tijdelijk vervanging van het openbaar vervoer, best redelijk toch? ;)

ElbertF
Berichten: 5803
Lid geworden op: 12 okt 2004, 08:34
Contacteer:

Re: Off topic topic - deel 2

Bericht door ElbertF » 18 jun 2008, 12:09

Mijn off topic was toch beter. :cry:

Coen
Berichten: 5387
Lid geworden op: 03 aug 2004, 10:25

Re: Off topic topic - deel 2

Bericht door Coen » 18 jun 2008, 12:10

ElbertF schreef:Mijn off topic was toch beter. :cry:
Doordat hij zo groot werd, maar deze moet ff wat groeihormoontjes slikken in de vorm van posts door enthousiaste gebruikers en dan zie je geen verschil meer (afgezien van de openingspost)! ;)

En in 'jouw topic' mochten we nooit slowchatten, al werd het gedoogt. Nu mag het officieel wel, mits het over echt een inhoudelijk onderwerp gaat. Lijkt me iets praktischer! ;)

Gebruikersavatar
Pascal
Berichten: 2315
Lid geworden op: 20 feb 2007, 18:55
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Off topic topic - deel 2

Bericht door Pascal » 18 jun 2008, 12:13

ElbertF schreef:Mijn off topic was toch beter. :cry:
yay! de 6e algemeene buiten topic!

:D
Keep bleeding, keep, keep bleeding love
I keep bleeding, I keep, keep bleeding love
Keep bleeding, keep, keep bleeding love
You cut me open

Gebruikersavatar
Bee
Berichten: 13403
Lid geworden op: 29 aug 2004, 10:30

Re: Off topic topic - deel 2

Bericht door Bee » 18 jun 2008, 12:21

@Coen: Die dingen hebben ooit als stadstram gereden in Stockholm, en ze hebben een speciaal lager perron nodig dan gewone treinen, en nog een instap zonder trap ook! Dat is toch wel een eigenschap van een tram. Comfort is ook dat van een tram :?
ElbertF schreef:Mijn off topic was toch beter. :cry:
Ik vind het vervelend om te zeggen, maar ik weet alweer hoe het voelt :lol:
... Maar ik modereer (nog) niet.

ElbertF
Berichten: 5803
Lid geworden op: 12 okt 2004, 08:34
Contacteer:

Re: Off topic topic - deel 2

Bericht door ElbertF » 18 jun 2008, 12:24

Ik ga een auteursrechtenclaim indienen! Of is dat te zielig. :?

Gebruikersavatar
Bee
Berichten: 13403
Lid geworden op: 29 aug 2004, 10:30

Re: Off topic topic - deel 2

Bericht door Bee » 18 jun 2008, 12:26

Ik geloof dat het team daar nog steeds niet aan doet, dat was met het KB-> wiki overzetgedoe ook zo, ook nooit meer wat van gehoord!
Let jij ook ff op de ouwe koeien regel (#)!
- Coen
... Maar ik modereer (nog) niet.

Gebruikersavatar
Tom V
Berichten: 2487
Lid geworden op: 24 jan 2006, 17:04
Locatie: Houtvenne (BE)
Contacteer:

Re: Off topic topic - deel 2

Bericht door Tom V » 18 jun 2008, 12:29

Coen schreef:
  • Ouwe koeien mogen in de sloot blijven. We weten dat sommigen zich storen aan het team achter phpBB.nl, maar dit is niet de plek om je daar over te uiten.
Is dit al het moment om het al te quoten?

Coen
Berichten: 5387
Lid geworden op: 03 aug 2004, 10:25

Re: Off topic topic - deel 2

Bericht door Coen » 18 jun 2008, 12:31

ElbertF schreef:Ik ga een auteursrechtenclaim indienen! Of is dat te zielig. :?
Zielig niet, maar zie maar eens een gegronde claim te doen dan. Op basis van wat zou je dat willen gaan doen, de term off topic is te algemeen en een topic openen mag iedereen! :P

Gebruikersavatar
brandsrus
Berichten: 1966
Lid geworden op: 01 jul 2005, 19:38
Locatie: r. Лeувapдeн
Contacteer:

Re: Off topic topic - deel 2

Bericht door brandsrus » 18 jun 2008, 12:33

Volgens mij kun je daar geen alleen recht op verwerven op het woord "Off Topic" is uitsluitend een Engelse benaming :) Euhm.. OBER! Mag ik een kopje koffie met een koekje?

Gebruikersavatar
Bee
Berichten: 13403
Lid geworden op: 29 aug 2004, 10:30

Re: Off topic topic - deel 2

Bericht door Bee » 18 jun 2008, 12:35

brandsrus schreef:Volgens mij kun je daar geen alleen recht op verwerven op het woord "Off Topic" is uitsluitend een Engelse benaming :)
Maar Orange wat eerst Wanadoo heette wat eerst Euronet heette gaat Online heten, met een gedeponeerd handelsmerk :roll: Dan weet ik het oon niet meer hoor :P
... Maar ik modereer (nog) niet.

Coen
Berichten: 5387
Lid geworden op: 03 aug 2004, 10:25

Re: Off topic topic - deel 2

Bericht door Coen » 18 jun 2008, 12:36

brandsrus schreef:Euhm.. OBER! Mag ik een kopje koffie met een koekje?
Zeg, het is hier geen kroeg, loop zelf maar en neem voor mij ook een bakkie mee! ;)
Bee schreef:Maar Orange wat eerst Wanadoo heette wat eerst Euronet heette gaat Online heten, met een gedeponeerd handelsmerk :roll: Dan weet ik het oon niet meer hoor :P
Daar moest ik net ook ineens aan denken. Misschien maakt Elbert toch nog een kans! :o

ElbertF
Berichten: 5803
Lid geworden op: 12 okt 2004, 08:34
Contacteer:

Re: Off topic topic - deel 2

Bericht door ElbertF » 18 jun 2008, 12:37

Bee schreef:Ik geloof dat het team daar nog steeds niet aan doet, dat was met het KB-> wiki overzetgedoe ook zo, ook nooit meer wat van gehoord!
Stef en ik hebben ons het ziekenhuis in gelachen, het leek ons wel gepast om jullie enorme effort om alles neer te pennen te belonen met stevig zwijgoffensief. Helaas hebben we nog altijd geen bericht gekregen van jullie advocaat, dat zou helemaal een kostelijke bron van amusement geweest zijn. 8-)

Gebruikersavatar
Pascal
Berichten: 2315
Lid geworden op: 20 feb 2007, 18:55
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Off topic topic - deel 2

Bericht door Pascal » 18 jun 2008, 12:37

brandsrus schreef:Volgens mij kun je daar geen alleen recht op verwerven op het woord "Off Topic" is uitsluitend een Engelse benaming :) Euhm.. OBER! Mag ik een kopje koffie met een koekje?
Dit is niet die ene bar, kermis, supermarkt of wat dan ook, dit is de enige echte:
Off topic topic - deel 2
!
Keep bleeding, keep, keep bleeding love
I keep bleeding, I keep, keep bleeding love
Keep bleeding, keep, keep bleeding love
You cut me open

Gebruikersavatar
brandsrus
Berichten: 1966
Lid geworden op: 01 jul 2005, 19:38
Locatie: r. Лeувapдeн
Contacteer:

Re: Off topic topic - deel 2

Bericht door brandsrus » 18 jun 2008, 12:42

Ik herinner me nu een rechtzaak van Microsoft over de naam MSN en die won Microsoft ook :P, Dus Elbert je maakt kans :mrgreen:

/me heeft een 2 koppen koffie besteld met koekje en geeft een aan Coen en zegt: "Alstublieft en drink smakkelijk :), rekening kun je opsturen naar phpBB.nl Postbus 2 1234 AB Pruizen".

Gebruikersavatar
Pascal
Berichten: 2315
Lid geworden op: 20 feb 2007, 18:55
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Off topic topic - deel 2

Bericht door Pascal » 18 jun 2008, 12:44

[quote="brandsrus"]Ik herinner me nu een rechtzaak van Microsoft over de naam MSN en die won Microsoft ook :P, Dus Elbert je maakt kans :mrgreen:

Elbertf dacht eerst niet aan een nieuwe topic voor zulke gesprekken zoals deze... :?
Keep bleeding, keep, keep bleeding love
I keep bleeding, I keep, keep bleeding love
Keep bleeding, keep, keep bleeding love
You cut me open

Coen
Berichten: 5387
Lid geworden op: 03 aug 2004, 10:25

Re: Off topic topic - deel 2

Bericht door Coen » 18 jun 2008, 12:55

ElbertF schreef:Stef en ik hebben ons het ziekenhuis in gelachen, het leek ons wel gepast om jullie enorme effort om alles neer te pennen te belonen met stevig zwijgoffensief. Helaas hebben we nog altijd geen bericht gekregen van jullie advocaat, dat zou helemaal een kostelijke bron van amusement geweest zijn. 8-)
Meer dan voldoende ouwe koeien op het droge om weer ontopic, dus offtopic te gaan en het netjes te houden!
- Coen
brandsrus schreef:/me heeft een 2 koppen koffie besteld met koekje en geeft een aan Coen en zegt: "Alstublieft en drink smakkelijk :), rekening kun je opsturen naar phpBB.nl Postbus 2 1234 AB Pruizen".
Volgens mij liggen Leeuwarden en Pruizen een heel eind uit elkaar! Maar toch bedankt voor de koffie! ;)

Gesloten