3FM Serious Request
Forumregels
Dit forum is voor alle zinnige gesprekken buiten phpBB om. Discussies en gesprekken over interessante onderwerpen.
Een nieuw onderwerp moet..:
Dit forum is voor alle zinnige gesprekken buiten phpBB om. Discussies en gesprekken over interessante onderwerpen.
Een nieuw onderwerp moet..:
- uiteraard voldoen aan de algemene voorwaarden
- niet passen in de gewone supportfora
- interessante zijn voor het overgrote deel van onze gebruikers
- een neutrale of positieve ondertoon hebben
- anders zijn dan bestaande onderwerpen
3FM Serious Request
Drie DJ’s van 3FM hebben zich vanmorgen op laten sluiten door prins Willem Alexander. Zes dagen lang verzorgen Rob Stenders, Michiel Veenstra en Gerard Ekdom de radio van 3FM, vanuit het glazen huis. Met Serious Request wordt erg veel geld opgehaald voor het goede doel, vorig jaar bracht de actie 2,8 miljoen euro op. Eén miljoen euro werd vorig jaar geschonken door de Nederlandse regering.
Goede doelen
Dit jaar gaat al het geld dat met deze actie opgehaald word, naar een betere drinkwatervoorziening voor plaatsen op de wereld waar het niet zo vanzelfsprekend is. Iedereen kan deze actie steunen, er zijn tal van mogelijkheden om zelf te doneren. Prins Willem Alexander is sinds 1998 zelf erg actief bezig op het gebied van waterbeheer, dus deze Serious Request past precies bij hem.
Vorig jaar bracht de actie € 2,8 miljoen euro op, dit ging in zijn geheel naar het Rode Kruis. Het enorme geldbedrag werd toen besteed aan het opruimen van landmijnen in gebieden waar deze nog steeds een groot gevaar vormen. Ook dit jaar is het goede doel een samenwerking met het Rode Kruis.
Doe jij ook mee?
Doe jij ook iets voor deze actie, als geld doneren of op een andere manier een steentje bijdragen? Verder ben ik op zoek naar banners om deze actie te steunen. Heeft iemand al wat banners gevonden, ik vind alleen de banners van vorig jaar...
Goede doelen
Dit jaar gaat al het geld dat met deze actie opgehaald word, naar een betere drinkwatervoorziening voor plaatsen op de wereld waar het niet zo vanzelfsprekend is. Iedereen kan deze actie steunen, er zijn tal van mogelijkheden om zelf te doneren. Prins Willem Alexander is sinds 1998 zelf erg actief bezig op het gebied van waterbeheer, dus deze Serious Request past precies bij hem.
Vorig jaar bracht de actie € 2,8 miljoen euro op, dit ging in zijn geheel naar het Rode Kruis. Het enorme geldbedrag werd toen besteed aan het opruimen van landmijnen in gebieden waar deze nog steeds een groot gevaar vormen. Ook dit jaar is het goede doel een samenwerking met het Rode Kruis.
Doe jij ook mee?
Doe jij ook iets voor deze actie, als geld doneren of op een andere manier een steentje bijdragen? Verder ben ik op zoek naar banners om deze actie te steunen. Heeft iemand al wat banners gevonden, ik vind alleen de banners van vorig jaar...
- Jan
- Contacteer:
Re: 3FM Serious Request
Bewijs dat Nederlanders na-apers zijn.
Wij startten vorig jaar al met het Glazen huis, dit jaar doen we het opnieuw. Je mag eens raden voor welk goed doel... Correct: drinkwater.
Maargoed, ik vergeef 't jullie omdat 't voor de arme mensjes is hè
Wij startten vorig jaar al met het Glazen huis, dit jaar doen we het opnieuw. Je mag eens raden voor welk goed doel... Correct: drinkwater.
Maargoed, ik vergeef 't jullie omdat 't voor de arme mensjes is hè

Even voor de goede orde, vorig jaar deed Nederland dit ook al. Heb je mijn post niet goed gelezen?Jan schreef:Bewijs dat Nederlanders na-apers zijn.

En de Belgen zijn eerder na-apers, want vorig jaar pakten jullie ons onderwerp ook al over!

Is het 3de of zelfs 4de jaar al dacht ik. 

ForumHulp.nl kan u helpen met: Technisch onderhoud, Extensies installaties/aanpassingen en Webdesign.
Teammember op
- Jan
- Contacteer:
** Bewerkt snel, snel wikipedia **
Maargoed, m'n excuses, terug naar het onderwerp dat Coen aanhaalde
Maargoed, m'n excuses, terug naar het onderwerp dat Coen aanhaalde

Goede actie, vierde achtereenvolgende jaar alweer. Ik ving op dat er behalve België/StuBru (vorig jaar voor het eerst erbij) nu nog meer andere landen ook meedoen. Er is een 3FM jock die al die glazen huizen nu langsgaat gedurende deze actie.
Misschien dat ik van 't weekend wel ff naar België rijd, een daar een requestje doe via de brievenbus. Toch stoerder dan bellen naar 3FM.
Misschien dat ik van 't weekend wel ff naar België rijd, een daar een requestje doe via de brievenbus. Toch stoerder dan bellen naar 3FM.
hoeveel hebben ze nou opgehaald, ik miste het een beetje zowat...
Keep bleeding, keep, keep bleeding love
I keep bleeding, I keep, keep bleeding love
You cut me open
I keep bleeding, I keep, keep bleeding love
You cut me open
-
- Contacteer:
ik dacht iets van 2,5 miljoen euro incl. verdubbeling van de regering
- Jan
- Contacteer:
Wij hadden 2.3 miljoen + 1 miljoen regering.
Maargoed, die 1 miljoen regering is eigelijk gwn verplichte bijdrage van iedereen
Maargoed, die 1 miljoen regering is eigelijk gwn verplichte bijdrage van iedereen

Bij jullie zat dat miljoen van de regering er al in, Jan...
5.2 mln, inclusief de verdubelling.
- Jan
- Contacteer:
Nope:Salomon schreef:Bij jullie zat dat miljoen van de regering er al in, Jan...
WikiPedia schreef:In de slotshow van de actie werd bekendgemaakt dat de actie om 18 u 's avonds dd 24 december, € 2.053.568 ingezameld had. Daarbij kwam nog het geld van de federale en Vlaamse overheid, zodat er in totaal € 3.353.568 bijeengezameld werd.
Ach, er is door iedereen veel opgehaald voor meer water!
Ik heb 51 euro bijgedragen, door water te pompen en iemand die zet dan die liters om in water
(iemand die op het Plein is geweest, weet wat ik bedoel).

Werd ook gewoon op radio en tv uitgelegd.