Fitna the movie

Praat mee over van alles en nog wat!
Forumregels
Dit forum is voor alle zinnige gesprekken buiten phpBB om. Discussies en gesprekken over interessante onderwerpen.

Een nieuw onderwerp moet..:
  • uiteraard voldoen aan de algemene voorwaarden
  • niet passen in de gewone supportfora
  • interessante zijn voor het overgrote deel van onze gebruikers
  • een neutrale of positieve ondertoon hebben
  • anders zijn dan bestaande onderwerpen
Gebruikersavatar
Lucas
Berichten: 1630
Lid geworden op: 19 feb 2007, 10:52
Locatie: R´dam

Re: Fitna the movie

Bericht door Lucas » 28 mar 2008, 17:28

True, maar dat is niet het effect dat hij wilde maken denk ik. En het is hier politiek gezien, niet maatschappelijk. Ik zou een film kunnen maken over phpBB.nl en dan zeggen: "Dat Elbert en Stef dictators zijn en dat dat hoognodig moet veranderen". Ik geef alleen geen oplossing over hoe ik vind dat het moet. Nou is het verschil dat Wilders een politicus is(vandaar dat ik het ergens best kwalijk vind) en ik niet. Maar het idee blijft hetzelfde. Hij heeft er politiek gezien niets mee bereikt. Hij is nu wel bereid in debat te gaan, maar ik vermoed dat dat anders gaat aflopen dan dat hij zelf wil. Misschien ga ik wel naar dat spoeddebat, ik ben dan toch vrij..

ElbertF
Berichten: 5803
Lid geworden op: 12 okt 2004, 08:34
Contacteer:

Re: Fitna the movie

Bericht door ElbertF » 28 mar 2008, 17:38

Lucas schreef:True, maar dat is niet het effect dat hij wilde maken denk ik. En het is hier politiek gezien, niet maatschappelijk.
Ik denk het wel. Waar denk je trouwens dat "poly" in "politiek" voor staat?
Lucas schreef:Ik zou een film kunnen maken over phpBB.nl en dan zeggen: "Dat Elbert en Stef dictators zijn en dat dat hoognodig moet veranderen". Ik geef alleen geen oplossing over hoe ik vind dat het moet. Nou is het verschil dat Wilders een politicus is(vandaar dat ik het ergens best kwalijk vind) en ik niet.
Het aandragen van oplossingen doet hij dus in de tweede kamer, juist omdat hij een politicus is. Hij heeft aangegeven een debat te willen aangaan. Daarnaast kun je z'n politieke agenda gewoon opzoeken en lezen wat volgens hem oplossingen zijn.

Gebruikersavatar
Lucas
Berichten: 1630
Lid geworden op: 19 feb 2007, 10:52
Locatie: R´dam

Re: Fitna the movie

Bericht door Lucas » 28 mar 2008, 17:49

ElbertF schreef:Ik denk het wel. Waar denk je trouwens dat "poly" in "politiek" voor staat?
Ho...nou haal je dingen door elkaar. Iets van een politiek standpunt zien is iets anders dan het van een maatschappelijk standpunt zien. Politieke standpunten hebben te maken met wat de mensen die het land besturen vinden en samen achter staan. Jij en ik kunnen dus alleen een politiek standpunt hebben over wat er in Den Haag, de provincie Zuid-Holland of de gemeente Rotterdam wordt beslist. Als het gaat over hoe autochtonen en allochtonen met elkaar omgaan, noemen we dat maatschappelijk probleem. Je kan een maatschappelijk probleem op een politieke manier oplossen, iets dat ik wel verwacht van Wilders. Maar hij lost het niet op.
Het aandragen van oplossingen doet hij dus in de tweede kamer, juist omdat hij een politicus is. Hij heeft aangegeven een debat te willen aangaan. Daarnaast kun je z'n politieke agenda gewoon opzoeken en lezen wat volgens hem oplossingen zijn.
Beperk je ook hier even tot de film. Ik weet dat zijn oplossingen daar staan, maar zijn film heeft geen enkele "impact". Het is nu niet opeens van: "We MOETEN hier wat aan doen." tenminste, bij mij. Als jij anders denkt vind ik het prima. Maar heb jij woedend, vol onbegrip, de film bekeken. Ik had meer zoiets van: "Juist..en we maken ons hier druk om?"
Wikipedia schreef:Politeia betekende onder meer: burgerlijke samenleving; het leven als burger in de samenleving; staat; staatsvorm; en stads- of staatsbestuur.
Ik heb het moeten leren en ik wist het zeker...maar ik wil iets hebben om op terug te vallen. :ugeek:

ElbertF
Berichten: 5803
Lid geworden op: 12 okt 2004, 08:34
Contacteer:

Re: Fitna the movie

Bericht door ElbertF » 28 mar 2008, 17:59

Lucas schreef:Beperk je ook hier even tot de film.
Ehh we hadden het toch over Wilders?

Het is gewoon een 'korte film' die een gevoel weergeeft en oproept, niet een documentaire over de Islam of een politiek voorstel. Wat hij in z'n film laat zien moet bepaalt hij als regisseur zelf, dat kan toch losstaan van wat hij doet in de 2e kamer?

Salomon
Berichten: 3878
Lid geworden op: 14 feb 2006, 16:15

Re: Fitna the movie

Bericht door Salomon » 28 mar 2008, 18:31

Natuurlijk kan dat, maar als politicus draag je wel een verantwoordelijkheid...

Gebruikersavatar
Lucas
Berichten: 1630
Lid geworden op: 19 feb 2007, 10:52
Locatie: R´dam

Re: Fitna the movie

Bericht door Lucas » 28 mar 2008, 18:42

ElbertF schreef:dat kan toch losstaan van wat hij doet in de 2e kamer?
Dat kan, mits het geen onderwerp van discussie is. Als Rutte nu een film maakt over kartel-vorming, vind ik het prima..want dan wordt het op de agenda gezet. Maar dit staat al op de agenda en is elk debat uit de weg gegaan. En nu opeens wel vind ik ook weer onzin. Deze film is gewoon een provocatie en nutteloos in dat opzicht. Dat hij hem uit heeft gebracht vind ik dan weer wel goed, maar eigenlijk had hij er niet aan moeten beginnen.
ElbertF schreef:Ehh we hadden het toch over Wilders?
*points at topictitle* Just doing my job :ugeek: :P

ElbertF
Berichten: 5803
Lid geworden op: 12 okt 2004, 08:34
Contacteer:

Re: Fitna the movie

Bericht door ElbertF » 28 mar 2008, 21:08

Dus Wilders moet een oplossing aandragen in de film en niet erbuiten vanwege deze onderwerptitel? :ugeek:

Gebruikersavatar
Pascal
Berichten: 2315
Lid geworden op: 20 feb 2007, 18:55
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Fitna the movie

Bericht door Pascal » 28 mar 2008, 21:36

idd, als jij bijvoorbeeld 1 film maakt over het geweld van de bijbel ^^ dan doe je dat toch ook om een oplossing te zoeken? :ugeek:
Keep bleeding, keep, keep bleeding love
I keep bleeding, I keep, keep bleeding love
Keep bleeding, keep, keep bleeding love
You cut me open

ElbertF
Berichten: 5803
Lid geworden op: 12 okt 2004, 08:34
Contacteer:

Re: Fitna the movie

Bericht door ElbertF » 28 mar 2008, 21:40

Nee als ik een film maak over het geweld van de Bijbel wil ik het geweld van de Bijbel laten zien.

Gebruikersavatar
Pascal
Berichten: 2315
Lid geworden op: 20 feb 2007, 18:55
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: Fitna the movie

Bericht door Pascal » 28 mar 2008, 21:41

ElbertF schreef:Nee als ik een film maak over het geweld van de Bijbel wil ik het geweld van de Bijbel laten zien.
en daar geen oplossing voor bedenken? :?
Keep bleeding, keep, keep bleeding love
I keep bleeding, I keep, keep bleeding love
Keep bleeding, keep, keep bleeding love
You cut me open

Gebruikersavatar
Gamemaniak
Berichten: 1747
Lid geworden op: 14 nov 2005, 19:03
Locatie: Westdorpe
Contacteer:

Re: Fitna the movie

Bericht door Gamemaniak » 28 mar 2008, 21:53

simvader schreef:
ElbertF schreef:Nee als ik een film maak over het geweld van de Bijbel wil ik het geweld van de Bijbel laten zien.
en daar geen oplossing voor bedenken? :?
Natuurlijk wel, dan moet je alle geloven op hele wereld verbieden, dan heb je de oplossing gevonden ;)
Wijziging: Fitna is verwijderd van Liveleak

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 2376
Lid geworden op: 05 mei 2007, 15:24
Locatie: memberlist.php

Re: Fitna the movie

Bericht door Johan » 29 mar 2008, 10:56

Jup, Fitna is gone :shock:

Ik vind het wel enorm triest dat allemaal Saoudi-Huppelepup landen (moslims) er nu mee aankomen 'We gaan Nederland boycotten!'. Ze leven van het toerisme en Nederlanders zijn vooral toeristen. Bovendien heeft Nederland een behoorlijk hoge status in de wereldmaatschappij zodat ze meer dan enkel NL zullen boycotten :P
Voormalig Support Teamlid

ElbertF
Berichten: 5803
Lid geworden op: 12 okt 2004, 08:34
Contacteer:

Re: Fitna the movie

Bericht door ElbertF » 29 mar 2008, 11:29

Hij staat ook op Google Video hoor. :ugeek:

svenn
Berichten: 5001
Lid geworden op: 14 jul 2004, 13:00
Locatie: Kortrijk
Contacteer:

Re: Fitna the movie

Bericht door svenn » 29 mar 2008, 13:43

fulleffect schreef:mediageile badaap is die wilders... dat soort mensen vragen er om om gedropt te worden in een moslimland. :roll:
Dit is wat extremisten hopen dat je zou reageren. Denk na over wat je schrijft en je zult zelf lezen wat je schrijft.

Fitna is een mooie film, hij past trouwens even goed bij de bijbel en de kruistochten, enkel hadden we toen nog geen camera bij de hand.

Het spijtige is dat vele moslims helemaal de Koran niet kunnen lezen. Enkel de hogere klasse kan zich erin verdiepen. Wat nu juist het punt is van dhr. Wilders heb ik ook niet helemaal. Stop islamisering en behoud de vrijheid. Vrijheid van meningsuiting & geloofskeuze ? Islamisering is een keuze die ieder individueel maakt, extremisme echter is tegenstrijdig met vrijheid. Het is dan ook dat wat we uit onze maatschappij moeten weren. Overigens de tekst die zou uitgesproken zijn in een Nederlandse moskee, is enkel provocerend, maar kan helemaal uit zijn context zijn getrokken. Daarom is het niet aan de politici maar aan de justitie om hierover te beslissen.

Ik ben van mening dat dit niet een film voor het volk is, want een deel van het volk zal de interpretatie en provocatie aan nemen die door media en extremisten gevoed is.

Wat ik niet begrijp aan geloofskwesties is dat zowel het christendom als Islam van oorsprong vrij gelijklopend zijn. Het effectieve verschil is dat Abraham, Mozes en Jezus worden gezien als profeten, terwijl het christendom enkel Abraham en Mozes ziet als profeten en Jezus als de zoon van God. Als we dat vergelijken met Boeddhisme, zitten zowel Islam als Christendom op dezelfde golflengte.

Ik ben islamiet noch christen, en zal het ook nooit worden. Beide geloven zijn van mening dat 1 God alles heeft "gemaakt" (creationisme). Indien je dat gelooft, wat ik aanneem dat je dat doet, indien je jezelf als gelovige definieert. Dan ben je van mening dat 100'den jaren wetenschappelijk onderzoek fout is. Dan bekijk je de wereld zonder evolutietheorie, zonder fysische wetmatigheden... Als mens hebben we de kans fout te zijn, in mijn ogen zijn die mensen fout. Dat is dan ook hun vrijheid van meningsuiting.

Svenn.

- edit -
Typo's

- edit 2 -
Geslaagde taken Nederlands : 0 ;)

Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 2376
Lid geworden op: 05 mei 2007, 15:24
Locatie: memberlist.php

Re: Fitna the movie

Bericht door Johan » 30 mar 2008, 12:01

ElbertF schreef:Hij staat ook op Google Video hoor. :ugeek:
Heb hem net gedownload in RealPlayer ;)
Voormalig Support Teamlid

Gebruikersavatar
Gamemaniak
Berichten: 1747
Lid geworden op: 14 nov 2005, 19:03
Locatie: Westdorpe
Contacteer:

Re: Fitna the movie

Bericht door Gamemaniak » 30 mar 2008, 12:47

We hebben het er op mijn werk ook over gehad, en we zijn het met elkaar eens, dat de film net zo slecht is als wilders zijn kapsel, en dat de film een beetje knip en plakwerk is wat de slimste kleuter nog in elkaar kan zetten.

Gebruikersavatar
Stef
Berichten: 9080
Lid geworden op: 04 jun 2003, 20:47

Re: Fitna the movie

Bericht door Stef » 30 mar 2008, 14:11


Gebruikersavatar
Johan
Berichten: 2376
Lid geworden op: 05 mei 2007, 15:24
Locatie: memberlist.php

Re: Fitna the movie

Bericht door Johan » 30 mar 2008, 14:17

Geweldig :)
Voormalig Support Teamlid

Gebruikersavatar
Derky
Berichten: 4466
Lid geworden op: 07 apr 2005, 16:24
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: Fitna the movie

Bericht door Derky » 30 mar 2008, 14:18

Hij heeft met z'n andere hand de Ipod gejat van die meneer! :o

ElbertF
Berichten: 5803
Lid geworden op: 12 okt 2004, 08:34
Contacteer:

Re: Fitna the movie

Bericht door ElbertF » 30 mar 2008, 14:22

Hij blijft schieten zeg.

Plaats reactie