wordt gek van vista, betere bestuuringssysteem?

Praat mee over van alles en nog wat!
Forumregels
Dit forum is voor alle zinnige gesprekken buiten phpBB om. Discussies en gesprekken over interessante onderwerpen.

Een nieuw onderwerp moet..:
  • uiteraard voldoen aan de algemene voorwaarden
  • niet passen in de gewone supportfora
  • interessante zijn voor het overgrote deel van onze gebruikers
  • een neutrale of positieve ondertoon hebben
  • anders zijn dan bestaande onderwerpen
Gebruikersavatar
Bas
Berichten: 2741
Lid geworden op: 02 dec 2003, 17:38
Locatie: Omgeving Goslar (Duitsland)
Contacteer:

Re: wordt gek van vista, betere bestuuringssysteem?

Bericht door Bas » 14 dec 2007, 10:36

Nee, niet, je moet ook nog een Mac kopen, van minimaal 1200 euro als je erop wilt gamen, of 700 euro als je dat niet wilt ;)

Gebruikersavatar
Pascal
Berichten: 2315
Lid geworden op: 20 feb 2007, 18:55
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: wordt gek van vista, betere bestuuringssysteem?

Bericht door Pascal » 14 dec 2007, 10:38

dan vraag ik die voor mijn verjaardag...
Keep bleeding, keep, keep bleeding love
I keep bleeding, I keep, keep bleeding love
Keep bleeding, keep, keep bleeding love
You cut me open

Gebruikersavatar
Bee
Berichten: 13403
Lid geworden op: 29 aug 2004, 10:30

Re: wordt gek van vista, betere bestuuringssysteem?

Bericht door Bee » 15 dec 2007, 16:19

Er is hier iemand verwend geloof ik :lol:.

Mac OS X is voor een heleboel geschikt, maar niet voor veel spellen :roll:. En als spellen geschikt zijn voor Mac OS X dan komen die vaak pas tot 9 maanden later uit dan voor Windows.

En mocht je arme zielige computerspelletje nu niet werken onder Windows Vista, maar wel onder XP, waarom probeer je de good old compatibiliteitsmodus dan niet? Zoek in "Computer" het geinstalleerde spel op, open het eigenschappenvenster van het programma, tabblad compatibiliteit, vinkje zetten bij "Dit programma in deze compatibiliteitsmodus uitvoeren:" en daarna in het selectieboxje kiezen voor "Windows XP (Service Pack 2)".

Zowieso gaat Gebruikersaccountbeheer vervelend doen als een programma dingen gaat opslaan in de Program Files map, je zou er daarvoor voor kunnen kiezen het spel als administrator uit te voeren (vinkje staat ook op het compatibiliteitstabblad), of ervoor zorgen dat het spel zijn shizzle gaat opslaan in de gebruikersmap (C:\Users\Simvader\).

Windows Vista is het beste besturingssysteem wat Microsoft tot op heden heeft afgeleverd kwa beveiliging en gebruikersvriendelijkheid, helaas wordt er nu juist geklaagd over de beveiliging en de gebruikersvriendelijkheid :roll:.

Populaire spellen spelen betekent Windows (of een spelcomputer!) gebruiken!
... Maar ik modereer (nog) niet.

lifeguard
Berichten: 2861
Lid geworden op: 05 jul 2005, 08:20
Locatie: Dakloos
Contacteer:

Re: wordt gek van vista, betere bestuuringssysteem?

Bericht door lifeguard » 15 dec 2007, 16:49

Degene die klagen over Vista, hebben of een traag systeem, of geen kennis van waar ze mee bezig zijn.
De meeste klachten zijn dan ook, dat het geheugen slurpt, en dat al die eye-candy niet had gehoeven.

Hoe blij waren sommige van die klagers dat er een theme in ontwikkeling was voor XP, die toen Longhorn nabootste, en Vista? En waarom? Niet voor de functionaliteit, want daar was niks aan veranderd, maar voor de eye candy.

En ja, traag?
Ik heb niet het meest recente systeem. Maar ik kan tot nu toe, alles redelijk tot goed draaien.
Heb niks uitgeschakeld, gewoon alles standaard.
En die eye-candy... Mwoah, ik was het blauwe van XP wel zat. Het is even wennen, maar ook dit went weer. :mrgreen:
Doenwenu.nl Een site over van alles ... zeg maar

Gebruikersavatar
Gamemaniak
Berichten: 1747
Lid geworden op: 14 nov 2005, 19:03
Locatie: Westdorpe
Contacteer:

Re: wordt gek van vista, betere bestuuringssysteem?

Bericht door Gamemaniak » 15 dec 2007, 16:51

Daarom hebben ze ook die leuke skin packs uitgevonden voor windows :D Momenteel gebruik ik een alienware style ;)

BetaDevil
Berichten: 2810
Lid geworden op: 28 mei 2006, 15:27

Re: wordt gek van vista, betere bestuuringssysteem?

Bericht door BetaDevil » 15 dec 2007, 16:55

Gamemaniak schreef:Daarom hebben ze ook die leuke skin packs uitgevonden voor windows :D Momenteel gebruik ik een alienware style ;)
Skin packs voor Windows zijn soms hetzelde als stijlen voor phpBB3. De makers denken dat ze mooi zijn maar door de overgrote plaatjes, de herhaling van een plaatje op de achtergrond of op een balkje brengt alleen maar lelijkheid met zich mee.

Salomon
Berichten: 3878
Lid geworden op: 14 feb 2006, 16:15

Re: wordt gek van vista, betere bestuuringssysteem?

Bericht door Salomon » 15 dec 2007, 17:58

Bee schreef:Er is hier iemand verwend geloof ik :lol:.

Mac OS X is voor een heleboel geschikt, maar niet voor veel spellen :roll:. En als spellen geschikt zijn voor Mac OS X dan komen die vaak pas tot 9 maanden later uit dan voor Windows.

En mocht je arme zielige computerspelletje nu niet werken onder Windows Vista, maar wel onder XP, waarom probeer je de good old compatibiliteitsmodus dan niet? Zoek in "Computer" het geinstalleerde spel op, open het eigenschappenvenster van het programma, tabblad compatibiliteit, vinkje zetten bij "Dit programma in deze compatibiliteitsmodus uitvoeren:" en daarna in het selectieboxje kiezen voor "Windows XP (Service Pack 2)".

Zowieso gaat Gebruikersaccountbeheer vervelend doen als een programma dingen gaat opslaan in de Program Files map, je zou er daarvoor voor kunnen kiezen het spel als administrator uit te voeren (vinkje staat ook op het compatibiliteitstabblad), of ervoor zorgen dat het spel zijn shizzle gaat opslaan in de gebruikersmap (C:\Users\Simvader\).

Windows Vista is het beste besturingssysteem wat Microsoft tot op heden heeft afgeleverd kwa beveiliging en gebruikersvriendelijkheid, helaas wordt er nu juist geklaagd over de beveiliging en de gebruikersvriendelijkheid :roll:.

Populaire spellen spelen betekent Windows (of een spelcomputer!) gebruiken!
Ik had laatst een heel eenvoudig spel, speel niet vaak spellen maargoed. Ik wou het spel installeren, prima. Ik wou het draaien, zelfs in compabiliteitsmodus en met administrator vinkje werkt het niet. Dus dat geld niet altijd, Bee :)
lifeguard schreef:Degene die klagen over Vista, hebben of een traag systeem, of geen kennis van waar ze mee bezig zijn.
De meeste klachten zijn dan ook, dat het geheugen slurpt, en dat al die eye-candy niet had gehoeven.

Hoe blij waren sommige van die klagers dat er een theme in ontwikkeling was voor XP, die toen Longhorn nabootste, en Vista? En waarom? Niet voor de functionaliteit, want daar was niks aan veranderd, maar voor de eye candy.

En ja, traag?
Ik heb niet het meest recente systeem. Maar ik kan tot nu toe, alles redelijk tot goed draaien.
Heb niks uitgeschakeld, gewoon alles standaard.
En die eye-candy... Mwoah, ik was het blauwe van XP wel zat. Het is even wennen, maar ook dit went weer. :mrgreen:
En waarom doen ze dat dan zo? Waarom moet een nieuw systeem altijd zo traag zijn, terwijl mensen snellere dingen willen? Ik Je hebt er ontzettend veel geheugen/snelle processor voor nodig. Waarom? Waarom moet dat zo? Het is alleen maar vaag.

Joeyvgelder
Berichten: 92
Lid geworden op: 26 apr 2007, 15:25

Re: wordt gek van vista, betere bestuuringssysteem?

Bericht door Joeyvgelder » 26 dec 2007, 21:23

ik zou windows xp kopen.

Gebruikersavatar
Pascal
Berichten: 2315
Lid geworden op: 20 feb 2007, 18:55
Locatie: Nijmegen
Contacteer:

Re: wordt gek van vista, betere bestuuringssysteem?

Bericht door Pascal » 26 dec 2007, 22:46

Ik had laatst een heel eenvoudig spel, speel niet vaak spellen maargoed. Ik wou het spel installeren, prima. Ik wou het draaien, zelfs in compabiliteitsmodus en met administrator vinkje werkt het niet. Dus dat geld niet altijd, Bee
dat heb ik dus ook, een spel die het bijna overal doet, maar niet bij vista, eerst deed die het wel, maar 2 keer spelen later,... niks, kreeg de game niet eens opgestart..

ik krijk steeds vaker ook een blauw scherm met daarop: Visual memory dump (telt die snel tot 100)
en dan sluit die af!

heel erg handig als je net een verslag zit te tikkken... of iets anders doet... :evil:
Keep bleeding, keep, keep bleeding love
I keep bleeding, I keep, keep bleeding love
Keep bleeding, keep, keep bleeding love
You cut me open

nickdhnick
Berichten: 632
Lid geworden op: 10 apr 2006, 16:38
Locatie: Apeldoorn
Contacteer:

Re: wordt gek van vista, betere bestuuringssysteem?

Bericht door nickdhnick » 26 dec 2007, 23:33

Dan doen jullie toch echt iets fout mensen, want ik heb totaal geen problemen met vista,

tsja alleen wanneer ik iets wil installeren wat eigenlijk voor XP is zoals een game, dan doet die het ook niet altijd. dus....

Plaats reactie