Off topic topic - deel 2

Praat mee over van alles en nog wat!
Forumregels
Dit forum is voor alle zinnige gesprekken buiten phpBB om. Discussies en gesprekken over interessante onderwerpen.

Een nieuw onderwerp moet..:
  • uiteraard voldoen aan de algemene voorwaarden
  • niet passen in de gewone supportfora
  • interessante zijn voor het overgrote deel van onze gebruikers
  • een neutrale of positieve ondertoon hebben
  • anders zijn dan bestaande onderwerpen
ElbertF
Berichten: 5803
Lid geworden op: 12 okt 2004, 08:34
Contacteer:

Re: Off topic topic - deel 2

Bericht door ElbertF » 01 jul 2008, 11:01

Ik heb me altijd verbaasd dat de overheid niet ingreep, 't is toch een kwestie van volksgezondheid.. Ik ben blij dat ik nu in frisse cafés kan zitten.

Roken is voor zwakke geesten. :ugeek:

Coen
Berichten: 5387
Lid geworden op: 03 aug 2004, 10:25

Re: Off topic topic - deel 2

Bericht door Coen » 01 jul 2008, 11:02

Dan kunnen we nu ook een keer phpBB-meeten in een kroeg zonder de hele tijd te zitten *kuch*en en hoesten. Hmm, een idee geboren! Bedankt iedereen die het rookverbod heeft ingevoerd! :D

ElbertF
Berichten: 5803
Lid geworden op: 12 okt 2004, 08:34
Contacteer:

Re: Off topic topic - deel 2

Bericht door ElbertF » 01 jul 2008, 11:04

Leuke is dat je buiten vaak niet mag drinken, rokers moeten dus steeds heen en weer. :twisted:

Gebruikersavatar
Bee
Berichten: 13403
Lid geworden op: 29 aug 2004, 10:30

Re: Off topic topic - deel 2

Bericht door Bee » 01 jul 2008, 11:04

Ik was al zo blij dat het rookverbod in de trein van kracht werd, wat een smerig hok was dat altijd :x
... Maar ik modereer (nog) niet.

Salomon
Berichten: 3878
Lid geworden op: 14 feb 2006, 16:15

Re: Off topic topic - deel 2

Bericht door Salomon » 01 jul 2008, 12:32

paul schreef:Ze beginnen tegenwordig al op hun 13de. denken ze dat ze erbij horen :).
Groepje van mij met een sponserloop laatst (14 jaar) gingen ook roken... Ik kan echt niet tegen die rook ;)

Coen
Berichten: 5387
Lid geworden op: 03 aug 2004, 10:25

Re: Off topic topic - deel 2

Bericht door Coen » 01 jul 2008, 12:58

Salomon schreef:Groepje van mij met een sponserloop laatst (14 jaar) gingen ook roken... Ik kan echt niet tegen die rook ;)
Dus jij bent de jongste uit de groep? Hoe jong was je ook alweer, 12? :? ;)

Gebruikersavatar
Bee
Berichten: 13403
Lid geworden op: 29 aug 2004, 10:30

Re: Off topic topic - deel 2

Bericht door Bee » 01 jul 2008, 13:07

Ik dacht 12 jaar 12 maanden en 12 dagen :lol:
... Maar ik modereer (nog) niet.

Gebruikersavatar
Gamemaniak
Berichten: 1747
Lid geworden op: 14 nov 2005, 19:03
Locatie: Westdorpe
Contacteer:

Re: Off topic topic - deel 2

Bericht door Gamemaniak » 01 jul 2008, 13:13

Mwah, ik kan wel tegen rook hoewel ik het liever niet heb, maar je mag tegenwoordig echt nergens meer roken. En het is gewoon zoals al vaker bewezen slecht voor je gezondheid, waarom overal verbieden te roken? Verbied gewoon het verkopen van sigaretten, maar nee hoor, daar verdient de regering veels te veel aan ;)

Gebruikersavatar
Bee
Berichten: 13403
Lid geworden op: 29 aug 2004, 10:30

Re: Off topic topic - deel 2

Bericht door Bee » 01 jul 2008, 13:16

Sigaretten verbieden is een slecht idee, en als voorbeeld hierbij haal ik het verbod op alcohol in de Verenigde Staten begin 20ste eeuw erbij. Toen is in dat land de maffia heel erg gegroeid en ontdook iedereen de wet. Dat liep zo uit de hand en het was onmogelijk om te handhaven dat die wet uit de grondwet is gehaald na tijdens het presidentschap van F.D. Roosevelt. ;)
... Maar ik modereer (nog) niet.

Coen
Berichten: 5387
Lid geworden op: 03 aug 2004, 10:25

Re: Off topic topic - deel 2

Bericht door Coen » 01 jul 2008, 13:39

Bee schreef:Sigaretten verbieden is een slecht idee, en als voorbeeld hierbij haal ik het verbod op alcohol in de Verenigde Staten begin 20ste eeuw erbij. Toen is in dat land de maffia heel erg gegroeid en ontdook iedereen de wet. Dat liep zo uit de hand en het was onmogelijk om te handhaven dat die wet uit de grondwet is gehaald na tijdens het presidentschap van F.D. Roosevelt. ;)
Klopt, de maffia maar ook de minder georganiseerde misdaad zal hier flink van profiteren. Mooi voorbeeld ook, die alcohol. Sowieso werkt iets verbieden altijd het tegendeel in de hand. Als ik tegen iemand zeg; "Het maakt niet uit wat je doet, als je dít maar niet doet.", is de kans groot dat diegene juist dát gaat doen. Gebeurt dagelijks hier op phpBB.nl! ;)

Ik zie het op de een of andere manier wel voor me, mensen die stiekem (schuw om zich heen kijkend) een pakje sigaretten op de hoek van de straat kopen! :)

Hou dit vast, inhoudelijke discussie in dit topic - w00t w00t!

Gebruikersavatar
Paul
Beheerder
Beheerder
Berichten: 20297
Lid geworden op: 23 okt 2003, 11:38
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Off topic topic - deel 2

Bericht door Paul » 01 jul 2008, 13:44

De slechte gewoon van veel mensen na roken is nog steeds alcohol, en ook die is behoorlijk schadelijk, zelfs een drugs officieel.

Coen
Berichten: 5387
Lid geworden op: 03 aug 2004, 10:25

Re: Off topic topic - deel 2

Bericht door Coen » 01 jul 2008, 13:46

paul schreef:De slechte gewoon van veel mensen na roken is nog steeds alcohol, en ook die is behoorlijk schadelijk, zelfs een drugs officieel.
Ik vind het een heel erg goede gewoonte. Als je je grenzen maar kent. Mensen die alcoholtechnisch gezien niet weten waar de grens is, mogen van mij gewoon geen alcohol meer. Als je je grens wel kent, is er niets gezelliger dan een biertje/wijntje van tijd tot tijd! :ugeek:

Gebruikersavatar
Bee
Berichten: 13403
Lid geworden op: 29 aug 2004, 10:30

Re: Off topic topic - deel 2

Bericht door Bee » 01 jul 2008, 13:50

Ik vind persoonlijk dat barmannen/barvrouwen misschien wel iets vaker mogen zeggen tegen bepaalde mensen dat het zo wel genoeg is geweest kwa alcohol. Sommigen gaan misschien zelfs stelselmatig te ver. Probleem is wellicht toch groter dan iedereen denkt, dat wel.
... Maar ik modereer (nog) niet.

Gebruikersavatar
brandsrus
Berichten: 1966
Lid geworden op: 01 jul 2005, 19:38
Locatie: r. Лeувapдeн
Contacteer:

Re: Off topic topic - deel 2

Bericht door brandsrus » 01 jul 2008, 13:52

/me pakt In dit kader even een ijskoud biertje en leest mee met dit onderwerp 8-)

Gebruikersavatar
Paul
Beheerder
Beheerder
Berichten: 20297
Lid geworden op: 23 okt 2003, 11:38
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Off topic topic - deel 2

Bericht door Paul » 01 jul 2008, 14:01

Coen schreef:
paul schreef:De slechte gewoon van veel mensen na roken is nog steeds alcohol, en ook die is behoorlijk schadelijk, zelfs een drugs officieel.
Ik vind het een heel erg goede gewoonte. Als je je grenzen maar kent. Mensen die alcoholtechnisch gezien niet weten waar de grens is, mogen van mij gewoon geen alcohol meer. Als je je grens wel kent, is er niets gezelliger dan een biertje/wijntje van tijd tot tijd! :ugeek:
Absoluut, tegen een biertje zeg ik nooit nee, maar je moet zeker weten waar de grens ligt. Wanneer ik kijk naar sommige klasgenoten dan drinken die zich iedere avond helemaal dood bijna, en dan zeg ik, nu moet je toch eens na gaan denken wat je eigenlijk metjezelf doet.

Gebruikersavatar
Bee
Berichten: 13403
Lid geworden op: 29 aug 2004, 10:30

Re: Off topic topic - deel 2

Bericht door Bee » 01 jul 2008, 14:04

paul schreef:Absoluut, tegen een biertje zeg ik nooit nee, maar je moet zeker weten waar de grens ligt.
Contradictie! Als jij al 9 biertjes ophebt en Coen bied je een tiende aan op zijn kosten, zeg je dan nee?
... Maar ik modereer (nog) niet.

Gebruikersavatar
Paul
Beheerder
Beheerder
Berichten: 20297
Lid geworden op: 23 okt 2003, 11:38
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Off topic topic - deel 2

Bericht door Paul » 01 jul 2008, 14:05

Ja.

EDIT: Maar wat uitgebreider. Ik leg vooraf aan een avond voor mezelf vast hoeveel ik drink, en bij die hoeveelheid stop ik ook echt. Ik ga er niet overheen.

Gebruikersavatar
brandsrus
Berichten: 1966
Lid geworden op: 01 jul 2005, 19:38
Locatie: r. Лeувapдeн
Contacteer:

Re: Off topic topic - deel 2

Bericht door brandsrus » 01 jul 2008, 14:08

paul schreef:Ja.

EDIT: Maar wat uitgebreider. Ik leg vooraf aan een avond voor mezelf vast hoeveel ik drink, en bij die hoeveelheid stop ik ook echt. Ik ga er niet overheen.
Dan ben je een van de verstandige mensen :P

Gebruikersavatar
Bee
Berichten: 13403
Lid geworden op: 29 aug 2004, 10:30

Re: Off topic topic - deel 2

Bericht door Bee » 01 jul 2008, 14:09

En hoe zit dat met jou, Brandsrus?

Je pakt elke keer bier uit de koelkast, maar pak je niet teveel?
... Maar ik modereer (nog) niet.

Gebruikersavatar
brandsrus
Berichten: 1966
Lid geworden op: 01 jul 2005, 19:38
Locatie: r. Лeувapдeн
Contacteer:

Re: Off topic topic - deel 2

Bericht door brandsrus » 01 jul 2008, 14:24

Bee schreef:En hoe zit dat met jou, Brandsrus?

Je pakt elke keer bier uit de koelkast, maar pak je niet teveel?
/me pakt altijd virtueel bier :P. Ik drink altijd water of thee of koffie bij de computer, nooit Bier :) Wel eens een borrel maar dat is niet achter de pc :)

Gesloten