bovenaan in google

Praat mee over van alles en nog wat!
Forumregels
Dit forum is voor alle zinnige gesprekken buiten phpBB om. Discussies en gesprekken over interessante onderwerpen.

Een nieuw onderwerp moet..:
  • uiteraard voldoen aan de algemene voorwaarden
  • niet passen in de gewone supportfora
  • interessante zijn voor het overgrote deel van onze gebruikers
  • een neutrale of positieve ondertoon hebben
  • anders zijn dan bestaande onderwerpen
Plaats reactie
ermanbrusselmans
Berichten: 10
Lid geworden op: 04 dec 2007, 02:49

bovenaan in google

Bericht door ermanbrusselmans » 05 dec 2007, 03:05

Hoe kan ik in de lijst van google komen.
Volgens google kan je daarvoor een mail sturen met je URL, dit heb ik gedaan maar de verwerking kan enkele weken duren.
Verder kan ik een metatag aanmaken: <meta name="verify-v1" content="D1KCWg3gnEzxf1etfu0aviAn4DRYaB+98YVyecUdvw8=" />
maar weet hem niet te plaatsen.
kan iemand helpen.

Mvg,

Gebruikersavatar
Lucas
Berichten: 1630
Lid geworden op: 19 feb 2007, 10:52
Locatie: R´dam

Re: bovenaan in google

Bericht door Lucas » 05 dec 2007, 08:13

Je forum wordt automatisch geindexeerd. Hoe je precies bovenaan komt is bedrijfsgeheim.

lifeguard
Berichten: 2861
Lid geworden op: 05 jul 2005, 08:20
Locatie: Dakloos
Contacteer:

Re: bovenaan in google

Bericht door lifeguard » 05 dec 2007, 10:10

Lucas schreef:Je forum wordt automatisch geindexeerd. Hoe je precies bovenaan komt is bedrijfsgeheim.
Oja?
Volgens mij kom je bovenaan, door meer hits te creeeren.
Als mensen via google op je link klikken schuif je volgens mij automatisch na boven.

Sites met veel content zie je vaak hoger staan :)

Kan het mis hebben :lol:
Doenwenu.nl Een site over van alles ... zeg maar

Gebruikersavatar
Derky
Berichten: 4466
Lid geworden op: 07 apr 2005, 16:24
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: bovenaan in google

Bericht door Derky » 05 dec 2007, 10:41

Even van 2.0 Support verplaatst want dit heeft niet specifiek te maken met phpBB.

Die meta code dient voor site verificatie bij Google webmaster tools.
Je moet die meta code toevoegen aan je index pagina, je kan er ook voor kiezen om een bestand te uploaden. Dit is om aan te geven dat je de eigenaar bent van die website.

Als je website nog helemaal niet voorkomt in Google kan je hem hier toevoegen.

ElbertF
Berichten: 5803
Lid geworden op: 12 okt 2004, 08:34
Contacteer:

Re: bovenaan in google

Bericht door ElbertF » 05 dec 2007, 10:58

lifeguard schreef:[..]Volgens mij kom je bovenaan, door meer hits te creeeren.
Als mensen via google op je link klikken schuif je volgens mij automatisch na boven.[..]
Dat klopt inderdaad niet, maar Google is wel gevoelig voor de hoeveelheid sites die naar jou linken. Hoewel dat niet altijd op gaat, Google wordt steeds beter in het herkennen van spamlinks op sites.

Als je site goed loopt, kom je vanzelf hoger bij Google. Je kan je site optimaliseren, maar het effect is minimaal.

BetaDevil
Berichten: 2810
Lid geworden op: 28 mei 2006, 15:27

Re: bovenaan in google

Bericht door BetaDevil » 05 dec 2007, 11:54

Google PageRank :ugeek:

Coen
Berichten: 5387
Lid geworden op: 03 aug 2004, 10:25

Re: bovenaan in google

Bericht door Coen » 05 dec 2007, 12:57

BetaDevil schreef:Google PageRank :ugeek:
Wat mij betreft is de Pagerank van Google erg overrated. Het blijkt nu dus ook steeds meer dat de Pagerank ook daadwerkelijk bijdraagt aan de zoekresultaten. Een erg slechte zaak als je het mij vraagt... :(
Laatst gewijzigd door ElbertF op 05 dec 2007, 14:38, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Knip spam ;)

BetaDevil
Berichten: 2810
Lid geworden op: 28 mei 2006, 15:27

Re: bovenaan in google

Bericht door BetaDevil » 05 dec 2007, 15:31

Ik had er een artikel over gelezen ja, volgens mij van jouw :mrgreen: En aan de edit van Elbert te zien is het waar :ugeek:

svenn
Berichten: 5001
Lid geworden op: 14 jul 2004, 13:00
Locatie: Kortrijk
Contacteer:

Re: bovenaan in google

Bericht door svenn » 05 dec 2007, 23:44

Die metag heeft niks met PR nog met indexeren te maken, het is een meta die je krijgt van google om jezelf te kunnen identificeren als site eigenaar.

Gebruikersavatar
Derky
Berichten: 4466
Lid geworden op: 07 apr 2005, 16:24
Locatie: Nederland
Contacteer:

Re: bovenaan in google

Bericht door Derky » 06 dec 2007, 07:42

svenn schreef:Die metag heeft niks met PR nog met indexeren te maken, het is een meta die je krijgt van google om jezelf te kunnen identificeren als site eigenaar.
Meen je dat nou? :o Wat zei ik dan? :ugeek:

Gebruikersavatar
Emiel-vR
Berichten: 75
Lid geworden op: 20 jan 2007, 15:56
Locatie: Venlo
Contacteer:

Re: bovenaan in google

Bericht door Emiel-vR » 07 dec 2007, 10:11

Even simpel gezegt zijn er 2 ingredienten nodig om hoog in google te komen:
  • Goede content, die uniek is, makkelijk door google te lezen is, die de keywords bevat waar jij op gevonden wil worden, die maar 1 keer op je site voorkomt, met url waar de keywords instaan, met goede title tag.
  • Goede links, die op relevante websites staan, die goede keywords bevatten, die op hoog gerate websites staan (pagerank is niet heilig maar in deze wel makkelijk om een website op waarde te schatten).
Hoe krijg je dit alles voor elkaar: qua content, je bezoekers zullen automatisch unieke content genereren, zaak is alleen te zorgen dat de titels netjes worden gebruikt. Maar nu is phpbb vanuit google's ogen erg bagger, je hebt van een gemiddeld bericht +- 10 duplicaten onder een andere url. duplicate content word lager gewaardeerd. Verder zijn de titels slecht, de urls bevatten geen keywords enzz. Met http://www.phpbb-seo.com mods kun je het script iets google vriendelijker maken.
Links zoeken snap je zelf wel hoe het moet, meld je bij alle startpagina's aan, mail andere websites met et zelfde onderwerp, kortom zorg voor duizenden links.

svenn
Berichten: 5001
Lid geworden op: 14 jul 2004, 13:00
Locatie: Kortrijk
Contacteer:

Re: bovenaan in google

Bericht door svenn » 15 dec 2007, 15:24

google's raad is maak sites voor mensen en niet voor bots, het is het doel van google om goede zoekresultaten te genereren, dus zullen ze informatieve context altijd stimuleren. Maak je site plusminus (x)html valid en zorg dat je site relevant is aan alles wat je in meta's zet. Dan komt alles wel vanzelf. Ik heb zelf gemerkt dat indexeren van .html & .php weinig verschil uitmaakte voor mij. Dus die Url rewrite is enkel voor je gasten informatief.

Over het vorige bericht :
Sites met of zonder hoge PR doen er vermoed ik weinig aan, als ik een site over koeien maak en ik link naar microsoft.com (hoge PR) zal die dan meer verbetering brengen dan dat ik naar koeienboer.com (lage PR maar gerelateerd) link ?

Gebruikersavatar
Bee
Berichten: 13403
Lid geworden op: 29 aug 2004, 10:30

Re: bovenaan in google

Bericht door Bee » 15 dec 2007, 16:22

Sites met of zonder hoge PR doen er vermoed ik weinig aan, als ik een site over koeien maak en ik link naar microsoft.com (hoge PR) zal die dan meer verbetering brengen dan dat ik naar koeienboer.com (lage PR maar gerelateerd) link ?
Linken naar doet Google weinig, gelinkt worden is het verhaal. Als jij een link naar jouw website krijgt op de homepage van Microsoft betekend dat waarschijnlijk wel dat je website eens goed bekeken gaat worden door Google, omdat microsoft.com zelf ook vaak gelinkt wordt en er op dergelijke sites vaak niet zomaar links naar andere sites worden geplaatst ;) Maar als jij gelinkt wordt op Koeienboer.com en die site wordt amper bezocht of gelinkt vanaf andere sites, heb jij er ook weinig aan.
... Maar ik modereer (nog) niet.

Plaats reactie